Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2017 06 10 Straumens Dag 10 juni - Inderøy, Nord-Trøndelag

Startet av egolfer, mandag 03. juli 2017, klokken 21:26

« forrige - neste »

egolfer

Er det en garantisak eller er det noe enkelt å fikse selv?
VW eGolf 2016 med VP

Stikkkontakt

Jeg har importbil og må koste reperasjonen selv.
4496 kr skulle Møller ha for deler og arbeid. Men tror ikke man må være særlig fingernem for å gjøre det selv.
Uansett er det en skandale at lysene ikke tåler norsk klima. Her i Bergensområdet er det ekstremt mange biler som mangler et lys. Fortrinnsvis det høyre. Det er nok mest utsatt for sprut.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

J@x

Hvis ikke det er fysisk skadet bør det gå på garantien..
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

rlnd

Min skal inn på fredag nå for å få reparert dette, slik jeg forstod det på telefon skulle det gå på garanti så lenge de kunne se fukten (dråper) inne i lysene. På min kan man tydelig se fukt inne i C-lysene på begge sider. Tror hver femte Egolf jeg møter på veien her i Bergen har et defekt C-lys.

Da er listen min over ting jeg har klaget:
- Carnet registrering virket ikke
- Knirking i fjæring
- Bytte høyspentbatteri (ingen problemer men Møller tilbakekaldte bilen)
- Defekt ladekladd
- Bil ville ikke slippe ladekladd/type2

Glad jeg har garanti på bilen, den blir nok solgt før den utløper!  ::)
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

gamer73

Sitat fra: rlnd på mandag 24. april 2017, klokken 12:07
Min skal inn på fredag nå for å få reparert dette, slik jeg forstod det på telefon skulle det gå på garanti så lenge de kunne se fukten (dråper) inne i lysene. På min kan man tydelig se fukt inne i C-lysene på begge sider. Tror hver femte Egolf jeg møter på veien her i Bergen har et defekt C-lys.

Da er listen min over ting jeg har klaget:
- Carnet registrering virket ikke
- Knirking i fjæring
- Bytte høyspentbatteri (ingen problemer men Møller tilbakekaldte bilen)
- Defekt ladekladd
- Bil ville ikke slippe ladekladd/type2

Glad jeg har garanti på bilen, den blir nok solgt før den utløper!  ::)

min ladekladd kutter ut om det er lading i temperaturer på over ca 15 grader hehe. Jeg håper dette er en garantisak. Har du fått bekreftet at du får en ny kladd på garantien?

rlnd

Ja de byttet den på service, uten spørsmål. Ta gjerne en video av problemet slik art du har noe hvis det blir diskusjon!

Sent fra min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

gamer73

Sitat fra: rlnd på tirsdag 25. april 2017, klokken 08:39
Ja de byttet den på service, uten spørsmål. Ta gjerne en video av problemet slik art du har noe hvis det blir diskusjon!

Genialt, takk for tips! Min skal inn til service nå i mai-juni så da skal jeg huske på dette!

viggosk

rlnd

Sitat fra: viggosk på lørdag 29. april 2017, klokken 16:58
Da har det skjedd her også  :-1-:
Hehe, jeg har EL53xxx reg des 2014, ser for meg at dette skjer med mange fremover..

egolfer

Har tatt kontakt med Møller og de har fikset lampen uten spørsmål.
VW eGolf 2016 med VP

moby666

Vi har 7 eGolfer på jobben. 5 gamle og 2 nye. Alle de 5 gamle har byttet C-lyset. En av disse har faktisk byttet det 2 ganger. Personlig burde dette lyset vært droppet. Ikke er det pent heller.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

gigafactory

Har de kommet med en revidert utgave?

Stikkkontakt

Da har jeg skiftet mitt.
Det tok meg ca 30 minutter. Møller skulle ha 2200 kroner bare for jobben.
På det gamle var det masse eir på en trafo-sak som henger bakpå lykten. Regner med at det var det som forårsaket feilen. Vurderte å fuge med noe sika når jeg først hadde det åpent. Det ville nok hindret så mye vann i å komme inn. Grunnen til at det stort sett er høyre som ryker skyldes vel at det er flere og dypere dammer på den siden..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA