Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bil går ikke, feil lagret

Startet av Granheim, tirsdag 01. mars 2011, klokken 20:26

« forrige - neste »

Granheim


Mulig at dette er gammelt nytt for drevne elbilentusiaster men det skader jo ikke å si i fra:

El- og hydrogenbiler kjører gratis i bomringer. Hvis du ønsker fritak må du tegne AutoPASS-avtale på en Esso-stasjon og sende kopi av vognkortet sammen med avtalen til Fjellinjen.

Dette gjelder Fjellinjen. Sjekk din lokale bomstasjon, hva som gjelder der.
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

Flicker

 :)  Takk Granheim, nyttig påminnelse.
Du har ikke tilfeldigvis tilgang på manualen / bruksanvisningen  til  i-MiEV i filformat (engelsk eller skandinavisk språk). Må vente helt til april før jeg får bilen.
Mitsubishi (i-MiEV) innkjøpt 14. april 2011. Har montert Defa el-varmer inkl. ekstern stikkontakt med separat tidsur.
Kjører fra Røyken til Bryn-Oslo (T/R) 5 dager pr. uke. Tilsammen ca. 90 km/dag. Regulert hastighet på strekningen er fra 40 til 90 km/t.

bobakka

Det var nytt for meg.

Mente at demobilen jeg lånte ikke hadde brikke.

Trodde at alle biler med EL i skiltet kjørte gratis automatisk.

Må man kjøre med brikke i bilen, eller holder det med avtale?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

cra

Et kjapt søk vil avsløre at dette har vært diskutert i det vide og brede, men konklusjonen haver vel hver gang på at de uansett ikke har lov å ta betalt ev deg hvis bilen din er helelektrisk, men at det kan spare deg for svært mye styr (klage på feilaktige gebyrer osv) å skaffe en brikke. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Der er pr. dags dato frivillig om en vil ha bombrikke eller ikke.

Vanligvis vil biler med EL automatisk bli silt vekk, slik at en slipper ugyldige regninger i posten.

Kjører en uten vil nok en og annen likevel skli gjennom systemet.

Jeg bruker brikke i de bilene som har det, men tegner ikke abonement, med utestående depositumer på de som ikke allerede har brikke.

Er forøvrig sterkt kritisk til bompengesystemet, og mener disse pengene kunne blitt innkrevet på en mye mer effektiv og rettferdig måte via en ekstra drivstoffavgift. Vil derfor ikke støtte aktivt opp om systemet med å tegne medlemskap. 

Tanken min er at hadde alle gjort som meg, ville vi fått et mer rettferdig system, eller påbud om bombrikke. >:(
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Vi andre tegner et bombrikkeabonnement slik at bomselskapene ikke ser på oss som hatobjekt nr 1! Kanskje holder de ut lenger med elbilenes fritak hvis vi "går litt stille i gangene".

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

TantePose

Da jeg fikk min første Think for ca 3 år siden var jeg ikke klar over at jeg måtte ha bombrikke i bilen. Jeg kjører inn til Oslo og fikk en 2-3 gebyrer før jeg skaffet brikke. Det var ikke noe problem å få dem annulert, men jeg brukte jo endel tid på brevskriving og tellerskritt før det var i orden. Anbefaler å skaffe brikke.
Drøbak.
2017 ZOE ze40 Intense
2011-2017 Gul Think City 2+2 Zebra (Lille Kylling) ca 87 000 km.
2010/2011 Kjørte i-MiEV i ca en måned, men leverte den tilbake p.g.a for dårlig rekkevidde i forhold til mitt behov.
2008-2010 Think Classic 2000 modell, ca 20 000 km.
Kjører stort sett Drøbak/Oslo/Drøbak 80 km hver dag.

Granheim

Flicker

Dessverre, jeg har ikke manualen elektronisk. Men still meg gjerne spm eller be om spesifikke ting så skal jeg se hva jeg kan gjøre
(manualen er selvfølgelig spesifikk men jeg tar meg ikke tid til å scanne inn hele den)
forhenværende Mitsubishi selger og i-Miev sjåfør
2012 Rasberry red Mitsubishi i-Miev

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA