Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: New performance enhancements

Startet av Espetor, tirsdag 11. juli 2017, klokken 23:30

« forrige - neste »

Espetor

Hei,


jeg så ikke svar på dette noe annet sted:


http://burgertuning.com/BMW_jack_pad_adapter.html


Denne pad'en, når du setter den opp i bracketten, er det toppen av pad som skal bære vekten av bilen, eller skal bilen hvile med kanten av bracketten på pad'en sin base?


Mener jeg leste et sted at pad fantes i 2 høyder...


Tor Espe
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

JorgenTi

Ville heller kjøpt noe som dette http://m.ebay.com/itm/291921972134

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Autowinder

#2
Jeg sjekket med forhandler, det var bare å legge en slik jekkpuck i plast eller gummi på en garasjejekk sa de, jeg tok en tepperest og la oppå. Ingen skader.

Når det er sagt, mener jeg det ikke spiller noen rolle om vekten er i senter eller på kantene, eller begge deler. Men det siste betinger jo en eksakt tilpasset sak, og at evt. skitt og sand og annet i rammen fjernes helt :)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på søndag 30. april 2017, klokken 18:44
Jeg sjekket med forhandler, det var bare å legge en slik jekkpuck i plast eller gummi på en garasjejekk sa de, jeg tok en tepperest og la oppå. Ingen skader.

Når det er sagt, mener jeg det ikke spiller noen rolle om vekten er i senter eller på kantene, eller begge deler. Men det siste betinger jo en eksakt tilpasset sak, og at evt. skitt og sand og annet i rammen fjernes helt :)

Det stemmer. Regnet grovt på det og belastningen er den samme på plastinnsatsen. Det er selvfølgelig greit at den går inni for sikker jekking. Jeg kjøpe meg en på nett (BurgerTuning) og så lagde jeg med to av 15 mm plywood. En la jeg i bilen sammen med en tilpasset saksejekk. Den andre er reserve i garasjen - alle 3 kjør jobben strålende.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

TorAtle

Jeg har en i hard gummi som ligner på den på ebay. Fant den ikke når jeg skulle bytte til sommerdekk i år, så jeg brukte en provisorisk trekloss på de 3 første hjørnene. Jack paden satt utrolig nok i det siste jekkpunktet, der den da har overvintret. Ikke satt den spesielt hardt fast heller.
2014 BMW i3

Ingeniøren

Ser disse går til nesten all BMW'er. Når jeg spurte om en slik på delelageret til BMW hos Bilia viste de ikke hva jeg snakket om ??????
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

moonbuggy

Min egenproduserte pad, hadde en tendens å falle ut før jekken nådde opp. Fikset det med velcro. Nå henger paden på plass, mens jekken plasseres. Greit å få ut også...

TM

Sitat fra: JorgenTi på søndag 30. april 2017, klokken 18:40
Ville heller kjøpt noe som dette http://m.ebay.com/itm/291921972134
Står at de ikke sender. Noen som har en link til noen som sender til Norge for en grei pris.

Toalmar

BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

TM

Er dette en offisiell ebay site. Jeg la inn bestilling på 2 stk jackpad, men skulle endre til 1 i tilfelle de var ubrukelige. Det får jeg tydeligvis ikke gjort, for da får jeg melding om at kjøpet er bindende. Jeg har ikke betalt, men får ikke endret antallet. Er ikke så stødig på tysk  ;)

"Sie haben diesen Artikel verbindlich gekauft. Bitte gehen Sie zur Kasse"

Er dette vanlig på ebay ?

Toalmar

#10
Jepp det er en ordentlig side. Du har bestilt 2 og det kan ikke endres. Bare å betale


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Toalmar

Ved kjøp på Ebay anbefaler jeg deg å betale med PayPal. Det er både sikkert og enkelt


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Klykken

Jeg bruker en plankebit. Jekker på bakerste jekkpunkt og jekker til at hele siden er opp. Så skiftes for og bakhjul. Rinse and repeat for andre siden.

Idioti at jekkpunktene er av plast (eller hva det nå er). Burde i det minste følge med en pad for formålet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Supert jekkpunkt i plast. Ingen rust pga skraper og merker, men enig at pad burde fulgt bilen.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

moonbuggy

#14
Sitat fra: Klykken på mandag 01. mai 2017, klokken 13:05
Jeg bruker en plankebit. Jekker på bakerste jekkpunkt og jekker til at hele siden er opp. Så skiftes for og bakhjul. Rinse and repeat for andre siden.

Idioti at jekkpunktene er av plast (eller hva det nå er). Burde i det minste følge med en pad for formålet.

Jeg skjønner heller ikke vitsen med jekkpunktet. På en annen BMW knakk jeg siden av et punkt når jekken belastet skjevt. Hvorfor et hull hvor man skal plassere en kloss ?
Hvorfor ikke bare montere fire "plastklosser" i utgangspunktet på disse jekkfestene, hvor det bare er å plassere jekken, uten å måtte fomle med planker eller klosser ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA