Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New performance enhancements

Startet av Espetor, tirsdag 11. juli 2017, klokken 23:30

« forrige - neste »

02jan

Jeg trodde det var fordi det er el-bil, må være annerledes.

Prøvde å lage en trekloss ,første gang jeg skulle jekke, men siden jeg ikke er snekker, så gikk treflisa i fillebiter.

Har siden gitt f.., og hekker på samme måte ,som på andre biler - garasjejekk med tilpasset gummipad og hekker på jekkpunktene.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Espetor

Det følger ikke med en pad, men hvis du kjøper jekkpakken, så er vel toppen av den jekken tilpasset jekkpunktet på bilen, som en pad.
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

TM

Sitat fra: Espetor på mandag 01. mai 2017, klokken 14:58
Det følger ikke med en pad, men hvis du kjøper jekkpakken, så er vel toppen av den jekken tilpasset jekkpunktet på bilen, som en pad.
Og den koster vel ca 2000 kr ?

Klykken

Der har vi svaret - mersalg. Smålig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gordon Retriever

Vedrørende kjøp fra eBay, er min erfaring at pris ofte varierer mer enn kvalitet.

Her er jackpad for BMW til ca. kr. 31 inkl. frakt:  Link

Smbob

Dette løste jeg med å lage meg en kloss av tre. En som passer perfekt inn i plast-braketten på bilen.
Andre enden er tilpasset slik at den passer perfekt i "skåla" på garasje jekken.
Lagde den akkurat så trang at den sitter fast i plastbraketten når jeg setter den inn.
Tok ca 5 minutter å fikse dette.
Dette har jeg brukt i mange år på den gamle E60´n.
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

PionerThink

#21
Nå har ikke jeg skiftet hjul på i3'en enda siden de hadde påmontert sommerhjul ved kjøp for noen uker siden :D Bestilte meg allikevel en pad som Gordon link'et til på ebay for å være på den sikre siden ;D
Min erfaring med BMW er at de festene de har passer akkurat til jekken jeg har brukt, typisk som denne:
http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601060/
Dette gjaldt både tidligere E70 og nåværende F11 der festet sitter nøyaktig nedi skåla og man slipper å bekymre seg for at det glipper eller noe annet.
Regner med det er en helt annen type de har brukt på i3 da enn de ovenfor?
Fant denne når jeg søkte på jekkfeste på google, så det kan se ut som det kan brukes samme jekk som ovenfor:
http://bmwi3owner.com/2015/05/change-wheels/
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA