Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestilte X75D i dag, hva synes dere om utstyrslisten?

Startet av Fredde, onsdag 05. juli 2017, klokken 22:17

« forrige - neste »

Fredde

Hei

Jeg ser at det er en tråd om dette fra før, men siden den begynner å bli ganske lang (9 sider) og med mer eller mindre konstruktive innlegg velger jeg å starte en ny tråd.

Jeg har sett at erfaringen med arctic roads side ladere er noe blandet, og vil gjerne høre om noen hr erfaring med stabiliteten på laderne nå.

Jeg planlegger en tur til fjells i 1. mai helgen og skal bo på Nordal Turistsenter i Lom. Jeg prøvde å sende en mail om man kan plukke inn bilen ved noen av hyttene, men har ikke fått tilbakemelding ennå.

Men jeg har også sett at Arctic Roads har en lader i Lom og jeg planlegger i såfall å kjøpe et månedsabonoment til 399. Da kan jeg toppe opp bilen på hurtigladeren i Lom etter hver tur og også lade på Lillehammer på turen opp og ned.

Men kan jeg stole på at denne laderen fungerer. Det er kjedelig både å betale 399 unødvendig, og å stå uten strøm i Lom en dag. I så fall blir det Golfen som får en tur på fjellet i helgen.

Håper noen har noen nylige erfaringer.

i05L0

Sitat fra: Fredde på tirsdag 25. april 2017, klokken 13:51

Men kan jeg stole på at denne laderen fungerer. Det er kjedelig både å betale 399 unødvendig, og å stå uten strøm i Lom en dag. I så fall blir det Golfen som får en tur på fjellet i helgen.

Håper noen har noen nylige erfaringer.

I verste fall kan du ta en liten avstikker til Bismo - der finner du hurtiglader fra Grønn Kontakt.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Fredde

Så det, men blir jo 40 min ekstra med kjøring til sammen. Men helt klart en nødløsning.

Gnilre

Jeg har hatt et par månedsabonnementer på Arctic Roads i fjor. Stort sett gått bra, men den på Lillehammer fikk jeg ikke ladet på, pga at den var for gammel. Fungerte kun for de med årsabonnement. Samme gjaldt for den på nordgående E6 litt etter Moss. Du bør sjekke om du kan lade der da.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Fredde

Takk for svar.

Hvilken bil var det den ikke klarte å lade på Lillehammer? Er dette et kjent problem?

Har en i3 94ah, noen som vet om den kan lades hos Arctic Roads på Lillehammer?

Arha

Du slipper ihvertfall ladekø hos Arctic Roads  ;)
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Gnilre

Sitat fra: Fredde på tirsdag 25. april 2017, klokken 18:21
Takk for svar.

Hvilken bil var det den ikke klarte å lade på Lillehammer? Er dette et kjent problem?

Har en i3 94ah, noen som vet om den kan lades hos Arctic Roads på Lillehammer?
Bilen var en Kia Soul EV, men det hadde ikke noe med det å gjøre. Jeg forstod at noen av Arctic Road sine ladere (de eldste av dem) kun var forberedt for de med årskort. Med månedskort fikk ikke jeg ladet på Storebaug Øst og heller ikke på Lillehammer. Siden det er to ladere på Lillehammer kan det være at problemet den gangen var at den ene laderen var ute av drift mens den andre var av den eldste typen.
Du bør i hvert fall ringe Arctic Roads og høre med dem om hvordan lademulighetene er med et månedsabonnement. Det gikk an å ringe til dem for et år siden faktisk :)
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

arnkl

Sitat fra: Gnilre på onsdag 26. april 2017, klokken 08:48
Det gikk an å ringe til dem for et år siden faktisk :)

For eit år sidan hadde dei ein tilsett. Det har dei ikkje lenger. Kassa er tom for lengst, og eg er faktisk overraska over at dei ikkje er slått konkurs for lenge sidan.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

hanche

Jeg har ladet min Kia Soul EV på ARs lader på Lillehammer flere ganger uten problem. Det står to ladere der, bare den venstre fungerer for meg. Jeg er ikke en gang sikker på om den andre er AR sin. Det er for lenge siden sist jeg ladet der. (Eneste grunn til å lade der, er når jeg likevel har månedsabonnement, så gjelder det å få mest mulig ut av det.)

En annen sak er at appen alltid gir feilmelding, og sier at laderen ikke kunne startes. Men den starter jo fint som bare det, så det er ikke noe å bekymre seg om.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA