Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

z4rd

Nå er jeg nede på 108X. Startet på 122X. Blir spennende å se hva som skjer når pris på utstyr blir klart.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Counterpointer

Sitat fra: Pingle på søndag 30. september 2018, klokken 22:01
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. september 2018, klokken 19:32
Nå var mitt spørsmål relatert til hva Audi kommer  til å gjøre ikke hva vi som kunder bør kreve!
Ok, ser forskjellen. Får du svar fra Møller er vi sikkert mange som er takknemlige for svar.
Dette gikk litt i glemmeboken. Spurte selger på visningen. Du «beholder» ikke plassen men rykker stadig bakover i forhold til kontrakter som blir signert. Imidlertid vil du gå inn først i køen når du velger å signere kontrakt.

Håper dette var forståelig skrevet.

Pingle

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 03. november 2018, klokken 12:41
Nå var mitt spørsmål relatert til hva Audi kommer  til å gjøre ikke hva vi som kunder bør kreve!
Ok, ser forskjellen. Får du svar fra Møller er vi sikkert mange som er takknemlige for svar.
Dette gikk litt i glemmeboken. Spurte selger på visningen. Du «beholder» ikke plassen men rykker stadig bakover i forhold til kontrakter som blir signert. Imidlertid vil du gå inn først i køen når du velger å signere kontrakt.

Tror det, og det må vel kunne være spiselig - forutsatt at vi får prøvekjøre i år.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

oland

I FAQ på hjemmesiden til Audi er det forklart som følger :

Forhandleren sender bestillingen din til fabrikken basert på kønummeret ditt. La oss gi deg et enkelt eksempel: Hvis du er nummer ti i køen, blir din bestilling den tiende vi sender til fabrikken. Kønummeret må ikke forveksles med rekkefølgen på kontraktsmøtene eller levering av bilen.
2017 Opel Ampera-e

Pingle

Sitat fra: oland på lørdag 03. november 2018, klokken 13:55

Forhandleren sender bestillingen din til fabrikken basert på kønummeret ditt. La oss gi deg et enkelt eksempel: Hvis du er nummer ti i køen, blir din bestilling den tiende vi sender til fabrikken. Kønummeret må ikke forveksles med rekkefølgen på kontraktsmøtene eller levering av bilen.
Informasjonen over gjelder oss som ikke vil skrive under kontrakt før vi har prøvekjørt.
Men det er likevel relevant presisering. Jeg kunne gjette på at tempoet den lokale Møller kverner seg gjennom listen på, avgjør når jeg får bilen min, mens det er greit å vite at det ikke blir slik.

oland

Sitat fra: Pingle på lørdag 03. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: oland på lørdag 03. november 2018, klokken 13:55

Informasjonen over gjelder oss som ikke vil skrive under kontrakt før vi har prøvekjørt.
Men det er likevel relevant presisering. Jeg kunne gjette på at tempoet den lokale Møller kverner seg gjennom listen på, avgjør når jeg får bilen min, mens det er greit å vite at det ikke blir slik.

Jeg vil tro at når forhandler velger å sende bestillinger til fabrikken, så vil de til en hver tid plukke fra bunken av signerte kontrakter som er sortert i følge kønummer.  Hvis du har tidlig kønummer, men ikke signert kontrakt i det øyeblikket forhandler sender bestilling til fabrikken, kan det hende noen andre med lavere kønummer som har signert kontrakt går foran.  Venter du lenge på å få prøvekjøre, kan dette i teorien føre til at du får bilen senere enn om du signerer kontrakt så tidlig som mulig.  Dette er bare min forståelse av det jeg har lest...
2017 Opel Ampera-e

Pingle

Ok, min forståelse er at det er tre prioriteter:
1) etter kønummer (reservasjonsnummer) for de som bestiller Edition one eller limited edition.
2) etter kønummer for de som bestiller a la carte uprøvd.
3) etter kønummer for å få prøvekjørt (håper jeg), deretter etter kontraktsdato.
Jeg tviler på at vår lokale møller kverner seg gjennom hele bunken før førstemann får prøvekjøre, så det blir nok noen med lavt nummer som vil prøvekjøre som får bestilt før man er til bunns i bunken, men jeg vil gjette på at de har mye bedre kapasitet på kontrakt enn prøvekjøring.

Kåre Knatten

Nå er det vel slik at bilene kommer i puljer,  så vi vil vel få bilene nogenlunde etter kø-nummeret uansett,  bortsett fra prioitetene som Pingle lister opp. Har sett at kjøper av Hyundai klager på at rekkefølgen ikke følges til punkt og prikke,  da bilene ikke blir lastet av i riktig rekkefølge,  slik at hans bil stod innerst på kaien og fikk den flere dager etter en som hadde et høyere kø-nummer.

ToWalkOrDrive

Noen som vet hvor mange som er i køen nå? Ser det var ca 350 stk som reserverte på lørdag i Drammen!!! (Etter visning)
Tesla Model Y                         2021-

SurSnasen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 04. november 2018, klokken 20:44
Noen som vet hvor mange som er i køen nå? Ser det var ca 350 stk som reserverte på lørdag i Drammen!!! (Etter visning)

Det hørtes da litt voldsomt ut? Vet Drammen mer eller mindre holdt åpent hus for de som ville komme (og ikke bare inviterte reservasjonsholdere, men 350 stk? Det var vel ikke heller at de ventet ca 350 gjester innom for å se bilen?

SurSnasen

Sitat fra: belsby på søndag 04. november 2018, klokken 21:28
https://drm24.no/nyheter/hundrevis-i-ko-for-a-se-nye-audi-e-tron-1811445

Tipper artikkelforfatteren har bommet litt på gjengivelsen av utsagnene. 350 stk som pr nå har valgt Albjerk som sin forhandler av e-tron kan nok stemme bedre enn 350 stk som registrerte sin reservasjon på lørdag.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: StianSalG på søndag 04. november 2018, klokken 22:37
Sitat fra: belsby på søndag 04. november 2018, klokken 21:28
https://drm24.no/nyheter/hundrevis-i-ko-for-a-se-nye-audi-e-tron-1811445

Tipper artikkelforfatteren har bommet litt på gjengivelsen av utsagnene. 350 stk som pr nå har valgt Albjerk som sin forhandler av e-tron kan nok stemme bedre enn 350 stk som registrerte sin reservasjon på lørdag.

Ja, enig i at det hørtes veldig rart ut. Og litt derfor jeg skulle være interessert i hvor lang køen er blitt nå. Men og for å se hvor mange som er bak meg. Et stort antall gjør gjerne at Norge får flere biler raskere...

Fra artikkelen: "Bare i løpet av lørdag rullet det inn 350 reservasjoner med et depositum på 20.000 kroner hos Audi-forhandleren på Åssiden."
Tesla Model Y                         2021-

Kåre Knatten

Kanskje vi må ta det med en klype salt. Journalister har vel aldri vært å stole på.

Vegar Beider

Sitat fra: Kåre Knatten på lørdag 03. november 2018, klokken 19:10
Har sett at kjøper av Hyundai klager på at rekkefølgen ikke følges til punkt og prikke,  da bilene ikke blir lastet av i riktig rekkefølge,  slik at hans bil stod innerst på kaien og fikk den flere dager etter en som hadde et høyere kø-nummer.

Seriøst? Vedkommende trenger hjelp av helsepersonell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA