Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Laban, søndag 09. september 2007, klokken 11:43

« forrige - neste »

Laban

Dette er jo interessant. 15 mil etter 10 min lading. Med ladestasjoner langs hovedveiene skulle det ikke være noe problem å komme seg rundt i Norge.  ;D

http://www.hegnar.no/bilogmotor/artikkel.asp?id=263627
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lars C. Krogenæs

Fiat Doblo kan nå fåes kjøpt av Enviro elbilsalg AS. Pris ligger på 460,000.00 til 480,000.00 kroner.

Dog er det mulig at det er andre batterier enn de som omtales i artikkelen.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

hens

Kjempefint!
Da trenger vi bare en 400 volt 250A trefas stikkontakt, en tilhenger til laderen og en bolet hjelpemann til å løfte ladekabelen.

H
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Boogie

Enviro bruker Thunder Sky batterier fra Kina.

Begge bilene kan også lades med den interne laderen som vi kjenner fra før med 16A stikk.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

roarpett

Men med 16A snakker vi vel ikke 15 mil på 10 minutters lading, vel... ?
Roar P
Bil: Peugeot 106 - Tur/retur Lørenskog - Billingstad nesten daglig

tom

Et søk på ThunderSky and LiIon and vehicle ga følgende resultat:

Ref:  http://www.casadelgato.com/ThunderSky/


ThunderSky Lithium-Ion Cells
LiIon experiences
I was part of a group of people that decided to attempt to use some ThunderSky LiIon cells for our electric vehicles. Since they have to be shipped from China, we wanted to do a large order to reduce shipping costs.
I purchased Qty 52 of their 90AH cells, part # TS-LP90.
This turned out to be a poor choice.
When we received them, some of the cells already had some rust on their steel terminals.
Initial testing showed that the 90AH cells would be lucky to make 70AH capacity.
We've also discovered that they need to be HOT to work properly, up around 40 deg C seems about what they need. Of course, it's not too difficult to heat them, since they have a rather high internal resistance, and come up to that temperature fairly quickly with only a 18A load.
They are rated at a max current of 3C (or 270A for these 90AH cells). As far as I can tell they can't reach that without falling below their minimum cell voltage.
I have lots of data collected testing a working with these cells. Several have died in only 20 – 30 cycles of use.
We did contact ThunderSky Corp about the problems with them not meeting their rated specs.
So far, they aren't interested in having happy customers.
So, to Summarize:
TS-LP90AH cell, rated at 90AH.
1.   70-80 AH capacity, but only when quite warm.
2.   10-20 AH if they aren't warm.
3.   Hi internal resistance, so they heat up with only a 18A draw. Likely to overheat quickly at higher draws.
4.   NO CUSTOMER SUPPORT WHATSOEVER
5.   Not a chance of meeting their rated max output current.
6.   Can only charge slowly (20A or so max). Some cells overheat quickly above that rate, some just won't accept higher rates without going over voltage.
7.   Wildly inconsistent quality control. Cells vary by quite a bit.
Send comments to mailto:Cougar@CasaDelGato.Com



Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

elektrolux

Noen som vet om Enviro sliter med samme problemene med sine batterier?

Dette hørtes ikke ut til å være et batteri egnet for bruk under norske forhold.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Uten å kjenne alt for mye til dette, så er dagens ThunderSky batterier helt anderledes oppbygd, og på andre "fabrikker" enn det forsøket det refereres til over. Det var noen "gale Briter" som kjøpte inn noen ThunderSky batterier de kom over billig, og plasserte dem i elbiler uten BMS, og valgte å lade "manuelt". Forsøket er også nå noe gammelt til å ha relevans for dagens batterier.

Lars

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Boogie

Jeg var på besøk hos Go-Green i går.
De har en stand på Aker Brygge (se etter en Bautas container -laderen står inne i den).

Fikk prøvekjøre en Piaggio Porter og Fiat Doblo. De hadde også en Izusu lastebil med søpple tip.

Laderen var imponerende. Har tatt et bilde som jeg legger ved.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Her er bilde av Fiat Doblo.

Jeg kan kun legge til et bilde pr innlegg pga størelsen på filene.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Piaggio Porter.

Veldig kassete, og relativ lav toppfart. Kun til bruk i by.

Tror også Enviro kommer med en Porter om noen uker.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Boogie

Det har også vært to reportasjer i Finansavisen denne uken.
Her kommer mandagens artikkel (mangler forsiden).
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA