Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppgradert performance - hva med biler på vei?

Startet av Ramgad, mandag 03. juli 2017, klokken 15:26

« forrige - neste »

Ramgad

Hei,
jeg skal bli student til høsten, og må derfor selge min første bil. Jeg skal selge den til et familemedlem, og trenger hjelp til verdivurderingen for at dette skal bli riktig.

Bilen er 2015mod m/ 60ah batteripakke. Km.stand er ca 22.000km.

Ekstrautstyr:
Park Assistant pakke m/ ryggekamera, distanse-kontroll og park assist.
Comfort Advanced Pakke m/ regnsensor og _liten_ skjerm.
Hight Voltage Edition m/ hurtinglading og DAB+

Bilen har sommer og vinterdekk med de kjipeste i3-felgene (19" stjerneke 427), begge 1 år gamle.

Jeg ser at de billigste i3ene har begynt å gå fra 180.000 på Finn.no. Hva er en "ok" pris på denne bilen?

Olemann

2015 modeller med din kjørelengde ligger nok på nærmere 220k med det utstyret, ser forhandlere prøver seg på oppunder 240k, men er nok endel prutemonn der.
Egentlig litt overaskende hvor godt bilen holder seg i pris, både i lys av 94Ah og at det kommer mye nytt i tiden som kommer. Men kommer vel også av at mange ser at det ikke er noe problem med rekkevidde på ca 14 mil på sommer for en elbil, og dermed kjøpes de av nye elbileiere som 1. gangs elbil.

TM

Sitat fra: Ramgad på søndag 23. april 2017, klokken 13:31
Hei,
jeg skal bli student til høsten, og må derfor selge min første bil. Jeg skal selge den til et familemedlem, og trenger hjelp til verdivurderingen for at dette skal bli riktig.

Bilen er 2015mod m/ 60ah batteripakke. Km.stand er ca 22.000km.

Ekstrautstyr:
Park Assistant pakke m/ ryggekamera, distanse-kontroll og park assist.
Comfort Advanced Pakke m/ regnsensor og _liten_ skjerm.
Hight Voltage Edition m/ hurtinglading og DAB+

Bilen har sommer og vinterdekk med de kjipeste i3-felgene (19" stjerneke 427), begge 1 år gamle.

Jeg ser at de billigste i3ene har begynt å gå fra 180.000 på Finn.no. Hva er en "ok" pris på denne bilen?
Jeg ville vurdert å ta en innbyttetakst mot en ny i3. Så kan du vurdere opp mot det hvor mye mer du vil ta av et familiemedlem.

Autowinder

Reelt sett er vel ikke 200' en ublu pris for et "mint" eksemplar, men ser på finn.no at de ligger fra 209-250.
Jeg har som policy aldri å selge til venner eller familie, da det kan skape dårlige relasjoner ;)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA