Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Til skrekk og advarsel om serviceinnstilling hos Tesla!

Startet av Hyperstress, tirsdag 11. juli 2017, klokken 21:29

« forrige - neste »

Hyperstress

Klar over det, og den første reduksjonen var jo av en god grunn :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trustno1

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 02. mai 2017, klokken 07:18
Klar over det, og den første reduksjonen var jo av en god grunn :)

Om jeg ikke tar feil så var årsaken at de flyttet dc-dc konverteren? Den sto vel ganske utsatt til i starten.

aness

Sitat fra: Trustno1 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 23:53
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 02. mai 2017, klokken 07:18
Klar over det, og den første reduksjonen var jo av en god grunn :)

Om jeg ikke tar feil så var årsaken at de flyttet dc-dc konverteren? Den sto vel ganske utsatt til i starten.

Jeg har fått med meg følgende varianter på Model S:

- Orginal og størst
- Litt mindre (flytting av "noe" inn bak frunk)
- D-modeller (frontmotor)
- Facelift-modeller (ny AC med hepafilter)

Såvidt jeg vet var fremdeles "litt mindre"-varianten installert i biler uten D fram til facelift kom.

De to første variantene er betydelig større enn de to siste.

Cirion

Første frunken har plass til 2xØlbrett med 24x0,5L inne i "ølkassa", og et par til utenfor i tillegg til en del handleposer. Den er svær! AP1 stor frunk er halvparten, mens den vanlige frunken før AP1 er et sted i mellom disse to. Den ny frunken er ubrukelig. Roadsteren har vel større bagasjerom.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

aness

Sitat fra: Cirion på onsdag 03. mai 2017, klokken 08:19
AP1 stor frunk er halvparten, mens den vanlige frunken før AP1 er et sted i mellom disse to.

Dette stemmer ikke.

Det du kaller "den vanlige frunken før AP1" forsvant ikke med AP1, den forsvant med D og såvidt jeg vet fikk du denne frunken på modeller uten D helt fram til facelift kom.

AppleKnocker

Jeg har AP1 RWD pre facelift. Jeg ser ikke forskjell på min frunk og den i "veteranbilene".
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

keepitsimple

Jeg vil ikke si at frunken til D-modellene er ubrukelig liten. Det er tross alt en hel del som får plass der. Problemet er snarere at du må ta i lakken får å åpne den.
Tesla Model S 60D - 2016

Cirion

Sitat fra: aness på onsdag 03. mai 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Cirion på onsdag 03. mai 2017, klokken 08:19
AP1 stor frunk er halvparten, mens den vanlige frunken før AP1 er et sted i mellom disse to.

Dette stemmer ikke.

Det du kaller "den vanlige frunken før AP1" forsvant ikke med AP1, den forsvant med D og såvidt jeg vet fikk du denne frunken på modeller uten D helt fram til facelift kom.
Sorry, helt rett at frunken minket også på D bilene. De første 2013 bilene har enda større frunk enn de som kom senere på høsten, vet ikke nøyaktig hvor det skillet er, men kompis med november 2013 hadde mindre frunk enn signaturen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Jeg har forresten frunk gummimatte i min, og den passer ikke i de "nyere vetaranene"
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cowboystrekk

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. mai 2017, klokken 23:53
Ja, begynner å bli noen dealbreakere etterhvert dessverre. På vår 85D får man maks tre fulle handleposer i frunken, mot hele julehandelen i P85``en. Og de nye er enda mindre.

Andre dealbreakere er obligatorisk glasstak for den som ikke liker det, og ikke mulighet for å velge luftfjæring på de "lavere" modellene, samtidig som stålfjæringen har fått vesentlig mindre bakkeklaring.
Lavere bakkeklaring for stålfjæring? Whaaat? Hva er det på nå? Mener den var 15.5 på laveste punkt med stål tidligere. Har bare opplevd på ta neddi 2 ganger i ekstremt kjipe utkjørsler.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MyMuffin

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:50
Sitat fra: Muffinman på mandag 01. mai 2017, klokken 23:53
Ja, begynner å bli noen dealbreakere etterhvert dessverre. På vår 85D får man maks tre fulle handleposer i frunken, mot hele julehandelen i P85``en. Og de nye er enda mindre.

Andre dealbreakere er obligatorisk glasstak for den som ikke liker det, og ikke mulighet for å velge luftfjæring på de "lavere" modellene, samtidig som stålfjæringen har fått vesentlig mindre bakkeklaring.
Lavere bakkeklaring for stålfjæring? Whaaat? Hva er det på nå? Mener den var 15.5 på laveste punkt med stål tidligere. Har bare opplevd på ta neddi 2 ganger i ekstremt kjipe utkjørsler.

Nå er bakkeklaringen på 13.4 på nye biler med stål.

https://www.tesla.com/no_NO/models helt nederst på siden så står det tydelig :)
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

GOS

Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:11
Jeg har AP1 RWD pre facelift. Jeg ser ikke forskjell på min frunk og den i "veteranbilene".

Så bidt jeg husker så bel frunken på pre-AP1 RWD bilene redusert noe ved produksjon rundt våren 2014.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

jkirkebo

Sitat fra: GOS på onsdag 03. mai 2017, klokken 13:34
Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 03. mai 2017, klokken 09:11
Jeg har AP1 RWD pre facelift. Jeg ser ikke forskjell på min frunk og den i "veteranbilene".

Så bidt jeg husker så bel frunken på pre-AP1 RWD bilene redusert noe ved produksjon rundt våren 2014.

Jepp, i forbindelse med at DC-DC ble flyttet fra bak hjulbrønnen til bak frunken.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Er vel 3. gangen DC-DC flyttet er nevnt nå på to sider ;)

Men! Nye facelift bør jo være mulig å bytte frunk-innmat på med litt selvmekk? Noen som har prøvd?

Hyperstress

Det hadde vært bra post i DIY tråden!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA