Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av Odd G., torsdag 06. juli 2017, klokken 14:05

« forrige - neste »

Odd G.

Bilen har stått nesten fulladet(75%) 14 dager i påsken. Den viser da 2% igjen av ladestrømmen og 19" skjermen er helt sort. Startet med mye trykking på brems og ladet den på vanlig måte til 80%. Må trykke mange ganger på bremsen før den starter opp. Defroster, soltak, alle innstillinger som gjøres med skjerm er dødt. Dashboard virker, men uten lyder og varsler. 3G tilkobling/GPS er død

Har fulgt alle prosedyrer på internett ved å reboote dashborad (også med en fot på bremsen) deretter forsøkt å reboote 19" skjerm ved å holde scroll hjulene nede og brems. Mange forsøk og flere ladninger - displayet er sort.

Har selvsagt forsøkt å lade 12volt batteriet bak nesen fronten. Det måler 12,75 volt, men lader/hurtiglader øker ikke spenningen over 13volt og skjermen er fortsatt sort og start prosedyren virker tilfeldig. Må trykke gang på gang på bremsen

Det virker svært foruroligende at en parkert bil nesten full ladet plutselig kan miste 12 volt strøm og hovedskjerm med alle kontroller går i sort. Det har såvidt vært et par netter med frost
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

BømloBjørn

Kjedelig...

Tanken som slår meg er at muligens DC/DC converteren som lader 12v batteriet fra hovedbatteriet her tatt kvelden...

Har du snakka med Support? hva sier de?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Odd G.

Ser foreløpig ut til å være ødelagt 19" skjerm med CPU som er helt død. Den blir noen uker på verksted....
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

Thor2014

Sitat fra: Odd G. på lørdag 29. april 2017, klokken 12:55
Ser foreløpig ut til å være ødelagt 19" skjerm med CPU som er helt død. Den blir noen uker på verksted....

Det burde strengt talt tatt 2 timer

Odd G.

Det var nødvendig med nytt 12 volts batteri, men skjerm og CPU hadde flere feil som bidro til breakdown av 12 volts batteriet og skjermen. Skjerm var ikke lagervare og vanskelig å få tak ble jeg forklart. Fikk bilen tilbake etter 8 dager.

Nå har altså dørlås automatikken blitt skiftet (dørene spratt opp ved å sette bilen i park), skiftet ledninger til ladeporten, pakningen til takluke hadde stort hull, front kamera ødelagt og null autostyring, rusten jordingsbolt foran som ga masse feilmeldinger og lyder.

Jeg er glad Tesla har verksted i nærheten.
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA