Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liten bulk uten lakkskade. Hvem fikser?

Startet av andoyv, mandag 03. juli 2017, klokken 22:18

« forrige - neste »

bob-bob

Sitat fra: kjekk på onsdag 26. april 2017, klokken 08:29
Kjører 2 x 45 km hver dag i 2012 Leaf som har gått 150k og har 11 av 12 streker.  Dette går geit, men på kalde dager må jeg lade litt på jobb for å kunne kjøre med full varme på hjemover.  Tror jeg ville styrt klar av brukt/usa import, har fått tilbakemeldinger fra bruktimportører over at de er veldig imponert over gjenstående batterikapasitet på min 2011 leaf sammenlignet med nyere bruktimporterte.
Du har definitivt gode poenger. ( og nå snakker jeg ikke spesielt om at vi skal selge en Gen2 men generelt ! )
Varmepumpe , "Norsk garanti" og ikke-import bil er helt klart det man bør gå etter som brukt. Videre er lengre kjørelengde og fullt servicehefte faktisk et pluss , da bilen ikke har stått mye. ( stillstand er ikke bra for batteri ! ) Så kan man jo alltid plugge inn en leafspy dongle og lese av bilen litt om man får lov , da ser man batteristatus godt.  Resten er vel egentlig et spørsmål om pris/utseende / utstyrspakke mv , men etter min erfaring er det ikke veldig mange biler igjen til salgs om man skiller ut i henhold til kriterier ovenfor. Utrolig mange Gen 1 og import biler til salgs på nett ! ( også Gen 1 registrert etter sommeren i 2013 , obs obs ! )  :P

leafnor

Enig med bob-bob, sikt primært på en "norsk" Gen2 om pengene strekker til.
Som nevnt før  fra min side, bedre seter, mekanisk parkeringsbrems og VP. Batteri også da en smule bedre i og med nyere og tilsynelatende bedre bil.

Det med kort kjørelengde trenger ikke være en fordel neg. På jobb har vi en leaset 2014, ikke gått 10000 ennå på tre år. Stått mye på 100%.
Skal lese den med leafspy i helga. Vært på service en gang, og eneste funn: Stått lenge på 100%.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA