Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krav til individuelle Hafslundabonnement - fellesgarasje i sameie

Startet av EV85, onsdag 12. juli 2017, klokken 09:20

« forrige - neste »

bjorngb

Har to gutter på 4 og 9. Dørløsningen er både og. Den er ikke genial når det er trangt, men ellers genial. For oss har det ikke vært problem å ta av selen, lukke opp fremdør og 9åringen åpner, bakdør selv. Har fremdeles 4åringen i stol og det er godt med plass å hjelpe til med selen. Bagasjerommet er lite, men vi pakker for tur i båten. Fordelen er at vi er mer bevisste på hva vi tar med.
i3 Fully Charged Protonic Blue - signert 2016-06-20

EV85

#16
Sitat fra: lr-80 på mandag 01. mai 2017, klokken 22:40
Bakdørene er intet problem med barna. 8-åringen åpner selv, og 4-åringen får hjelp uansett. Savner litt på langturkomfort, hadde nok ikke valgt 20-tommere igjen. Men den går jo nesten gratis, så da blir det til at Landroveren står mye!

Per idag har vi normale dører, men har barnelås på begge så vi åpner dørene for dem i dag også...

Har booket inn lån på torsdag eller fredag for å kjøre en "real-life"-test.

EDIT: Man kan jo lure på om man ønsker å kjøpe helt ny bil når man ser naboungen gå forbi og dra handa langs hele siden på min nåværende stasjonsvogn.  :-\

Klykken

Sitat fra: EV85 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 17:08
EDIT: Man kan jo lure på om man ønsker å kjøpe helt ny bil når man ser naboungen gå forbi og dra handa langs hele siden på min nåværende stasjonsvogn.  :-\
Da tar du ungen til siden og forteller at hånden blir knekt om du ser at han gjør dette igjen. Evt fortell de foresatte om hendelsene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

mariowing

Nå har du vel fått en del innspill allerede men slenger inn mitt allikevel. Jeg har en i3 (stort batteri) som eneste bil og har to barn på 11 år. Den ene sitter foran og den andre bak og dermed så ordner de dørene selv. Var skeptisk men fungerer bra.

Når det gjelder plass så er vi som sagt bare tre stykker så vi kan ha en bag eller to på gulvet bak og i det ledige setet. Når det er sagt så var vi på tur i påsken til Eskilstuna (40 mil hver vei) og da gikk det vi trengte å ha med i bagasjerommet. Ble dog litt lei av ladestopp, med 100+ i hastighet, regn og rundt 0 grader kom vi ikke særlig mer enn 15-17 mil på en full ladning.

Min forrige bil var Tesla Model S så jeg savner selvfølgelig plassen og rekkevidden fra den. Men er enormt positivt overrasket over i3 som etter min mening er en langt mer "solid" bil kvalitetsmessig enn Tesla (har hatt to av dem).
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

EV85

Sitat fra: mariowing på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:12
Nå har du vel fått en del innspill allerede men slenger inn mitt allikevel. Jeg har en i3 (stort batteri) som eneste bil og har to barn på 11 år. Den ene sitter foran og den andre bak og dermed så ordner de dørene selv. Var skeptisk men fungerer bra.

Når det gjelder plass så er vi som sagt bare tre stykker så vi kan ha en bag eller to på gulvet bak og i det ledige setet. Når det er sagt så var vi på tur i påsken til Eskilstuna (40 mil hver vei) og da gikk det vi trengte å ha med i bagasjerommet. Ble dog litt lei av ladestopp, med 100+ i hastighet, regn og rundt 0 grader kom vi ikke særlig mer enn 15-17 mil på en full ladning.

Min forrige bil var Tesla Model S så jeg savner selvfølgelig plassen og rekkevidden fra den. Men er enormt positivt overrasket over i3 som etter min mening er en langt mer "solid" bil kvalitetsmessig enn Tesla (har hatt to av dem).

Ser du har eid Leaf også, tenker du at det er et stort steg ned? Det er vel en ganske mye romsligere bil enn i3?

mariowing

#20
Når det gjelder bagasjeplass så er i3 et steg ned. Plass i førersetet og baksetet på i3 er veldig god. Det er en romslig bil i "kabinen". Hvis du ser den parkert ved siden av en Golf så ser den faktisk litt større ut. Tror den rent faktisk er litt høyere og noen cm kortere. Men på alt annet er i3 MANGE steg opp fra Leaf. Og det er selv om jeg holder rekkevidde betraktninger utenfor. i3 er en langt mer solid og forseggjort bil når det gjelder finish og interiør og ikke minst kjørefølelse. Men det er klart; hvis man er av den typen som ikke er opptatt av bil og bare skal fra a til b (ikke noe galt med sånne folk altså, det er bare ikke meg) så er Leaf en kurant bil. Jeg har ikke prøvd de nyere modellene, jeg hadde den første modellen. Så må ta et lite forbehold om at nyere modeller er forbedret noe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA