Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stor skade på førerdør, må den byttes..?

Startet av iCar, mandag 10. juli 2017, klokken 16:36

« forrige - neste »

Orake1et

Sitat fra: Egilzen på mandag 22. mai 2017, klokken 09:47
La inn bestilling av model X den 25. februar
Bestilling bekreftet 11. Mars

Fremdeles viser MyTesla levering sent mai - Juni. Korrigert fra mai-tidlig juni.
Sist uke viste også levering fra 8. juni - 22. juni, men er nå tilbake til sent mai-juni.

Kjære, gi meg styrke. De siste ukene / den siste mnd blir nå veldig hard.

Noen som har levering ca samme tid, som evt vet noe mer?

Jeg hørte fra selger at båten med bilen skulle komme til Norge 18.mai, men har også lest at det kom en båt den 15.mai

Når ble bilen ferdigprodusert?

Egilzen

Sitat fra: Orake1et på mandag 22. mai 2017, klokken 10:01
Sitat fra: Egilzen på mandag 22. mai 2017, klokken 09:47
La inn bestilling av model X den 25. februar
Bestilling bekreftet 11. Mars

Fremdeles viser MyTesla levering sent mai - Juni. Korrigert fra mai-tidlig juni.
Sist uke viste også levering fra 8. juni - 22. juni, men er nå tilbake til sent mai-juni.

Kjære, gi meg styrke. De siste ukene / den siste mnd blir nå veldig hard.

Noen som har levering ca samme tid, som evt vet noe mer?

Jeg hørte fra selger at båten med bilen skulle komme til Norge 18.mai, men har også lest at det kom en båt den 15.mai

Når ble bilen ferdigprodusert?

Tja si det, veldig kort tid etter bestillingen ble bekreftet.
Har stått "ankommet Tilburg" veldig lenge nå. Typ siden før påskeferien

Finnes det ett sted å sjekke når bilen var ferdig produsert da? Uten om å måtte huske dato når MyTesla endret seg?

Epleskreller

Jeg har  24. mai til 7. juni, men de kan ikke gi noen dato enda.. Tviler på at det blir 24. mai hvertfall..  :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Egilzen

Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. mai 2017, klokken 11:17
Jeg har  24. mai til 7. juni, men de kan ikke gi noen dato enda.. Tviler på at det blir 24. mai hvertfall..  :)

Du har iallfall noe som er litt mer tydelig enn sent mai - juni :)

Epleskreller

Sitat fra: Egilzen på mandag 22. mai 2017, klokken 12:19

Hadde den for ca 3 uker siden

Elektrisk siden sept 13

Egilzen

Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. mai 2017, klokken 12:25

Nå vet ikke jeg hvilke modell du har bestilt, jeg bestilte en model X75, denne har jo hatt en prisnedgang i perioden fra jeg bestilte til nå. Nedgangen er vel på rundt 43.000,- som er en betydelig sum.
Har du evt fått noen nedjustering av din pris? Mener jeg leste om noen som har fått nedjustert sin pris, men ser ingen forandring hos meg, utover det at jeg nå har fått gratis superlading!

Epleskreller

Sitat fra: Egilzen på mandag 22. mai 2017, klokken 13:12
Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. mai 2017, klokken 12:25

Nå vet ikke jeg hvilke modell du har bestilt, jeg bestilte en model X75, denne har jo hatt en prisnedgang i perioden fra jeg bestilte til nå. Nedgangen er vel på rundt 43.000,- som er en betydelig sum.
Har du evt fått noen nedjustering av din pris? Mener jeg leste om noen som har fått nedjustert sin pris, men ser ingen forandring hos meg, utover det at jeg nå har fått gratis superlading!

De har skrudd ned prisen med 13.200, tilsvarende prisnedgangen (X100D)

Står ingenting om superlading, men under Lading og over  oppgradert lader er det en blank plass det står inkludert bak

Elektrisk siden sept 13

turfsurf

Har tilsvarende tekst som deg, og fikk i dag bekreftet at superlading er inkludert. Men levering er fremdeles bare midten av juni...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Espen Hugaas Andersen

Bestilte og bekreftet 15. april, og to uker senere var bilen produsert. Hadde først estimert levering "juni - tidlig juli", så "sent mai - juni", så "mai - tidlig juni", så "27. mai - 13. juni" og nå er jeg tilbake til "sent mai - juni".

Jeg er innom og sjekker status flere ganger om dagen, men det virker ikke som bilen har ankommet østkysten ennå. Nå nærmer det seg en måned der den er på vei til østkysten. Tregt tog. :/
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

oroeltoro

Espen, jeg har omtrent samme bekreftelses og produksjonsdato som deg, men jeg er en svært utålmodig sjel, og klarer ikke til å slå meg til ro med informasjonen fra My Tesla (er i transitt fra fabrikk til havn i USA). I følge Tesla Delivery, var min bil i New York 8/5, og på båt like etter. Har ankommet Europa nå, og skal vistnok innom Zeebrugge for klargjøring før den kommer til Drammen, med forventet utlevering 10-20 juni. Men det står fortsatt sent mai/juni i My Tesla. Skal jeg gjette/håpe så ankommer bilen med Baltic Breeze mandag 29. mai.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Espen Hugaas Andersen

Hmm, det er vel mulig det står feil på My Tesla. Får håpe det. :)

Men da er det kanskje mer stress med å få ferdig garasjen enn det jeg har trodd! (Holder på å pusse leca-veggene, så er det maling. Og bytter garasjeportåpneren, rydder, bytter til LED belysning og fikser opp litt.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Ganrak

Sitat fra: oroeltoro på tirsdag 23. mai 2017, klokken 08:12
Espen, jeg har omtrent samme bekreftelses og produksjonsdato som deg, men jeg er en svært utålmodig sjel, og klarer ikke til å slå meg til ro med informasjonen fra My Tesla (er i transitt fra fabrikk til havn i USA). I følge Tesla Delivery, var min bil i New York 8/5, og på båt like etter. Har ankommet Europa nå, og skal vistnok innom Zeebrugge for klargjøring før den kommer til Drammen, med forventet utlevering 10-20 juni. Men det står fortsatt sent mai/juni i My Tesla. Skal jeg gjette/håpe så ankommer bilen med Baltic Breeze mandag 29. mai.

Kom bilen din med MSC Barbara? Har du klart å spore VIN?
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

oroeltoro

Vet ikke hvilken båt den reiste over atlanteren med, men ut i fra hva Tesla Delivery oppga, så var det kun MSC Barbara som passet. (Regner med at de bilene som reiser med tog til østkysten blir pakket i container), hvis ikke kan den ha gått over med Figaro som er RO/RO.  Gikk den over i container så høres det ut som bilene blir pakket ut og klargjort i Zeebrugge. Så da blir det å tracke VIN hos UECC noen ganger daglig :-)
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

erikwg

min S100D ble lastet om i Zeebrugge 22 mai ihht til UECC. Tesla skøyen mener den er i landet 31. Vet ikke hva de gjør med bilene under omlasting, men det er vel container til Europa og RoRo til Norge?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA