Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: SuperCharger Bronkeland

Startet av Olav Tveit, tirsdag 11. juli 2017, klokken 14:52

« forrige - neste »

Olav Tveit

Har vurdert en Kangoo til kona til og fra jobb. Ca 4 mil totalt. Noen som har noen tanker om denne: https://www.finn.no/94034401   Mvh Olav

Ecinnaj

Virker veldig stiv og hard (setene)  å skal kjøre så langt hver dag. Jeg kjører 3 mil hver dag og hadde nokk bli ganske sliten av å kjøre den.
Men det kan være setene ikke er så harde som de ser ut da.

Er det bykjøring eller landevei?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


Olav Tveit

#2
Er ikke landevei og maks 2 mil i slengen. Bare den ikke føles som en første gen Opel Combo Diesel. Er omtrent samme effekt og den var ikje egnet til annet en bykjøring= null komfort. Blir litt overgang fra -02 Tahoe....

AppleKnocker

Trenger du varebil? Hvis ikke ville jeg vurdert en av de billigste Nissan Leaf i stedet. De starter på under 80 000 nå.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Olav Tveit

Bør ha mulighet for dobbelt hundebur og litt til. Blir litt langkjøring til utstillinger. Stavanger- Bergen og Stavanger- Oslo. Men det er sekundært langkjøringen.

kaiat

Langkjøring funker dårlig med Kangoo da den ikke har mulighet for hurtiglading. Da er det Nissan e-NV200 eller tvillingene Citroen Berlingo/Peugeot Partner som blir alternativet.

På Kangoo kan det være batterileie også, så det må sjekkes opp i før kjøp.

Jejl

Langturer over 10-12 mil er ikke denne egnet til. Å kjøre Stavanger-Oslo med en bil som har rundt 24kwh batteripakke og hurtiglading er kun for spesielt intresserte da du vil bruke nesten like lang tid på lading som kjøring.

Sjekk at den ikke har batterileie. Til daglig bruk under ca 10 mil fungerer den veldig bra, også på vinteren. Og setene er svært gode, (jeg kjører en Kangoo hver dag på jobb). 9,5 mil klarer den fint i -4 grader (T/R Stavanger -Varhaug)

rolandvg99

Langkjøring med Kangoo ZE er en tolmodighetsprøve med ladefart på max 16A. Inntill 8 mil tur/retur skal den takle greit hele året om en holder seg unna hastigheter over 70 km/t. En brukt e-NV200 er en vesentlig mer fleksibel bil da den kan hurtiglades relativt hyppig uten nevneverdig slitasje på batteriet.
"I like soul with a capital S"

Olav Tveit

Sjekke batteri leie og ta Touran'n på tur da

Jejl

En e-NV200 koster jo nesten det doble, så hvis du klarer deg uten hurtiglading så er Kangooen et smartere kjøp vil jeg mene.
Kangooen vil også ha rundt 2 mil lengre rekkevidde enn e-NV200 på vinteren, grunnet dieselvarmeren.

Olav Tveit

Vil vi  ha behov for hurtig lading når vanlig kjøring blir 19km *2 til jobb. Normal ladetid vil være ?

Jejl

Nei, dere trenger ikke hurtiglading på turer under ca 10 mil.

Lading fra 0-100% vil være ca 6 timer på 16A eller ca 10 timer på 10A.

Olav Tveit

Ser ut som vi kan få den for 70' er det grei pris ?

nr1rayner

Er det den samme "kameleon" ladere på Kangoo som på Zoe?
I tilfelle lader den jo med mer enn 16A, men er veldig sær på hvor man lader..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

rolandvg99

Sitat fra: nr1rayner på mandag 01. mai 2017, klokken 16:45
Er det den samme "kameleon" ladere på Kangoo som på Zoe?
I tilfelle lader den jo med mer enn 16A, men er veldig sær på hvor man lader..

Nope. Gamle Kangoo makser på 16A og nye på 32A. Begge er en-fas.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA