Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krav til individuelle Hafslundabonnement - fellesgarasje i sameie

Startet av EV85, onsdag 12. juli 2017, klokken 09:20

« forrige - neste »

EV85

Er det noen familiefolk med i3 her? Da tenker jeg barn i og under skolealder?

- Klarer dere å overleve med bakdørene?
- Nok bagasjeplass?

Er forbi "vognperioden" så det er ikke et behov.

Har en stasjonvogn som er tenkt å ha i tillegg (hengerfeste, laaangfart), men vil tro i3 er det som blir brukt om den kjøpes.

Lileep

Vi er famile på 4, barna er 4 og 7 år. Vi hadde aldri klart oss med i3 som hovedbil sånn det er idag. Måtte evt hatt en type hurtiglader i garasjen eller noe bare for å dekke kjøring. Den brukes til det daglige, men om vi feks må forskjellige steder med litt avstand så begrenses det med en gang.. Og bagasjerommet er liiiite

EV85

Sitat fra: Lileep på søndag 30. april 2017, klokken 21:55
Vi er famile på 4, barna er 4 og 7 år. Vi hadde aldri klart oss med i3 som hovedbil sånn det er idag. Måtte evt hatt en type hurtiglader i garasjen eller noe bare for å dekke kjøring. Den brukes til det daglige, men om vi feks må forskjellige steder med litt avstand så begrenses det med en gang.. Og bagasjerommet er liiiite

Lileep

Sitat fra: EV85 på søndag 30. april 2017, klokken 22:09
Sitat fra: Lileep på søndag 30. april 2017, klokken 21:55
Vi er famile på 4, barna er 4 og 7 år. Vi hadde aldri klart oss med i3 som hovedbil sånn det er idag. Måtte evt hatt en type hurtiglader i garasjen eller noe bare for å dekke kjøring. Den brukes til det daglige, men om vi feks må forskjellige steder med litt avstand så begrenses det med en gang.. Og bagasjerommet er liiiite

m1chaelt

Har intill nylig hatt 2 barn på 5 og 8 og i starten var dørløsningen kul, men nå er den mer et lite frustrasjonsmoment da de i baksetet ikke kan komme seg ut for egen maskin. Bakseteplassen er ok og bagasjeplassen er utrolig liten. Bruker bilen til/fra bhg, skole, jobb og trening og da må bilen lades hver dag. Har til og med våget oss på hyttetur med bilen på sommer og vinter. Vinter (12 mil) medfører lading var gøy første to gangene. Nå er det bare irriterende å ikke komme seg TRD-Oppdal uten lading. På sommer har kjøring til Fosen (7 mil) gått greit, men da med marginal pakking til alle fire. Barn nr 3 kom i påsken og da ble plutselig bakdørene geniale pga enkelhet med inn og ut av bilen med stol. Men iom at bilen er 4 seter og at den ikke har plass til noe vogn så synger den på siste verset. Har gjenkjøpsavtale med BMW som trer inn neste sommer, forhåpentligvis med levering av TM3. Får se hvor lenge en orker å holde ut med raketten. Rent kjøremessig gir jeg den 10/10, da den er ufattelig morsom å kjøre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jokkhov

Har barn på 1.5 og 6.. Bruker bilen som hovedbil og fungerer utmerket for oss. Ja, bilen er liten, men det gjør at man tenker smartere
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
Bestilt BMW i3 fully charged 94ah. Levering uke 49

TM

#6
Jeg synes i3 er en fantastisk bil, og jeg har hatt både 60 Ah og 94Ah. Men å si at den er en praktisk familiebil vil være en grov overdrivelse. Jeg må nok innrømme at e-Golf facelift da framstår som et mer fornuftig valg. Det største savnet er muligheten til å få med et par sykler på en forsvarlig måte. Begge bilene har høy kvalitet i materialvalg og utførelse, men i3 er jo i en særklasse med bruk av karbonforsterket plast og lettmetall. i3 har også mer avansert batteriteknologi, men e-Golf scorer på langt bedre batterigaranti. Det store spørsmålet er vel om man skal kjøpe bil med hodet eller hjertet.

EV85

Sitat fra: m1chaelt på søndag 30. april 2017, klokken 22:56
Har intill nylig hatt 2 barn på 5 og 8 og i starten var dørløsningen kul, men nå er den mer et lite frustrasjonsmoment da de i baksetet ikke kan komme seg ut for egen maskin. Bakseteplassen er ok og bagasjeplassen er utrolig liten. Bruker bilen til/fra bhg, skole, jobb og trening og da må bilen lades hver dag. Har til og med våget oss på hyttetur med bilen på sommer og vinter. Vinter (12 mil) medfører lading var gøy første to gangene. Nå er det bare irriterende å ikke komme seg TRD-Oppdal uten lading. På sommer har kjøring til Fosen (7 mil) gått greit, men da med marginal pakking til alle fire. Barn nr 3 kom i påsken og da ble plutselig bakdørene geniale pga enkelhet med inn og ut av bilen med stol. Men iom at bilen er 4 seter og at den ikke har plass til noe vogn så synger den på siste verset. Har gjenkjøpsavtale med BMW som trer inn neste sommer, forhåpentligvis med levering av TM3. Får se hvor lenge en orker å holde ut med raketten. Rent kjøremessig gir jeg den 10/10, da den er ufattelig morsom å kjøre


Sent from my iPhone using Tapatalk

Omtrent som jeg ser for meg, med andre ord.

En Golf er nok et lurere valg, men litt kjedeligere. Det er mer kurant å kunne åpne bakdørene separate og Golf vil jeg tro er rommeligere?

turfsurf

Tja, vi er en familie på 5 (barn på 4,11 og 13), kjøpte i3 som bil nr 2, men har hatt den som eneste bil det siste året. Dørene er jeg fortsatt veldig glad i, tilgang til baksetet er mye bedre, det er høyere, større åpning og har helt flatt gulv. Vi har vel kjørt 25.000km dette året, i tillegg til 15.000km med leiebil :). Hadde vi vært fire hadde nok i3en blitt brukt mye mere. Dette er 60Ah i3, og vi har kjørt helgetur på 140mil og dagstur på 78mil. Er veldig glad i denne bilen, og ser for meg at vi beholder den til den smuldrer opp. Men har bestilt bil nr 2 så vi slipper alle km med leiebil.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

JorgenM

Den er ikke hovedbilen vår, men kjører ofte barna i den (3, 5 og 6 år). Alle unntatt 3-åringen klarer å åpne bakdørene innenfra (når framdøra er åpen selvsagt). 6-åringen pleier sitte foran og de andre baki. Både 3- og 5-åringen går ut på samme side som meg.

Bruker alltid i3'n når jeg skal på idrett eller skirenn med ungene. Ja, får plass til alle skiene i bilen inkludert mine egne, en av fordelene med at ingen sitter i midten bak :)

I forhold til alle andre biler vi har hatt så er sikten fra baksetet bedre, blandt annet går bakvinduene langt ned. Desverre kan ikke vinduene bak heises ned.

Som turfsurf elsker jeg i3'n og foreløpig plan er å holde på den så lenge som mulig.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Amigakongen

Vi har 2 i3. Er for det meste 3stk, men 4 annenhver helg. En sjelden gang 5.
Veldig fornøyd med bilene.
2015 BMW I3 - 11800km

lr-80

Kjørt 6000 siden februar på i3. Fylt en tank med diesel på Landroveren i samme periode, så sier vel sitt. 2 voksne og barn på 4 og 8. Flere hytteturer (32 mil hver vei).
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

EV85

Sitat fra: lr-80 på mandag 01. mai 2017, klokken 18:10
Kjørt 6000 siden februar på i3. Fylt en tank med diesel på Landroveren i samme periode, så sier vel sitt. 2 voksne og barn på 4 og 8. Flere hytteturer (32 mil hver vei).

Hmm, tror jeg må få til en prøverunde til i i3 og sjekke om kona er medgjørlig.

Espetor

Jeg er stort sett alene. Bilen er min eneste bil. En av mange vurderinger da jeg kjøpte den var at hadde jeg hatt små barn, så hadde jeg ikke giddet de bakdørene. Vurderer nå å oppgradere til ny med lengre rekkevidde.
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

lr-80

Bakdørene er intet problem med barna. 8-åringen åpner selv, og 4-åringen får hjelp uansett. Savner litt på langturkomfort, hadde nok ikke valgt 20-tommere igjen. Men den går jo nesten gratis, så da blir det til at Landroveren står mye!
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA