Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor skade på førerdør, må den byttes..?

Startet av iCar, mandag 10. juli 2017, klokken 16:36

« forrige - neste »

iCar

Hei,

Nå skriver jeg dette av erfaring fra min første Tesla
kjøpt i 2014. (Tok ca 5-6mnd fra bestilt til levering)

La nylig inn bestilling på en ny 75D.
Bestilt 08.04
Bekreftet 21.04

Fikk estimert levering slutten av juni eller begynnelsen av juli.
Dagen etter bekreftelse fikk bilen VIN og tror det var samme eller neste
dag så var bilen i produksjon (noe den pr nå fremdeles er på MyTesla)
Ikveld endret estimert levering seg til "Mai / tidlig Juni"

Kan det virkelig stemme eller er MyTesla ute å kjører som det alltid har gjort såvidt jeg vet?

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

MartinP

Noe av det samme skjedde for meg. Bekreftet X100D 10 april og fikk leveringstid slutten av juni - tidlig juli. Nå er det mai - tidlig juni og den er allerede produsert i Fremont og på vei til havn i USA!! Tenker Tesla gjör seg ferdig med X og S for å fokusere på Model 3 i sommer.

Øggen

Sikkert fordi det kjem nokke nytt som blir lansert i mai.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

iCar

Bilen er i transit allerede nå:)
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

nie

Sitat fra: MartinP på fredag 28. april 2017, klokken 23:12
Tenker Tesla gjör seg ferdig med X og S for å fokusere på Model 3 i sommer.
:o :o
Håper ikke det. Isåfall lukter det hele skipslaster med mandagsbiler. Tesla sin kvalitetssikring av produksjon er jo, litt middels. Hvis de nå rusher ut en haug med biler for å rekke Model 3 så er iallfall jeg litt skeptisk.

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

iCar

MyTesla sier nå levering mellom 27 Mai - 10 Juni.
Isåfall blir det levering 1mnd og 6 dager etter at jeg
bekreftet bilen om det skjer den 27 mai.

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

oroeltoro

#7
Bekreftet 23/4, My Tesla sier beregnet leveringstid 1. juni - 15 juni.

Har mistanke at det kommer ett lass med biler i container med MSC Barbara som gikk fra NY 9. mai. Og ankommer Europa 17-18 mai.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

HenryJac

Får min neste fredag. Da er det nøyaktig 60 dager siden den var ferdig produsert i følge MyTesla.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

RBK

Og 59 dager for meg fra ferdig fabrikk
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

iCar

Min var ferdig produsert 29 april fra fabrikk
Hvis levering det blir så tidlig som 27 mai, da har det bare gått utrolige 28 dager;)

Bestilt 08.04 og låst bestilling 21.04 og levering 27 mai, må vel være en av de raskeste nybil leveringene av en Tesla i Norge:P (Hvis det skjer har mine tvil)
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Ganrak

Sitat fra: oroeltoro på mandag 15. mai 2017, klokken 22:44
Bekreftet 23/4, My Tesla sier beregnet leveringstid 1. juni - 15 juni.

Har mistanke at det kommer ett lass med biler i container med MSC Barbara som gikk fra NY 9. mai. Og ankommer Europa 17-18 mai.

Hva er mistanken din basert på?
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

oroeltoro

Ikke annet enn at hva jeg kan lese på diverse fora, så ble det produsert mange biler i slutten av April. Og samtlige ser ut til å ha fått beregnet levringstid slutten av mai begynnelsen av juni. Jeg fikk beskjed at min sto på kai i New York 7. mai, og fikk bekreftet at den var på båt 9.mai. Det er bare MSC Barbara som lå inne som har ett rute skjema som passer.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Ganrak

Sitat fra: oroeltoro på tirsdag 16. mai 2017, klokken 22:42
Ikke annet enn at hva jeg kan lese på diverse fora, så ble det produsert mange biler i slutten av April. Og samtlige ser ut til å ha fått beregnet levringstid slutten av mai begynnelsen av juni. Jeg fikk beskjed at min sto på kai i New York 7. mai, og fikk bekreftet at den var på båt 9.mai. Det er bare MSC Barbara som lå inne som har ett rute skjema som passer.

Aha, jeg fikk beskjed om at min er på båt av Tesla på telefon i dag. Det ble produsert mange biler som gikk som inventory i samme perioden, så det høres logisk ut.
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

Egilzen

La inn bestilling av model X den 25. februar
Bestilling bekreftet 11. Mars

Fremdeles viser MyTesla levering sent mai - Juni. Korrigert fra mai-tidlig juni.
Sist uke viste også levering fra 8. juni - 22. juni, men er nå tilbake til sent mai-juni.

Kjære, gi meg styrke. De siste ukene / den siste mnd blir nå veldig hard.

Noen som har levering ca samme tid, som evt vet noe mer?

Jeg hørte fra selger at båten med bilen skulle komme til Norge 18.mai, men har også lest at det kom en båt den 15.mai


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA