Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Volkswagen viser robotisert ladestasjon, og interessant Gen.E prototype

Startet av AppleKnocker, mandag 03. juli 2017, klokken 20:33

« forrige - neste »

AppleKnocker

Denne tar kaka:

Lokalavisen for indre akershus, Indre Akershus Blad, kjører en sak om økt eiendomsskatt for de lokale bøndene. Inntil 500% økning er det visstnok. Fair sak, men det blir verre; "To karer har reist rundt i en Tesla og sørget for at mange bønder har fått en enorm skatteøkning. Det er klart folk reagerer da.."

Hva blir oppfølgeren til uka? At en av karene var mørk i huden?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

doldis1

;D Auda! dette var ikke bra! Ikke rart det blir ekstraskatt når staten skal sponse slike kjøredoninger !  ;D

Olemann

Hadde nok ikke blitt dette oppslaget om de hadde lånt min Reva, selv om den er Le Mans rigget ... :laugh:

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Olemann på mandag 24. april 2017, klokken 15:37Hadde nok ikke blitt dette oppslaget om de hadde lånt min Reva, selv om den er Le Mans rigget ... :laugh:
Det vil jeg nesten tro det hadde blitt - "Tesla" hadde blitt byttet ut med "elbil".

Hele poenget var vel at de som kjørte rundt var onde byfolk, som kom ut på landet for å ødelegge livet til ærlige bønder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Olemann

Ja, tok det poenget, det er jo fordi de kjørte Tesla at alle forstår at ondskapen og egoismen er tilstede, dette ville blitt forkludret med en Reva og 2 halvgamle skjeggebuser med pipe og notatblokk.  Tesla, hvit skorte åpen i halsen og en korrekt blå finans-jakke og Ipad derimot, klart det blir bråk av slikt.

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 24. april 2017, klokken 15:50
Sitat fra: Olemann på mandag 24. april 2017, klokken 15:37Hadde nok ikke blitt dette oppslaget om de hadde lånt min Reva, selv om den er Le Mans rigget ... :laugh:
Det vil jeg nesten tro det hadde blitt - "Tesla" hadde blitt byttet ut med "elbil".

Hele poenget var vel at de som kjørte rundt var onde byfolk, som kom ut på landet for å ødelegge livet til ærlige bønder.

Øystein16

Sitat fra: Olemann på mandag 24. april 2017, klokken 15:37

Hadde nok ikke blitt dette oppslaget om de hadde lånt min Reva, selv om den er Le Mans rigget ... :laugh:

Mannfolk som køyrer Reva står det respekt av.  :+1:

Olemann

;D, men må innrømme at den er parkert,  og at det nå går i i3 og Ampera-e fra sommeren av (og bestilt M3)
....Dog, du har et poeng, jeg måtte jobbe litt med meg selv før jeg tok i bruk Revaen for noen år siden....og kjenner folk som ikke orket den jobbingen - og sto over også rollen som passasjer  8)

Sitat fra: Øystein16 på mandag 24. april 2017, klokken 16:05

AppleKnocker

Oppslaget kunne fort blitt "Flatklemt blå elbil med traktorspor funnet på åker i indre Akershus. Eieren sist sett bakbundet på taket av en silo".

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Øystein16

Sitat fra: Olemann på mandag 24. april 2017, klokken 16:15
;D, men må innrømme at den er parkert,  og at det nå går i i3 og Ampera-e fra sommeren av (og bestilt M3)
....Dog, du har et poeng, jeg måtte jobbe litt med meg selv før jeg tok i bruk Revaen for noen år siden....og kjenner folk som ikke orket den jobbingen - og sto over også rollen som passasjer  8)

Sitat fra: Øystein16 på mandag 24. april 2017, klokken 16:05

Bøndene var godt involvert i Reva!, så det hadde vore rette bilen å bruka.

http://www.nationen.no/tunmedia/elbilsalg-har-fort-til-milliontap-for-felleskjopet-agri/

doldis1

;D ;D ;D Le Mans ...!!!  ;D Klarer ikke slutte å le tror faktisk jeg har strekt en muskel imagen  ;D
Har forumet erstatningsplikt ? ;D ;D ;D ;D

2 av skatteverkets menn i en sånn ville vel satt igang en spontan kronerulling på bygda med mål om
nye kjøretøy til skatteetaten  ;D

Olemann

Om de dropper Revaen min kunne de jo gått for den italienske modellen med "Guardia di Finanza" for skatteoppkrevingen, men tror min Reva hadde gitt en hyggeligere bondeprat på tunet enn det disse gutta leverer....
(Kanskje mer hell med innkrevingen, dog ;))

Bondeknøl

Ingen liker å få høyere skatter, og spesielt når de som krever de er de største utnyttere av systemet slik som tidligere arbeiderpartitopper er.
Ikke rart at folk ikke er like begeistret for at vi slipper store summer i mva og avgifter.
Denne karen her har vel samme syn som folk flest?

doldis1

De kunne kanskje ha brukt denne minibussen isteden ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA