Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vurderer kjøp av Tesla

Startet av geear, mandag 03. juli 2017, klokken 20:30

« forrige - neste »

geear

Sikkert noen som har fått med seg denne:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16879.msg562212.html#msg562212

Min er ikke like ille, men det ser ikke bra ut i motorrommet der heller. Minner overhodet ikke om noen to år gammel bil. Hvordan kan det ha seg at VW feiler på slike enkle oppgaver som å lage et tett motorrom på en elbil?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

Henter min nye e-Golf til uken. Håper de har gjort noen endringer på dette. Det var så greit med i3. Der så du aldri motoren, og jeg går ut fra at den var godt beskyttet.

Lassiiboiii

Ser i teåden du linket til at det snakkes om at dette er en service sak. Noen som har fått dette gjoet på service? Og står det som et punkt på service listen?
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

brako79

Sitat fra: TM på søndag 23. april 2017, klokken 19:15
Henter min nye e-Golf til uken. Håper de har gjort noen endringer på dette. Det var så greit med i3. Der så du aldri motoren, og jeg går ut fra at den var godt beskyttet.

Dessverre, det ser likedan ut i nye e-Golf.
Jeg reagerte også på tynne ledninger i kontakter som ligger ubeskyttet, for Bergensværet med dammer overalt.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

geear

Her er bilder fra min bil.

Helt tydelig at det har spruta vann/søle inn i hele motorrommet. Dette er en bil som for det første aldri kjøres med panseret åpent, og som heller ikke brukes i Australias outback med panseret igjen. Primært går den på firefelts asfaltert vei..
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

gamer73

MEN....trenger man egentlig å vaske det? Er det noe som ruster eller blir skadet av å være skittent nedi der? Eller er det kun for syns skyld dere gjør dette?

brako79

Sitat fra: gamer73 på tirsdag 25. april 2017, klokken 07:45
MEN....trenger man egentlig å vaske det? Er det noe som ruster eller blir skadet av å være skittent nedi der? Eller er det kun for syns skyld dere gjør dette?
Er jo ikke snakk om vasking, men generelt kjøring i fuktige omgivelser. Kontakter som er tilsynelatende ubeskyttet osv, vil jo f.eks i Bergen vil konstant ha 90% fuktighet :-)
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

gamer73

Sitat fra: brako79 på tirsdag 25. april 2017, klokken 08:20
Sitat fra: gamer73 på tirsdag 25. april 2017, klokken 07:45
MEN....trenger man egentlig å vaske det? Er det noe som ruster eller blir skadet av å være skittent nedi der? Eller er det kun for syns skyld dere gjør dette?
Er jo ikke snakk om vasking, men generelt kjøring i fuktige omgivelser. Kontakter som er tilsynelatende ubeskyttet osv, vil jo f.eks i Bergen vil konstant ha 90% fuktighet :-)

ja jeg er jo bergenser selv, men jeg har aldri vasket motorrom på noen biler jeg har hatt og det har aldri blitt nevnt at jeg burde på diverse servicer etc. Så jeg bare lurer på om man Må gjøre dette....

brako79

Jeg mener at man ikke trenger å vaske, dvs bør vel kanskje ikke heller, hvis man ikke vet hva man gjør :-) (Stå å spyle nedi der med høytrykkspyler f.eks.

Bedre å tørke av med en fuktig klut eller lignende.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Chivas

En i FB-gruppa har gjort dette. Han skriver:

Tok en kjapp motorvask i dag.
Koch chemie Vorreininger B i skumkanon.
Børstet litt i kriker og kroker med pensel.
Spylte med litt avstand med høytrykk.
Dusjet på Motorplast fra Koch chemie.
Tørket over med microfiber.
Bilen har rullet 64000km.


Før og etter bilder:


j-Golf

Men hvorfor bliver de så beskidte? Er der ingen bundplade under motor ned mod vejen? I min A3 er der en stor bindplade som dækker mindst halvdelen af det store hul mod vej.

model3citizen

Hverken Kia Soul eller i3 har tette motorrom, og jeg sliter med å skjønne hvorfor dette skal være et problem? Det er jo bare å gjøre rent med jevne mellomrom.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

rolandvg99

Sitat fra: j-Golf på tirsdag 25. april 2017, klokken 14:29
Men hvorfor bliver de så beskidte? Er der ingen bundplade under motor ned mod vejen? I min A3 er der en stor bindplade som dækker mindst halvdelen af det store hul mod vej.
Bunnplaten har åpninger i forkant og det også relativt store hull rett ut mot hjulhus på begge sider.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

eivhelle

På grunn av airconditioning/varmepumpe er det uansett et stort luftinntak rundt radiatoren. Så derfor vil det ikke være mulig å få motorrommet helt tett, fordi det uansett må gå luft her. Jeg tror mesteparten av støvet kommer inn den veien og ikke fra åpningene på undersiden.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

ReneM

Det er jo helt normalt. Har forresten ingenting med en bunnplate å gjøre. Det er hovedsakelig støv som kommer inn gjennom fronten.

Kost det av med jevnt mellomrom og det holder seg helt fint.

Bunnplaten dekker forresten hele undersiden. Det hadde vært helt tullete hvis ikke fordi det hjelper betydelig å redusere luftmotstand.

Bunnplate:


Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA