Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla oppdaterer prestanda på alle X

Startet av lenny36, lørdag 01. juli 2017, klokken 23:41

« forrige - neste »

lenny36

Jeg har en C-Zero 2011 i hvit perlemor som jeg vurderer å selge , og i den forbindelse lurer jeg litt på hva bilen er verdt. Den har lang kjørelengde, 130k men har nylig byttet flere battericeller til kr.10.000 hos Elbilmek. Bilen er pen og ellers i god stand og nettopp EU-godkjent med null feil. Hvor mye tror dere den kan selges for på Finn?


Sent from my iPhone using Tapatalk

lenny36

Dårlig respons på dette forumet må jeg si :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk

Knut Røe


pwb

Hva den er verdt og hva man kan få på finn er to helt forskjellige ting. Den er vel verdt 20.000 men på finn kan du sikkert få 60.000. Men husk at kjøper har 2 års reklamasjonsrett så jo billigere du selger den jo enklere er det nok for kjøper å ta problemer som kommer på egen kappe.

lenny36

Verdt 20.000? Seriøst? Tenker å prøve legge den ut for rundt 50 så får jeg en pekepinn på hva jeg kan oppnå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Beamer Screamer

Den er verdt det høyeste budgiver er villig til å betale for den, uavhengig av at andre evt mener den er verdt mindre.

Ca 50k høres riktig ut.

Nye battericeller tror jeg dessverre ikke trekker så mye opp i forhold til andre biler med urørt og fungerende batteri.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

65lars

Til lenny36:
Har du lagt den ut for salg, for å se hva folk er villige til å by?

Personlig tviler jeg på om jeg kan få mye mer enn 75 K for min C-Zero, med under 4 K km på seg, en demo bil først registrert i oktober 2015, jeg kjøpte den i 2016, for kr. 150 K.

Jo bedre batteriteknologien (og rekkevidden) blir, jo lavere blir bruktbilprisene, vil man tro...??   :)

Uansett, lykke til!
Trilling, bestilt KIA

pwb

Sitat fra: 65lars på torsdag 27. april 2017, klokken 17:04

Personlig tviler jeg på om jeg kan få mye mer enn 75 K for min C-Zero, med under 4 K km på seg, en demo bil først registrert i oktober 2015, jeg kjøpte den i 2016, for kr. 150 K.


Den er nok ikke verdt mer, men det utrolige er at folk er gærne når det gjelder elbiler så du skal ikke se bort fra at du kan selge den for 125.000,- på finn. Det er jo slik at alt kan selges til overpris på finn.
Denne er noen mnd eldre og gått dobbelt å mye.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94569570

65lars

Hehehe...

lenny36 - vennligst la oss vite, hva du gjør her.

Meg, etter pwb's innlegg der, er fristet til å legge ut bilen til salgs, og dersom jeg skulle få 125K for den - vel, da blir det en ny el-bil - heller mot bmw, eller bolt, eller hundai....

Samtidig er jo så fullstendig glad i den  lille bilen jeg har, alt funker perfekt, hvorfor selge?
:)
Trilling, bestilt KIA

Beamer Screamer

Jeg skjønner ikke helt hvor den negativiteten til annenhåndsverdien på Trillingen kommer fra, ref. innlegg lenger opp her.

En ny Triling koster ca 150k og det er den billigste praktiske elbilen som finnes og dekker manges behov. Vanlig verditap på fossilbiler er 50% tap på 4-5 år. Batteribiler har generelt vist seg veldig holdbare. Noen opplever selvsagt dyre feil men ikke mer enn på fossilbiler virker det som.

Så at en 1,5 år gammel Trilling med 4k på telleren skal kunne selges for rundt 125k synes jeg er ganske fornuftig. Mer enn 75k i alle fall - det er jo 50% verditap. Hvorfor skal en bil falle 50% på 1,5 år?

Årskort med Ruter for de som bor litt utenfor byen koster jo nesten 20k og en Trilling forsvarer som et absolutt minimum prisen for et årskort ganger antall forventede år uten store utlegg på bilen! Og i realiteten mye mer spør du meg - å disponere egen bil er jo noe helt annet enn årskort på bussen.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

lenny36

Oppdaterer en gammel tråd. Noen lurte på hva jeg bestemte meg for. Jeg har bestemt meg for å legge salget av trillingen på is og vente til Ioniq kommer med oppdatert batteri. Da har Zeroen min rundet 200k og da skal den få hvile tenker jeg [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

bobakka

Hvorfor byttet du celler?
Min 2011 har også gått snart 130 000km.
På Canion kan jeg se at 3 celler utmerket seg med å ha labert spenning når batteriene begynner å bli helt tomme, men selv ved SoC på 30% er det mindre enn 0,05 V forskjell. Det er først når bilen er  godt under 20% at forskjellen blir 0,1 V.
Jeg husker at 0,1 V var en grense som Mitsubishi opererte med da de foretok batteritest i garantitiden.

Merket du at noen celler hadde tapt seg veldig ?
Hvor mange celler byttet du?
Og hva var kriteriet?

PS: jeg ser også 200 000 km som realistisk levetid
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

lenny36

Jeg har ikke målt nivåene selv da jeg ikke har utstyret, men i vinter merket jeg at batteriet ble merkbart dårligere. Ved motbakker med halvfullt batteri dukket skilpadden opp og bilen gikk i nødmodus med veldig lite trekkraft. Spesielt i kombinasjon med bruk av varmeapparatet. Leverte bilen til elbilmek og fikk konstatert lav spenning på 7-8 celler, husker ikke helt nå og fikk celler fra en bil som var gått ca 40k til kr 10.000,- Etter dette har bilen fått nytt liv og har håp om at den skal klare 200k km. Får opp gul lampe ved lav SOC innimellom men dette sier elbilmek er naturlig i.o.m batteribyttet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

elekTrond

Bra du har fått fart på bilen igjen i hvert fall.  :+1: Ble det mye i arbeidspenger?

Et lite tips til de som skrur selv. Høggern selger komplette trilling-batterier for 10K+mva. Er bare å følge med, for de blir solgt i det bilene kommer inn. Virker som om oppkjøpere og/eller solcelle-entusiaster står på venteliste for å sikre seg dem.
'13 Mjau

lenny36

10k var prisen jeg betalte for celler inkludert arbeid hos elbilmek. 10k for et komplett batteri er vel billig særlig hvis de kommer fra en bil med lav kjørelengde. Har skrudd litt på fossilbil men vet ikke om jeg hadde turt å prøve meg på elbil-batterier. Noen her som har erfaring?


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA