Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rails og takstativ, skiboks?

Startet av Prinsessedrops, lørdag 08. juli 2017, klokken 09:56

« forrige - neste »

Prinsessedrops

Jeg har nå en hybrid, Lexus rx450h, og den er stabil og fin foran hestehenger.
-i disse dager kommer det snart en X i hus og da lurer jeg på om noen vet hvordan den jobber foran hestehengeren.
Erfaringer?

SigX



jlan

Min erfaring er at Model X er en veldig god og stabil trekkvogn så lenge det er nok tilgang på lading. Det eneste problemet er at tilhengerene kan bli litt baktunge etter noen forbikjøringer.

Trailer mode tillater TACC, men ikke autopilot. Det er mulig(men ikke anbefalt) å slå trailer mode av, men går det litt oppover så blir man fort avslørt med "Heavy load detected". Da er det trailer mode til man parkerer.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jkirkebo

Sitat fra: jlan på tirsdag 23. mai 2017, klokken 10:32
Min erfaring er at Model X er en veldig god og stabil trekkvogn så lenge det er nok tilgang på lading. Det eneste problemet er at tilhengerene kan bli litt baktunge etter noen forbikjøringer.

Skriver under på den ;) Merker nesten ikke at det er 2 tonn på kroken under normal kjøring, krefter i overflod selv med en X75D.

Sitat
Trailer mode tillater TACC, men ikke autopilot. Det er mulig(men ikke anbefalt) å slå trailer mode av, men går det litt oppover så blir man fort avslørt med "Heavy load detected". Da er det trailer mode til man parkerer.

Jepp. Du slipper unna med å skru av "trailer mode" når hengeren er tom, men er den full blir man avslørt på flekken. Selv på tilnærmet flatmark, om hengeren veier et par tonn...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arsv

Ja nydelig å kjøre med hestehenger, men det går med kW. 2,5 til 3gg vanlig kjøring er min erfaring etter kupert landevei i 80-90 km/t.
Tesla Model X 90D 6-seter, midnight silver
BMW Z4 35is (pga. lyden)

jlan

Sitat fra: arsv på tirsdag 23. mai 2017, klokken 16:01
men det går med kW. 2,5 til 3gg vanlig kjøring
Da er det vel greit å ha med seg en 1hk rekkeviddeforlenger :)
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jkirkebo

Sitat fra: jlan på tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:08
Sitat fra: arsv på tirsdag 23. mai 2017, klokken 16:01
men det går med kW. 2,5 til 3gg vanlig kjøring
Da er det vel greit å ha med seg en 1hk rekkeviddeforlenger :)

Ja, går man tom 300m fra ladestasjonen er det bare å finne fram seletøyet. Hadde vært litt av et syn ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

arsv

Kanskje tema for en ny Nyland video? :)
Tesla Model X 90D 6-seter, midnight silver
BMW Z4 35is (pga. lyden)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA