Charging interrupted at (KM)...

Startet av Haavard, onsdag 26. april 2017, klokken 09:35

« forrige - neste »

Haavard

Hei,

Har hatt bilen nå i ett år (brukt fra 2014) men i det siste vekene har eg begynt å få "Charging interrupted at (KM)" ut av det blå, oppstår ikkje kvar gang eg lader, kanskje kvar femte lading men når det oppstår skjer det som regel 2-3 ganger på 20-30 minutter til den slutter heilt å lade.

Nokon andre som opplever det samme?
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

OleJA

Får du samtidig rødt lys i ladeporten når dette skjer?

Det indikerer isåfall at bilen har detektert en feil på lader eller batteri
og dermed avbryter.

Haavard

Ikkje så eg kan huske men så har eg som regel ikkje gått ut å sjekket da eg som regel har nok strøm til dagen etter på uansett, skal huske å sjekke neste gang :)
Tesla Model S 85 (2014) Tesla Model X LR Raven (2019)
Nissan Leaf (2012) Nissan E-NV200 (2014)

Spinner

Lading kan også blir avbrutt av variasjoner på strømnettet som høyt spenningsfall eller forstyrrende signaler fra f.eks. automatiske strømmålere.

Trustno1

Jeg opplever det samme fra tid til annen. Strømnettet er ikke optimalt her jeg bor, til tider kan spenningen komme ned i rundt 210 volt

Det kan virke som at dette nesten alltid skjer ved middagstider, og jeg har en sterk mistanke til at det er vår induktive koketopp som er synderen. Denne regulerer varmen ved å slå seg av og på i korte intervaller, og jeg har en teori om at det kan være årsaken til at ladingen blir avbrutt.

Når det skjer så er eneste måten å få den i gang igjen på, å trekke ut kablen og sette den tilbake.

Hyperstress

Skjer det uansett hvor du lader eller bare ett sted?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA