Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Plassering av bombrikke

Startet av TM, fredag 30. juni 2017, klokken 18:11

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: StianSalG på mandag 24. april 2017, klokken 21:03
Sitat fra: Crown på mandag 24. april 2017, klokken 20:37
Jeg ble nr 1388  :o Bra de får over 1000 biler å øve seg på før min.

Når var det du la inn din reservasjon?

For to timer siden :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

knut.aulie

1400 gærninger har betalt for å stå i kø for en bil en ikke vet hvordan ser ut, hvor mye den koster eller når den kommer [emoji1]

En gal verden

rolandvg99

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. april 2017, klokken 22:06
1400 gærninger har betalt for å stå i kø for en bil en ikke vet hvordan ser ut, hvor mye den koster eller når den kommer [emoji1]

En gal verden

Generelt det å kjøpe bil uprøvd er en greie jeg ikke forstår...
"I like soul with a capital S"

knut.aulie

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 24. april 2017, klokken 22:10

En gal verden

Det har ikke jeg forstått heller, men hvis en ikke vil vente årevis etter at nye elbiler kommer på markedet så er en nødt til det.

Crown

En gal verden

Bedre enn å ha pengene på lønnskonto, der er jo negativ rente for tiden :-D

SurSnasen

En gal verden

Tross alt "bedre" enn nærmere en halv million gærninger som har betalt for å stå i kø for en bil de ikke vet hvordan ser ut, hvor mye den faktisk vil koste, eller når det kommer... Selv om jeg tror designet på både denne Audien og Model 3 er relativt spikret utvendig. Innvendig vet vi like lite om begge.

rolandvg99

Sitat fra: Crown på mandag 24. april 2017, klokken 22:24

En gal verden

Bedre enn å ha pengene på lønnskonto, der er jo negativ rente for tiden :-D

For øyeblikket fungerer lønnskontoen min mer som en trampoline for penger enn rentebærende innskuddsordning. :D

Øyvind.h

Tenk hvor mange som bestilte usett bil fra en visjonær kar i USA for noen år siden. Det var et risikoprosjekt. Denne bilen fra VAG er ingen risiko :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

rolandvg99

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. april 2017, klokken 22:36
Tenk hvor mange som bestilte usett bil fra en visjonær kar i USA for noen år siden. Det var et risikoprosjekt. Denne bilen fra VAG er ingen risiko :)

Mer en "rustiko"? ;)

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Crown

Med store merker som Audi etc har jeg ingen betenkeligheter med å bestille før jeg prøver. Dessuten er jo dette bare for å få lov til å få den ett år før de som ikke har reservert før de ser den. Jeg er 100% sikker på at dette blir en veldig behagelig bil på alle måter, spørsmålet er jo bare hva prisen blir til slutt. Blir det for dyrt er det bare å ta med seg de 20.000 og gå, så har man tapt 200 kroner i renter. :)

Jeg gjorde det nå første gang med Hyundai Ioniqen, den også var jeg ganske sikker på måtte bli bra. Bestilte i august før første utstillingsbil. Så ble den årets bil både i Norge og i en rekke andre land og jeg ble akkurat så fornøyd som jeg trodde. Nå er det jo 7mnd ventetid, prisen har steget og jeg kan selge den for minst like mye jeg gav etter å ha kjørt den i 5 mnd.

Være først til å få nye Teslamodeller er jeg derimot mer usikker på, rett og slett fordi de i større grad bruker kundene som testpiloter for betautgaver.

knut.aulie

Sitat fra: StianSalG på mandag 24. april 2017, klokken 22:31

En gal verden

Tross alt "bedre" enn nærmere en halv million gærninger som har betalt for å stå i kø for en bil de ikke vet hvordan ser ut, hvor mye den faktisk vil koste, eller når det kommer... Selv om jeg tror designet på både denne Audien og Model 3 er relativt spikret utvendig. Innvendig vet vi like lite om begge.
Ehhhh

(hmmmm er det riktig av meg å si at jeg er en av disse 400 k også...... nei best å være stille ) [emoji85][emoji317]

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. april 2017, klokken 22:42
Sitat fra: StianSalG på mandag 24. april 2017, klokken 22:31

En gal verden

Ehhhh

(hmmmm er det riktig av meg å si at jeg er en av disse 400 k også...... nei best å være stille ) [emoji85][emoji317]

Jeg har ikke bestilt Model 3, men får snart AE og har reservert i-Pace og e-tron.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jkirkebo

Sitat fra: rolandvg99 på mandag 24. april 2017, klokken 22:10

En gal verden

Hva skal man si om eiendomsmarkedet da? ;) En kort visning og så en hektisk budrunde med 28 deltagere? Får ikke mye tid til å sjekke ting grundig da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi

Jeg ser på det slik, worst case får jeg 4000 eurobonus ut av dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA