Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Plassering av bombrikke

Startet av TM, fredag 30. juni 2017, klokken 18:11

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen W på søndag 23. april 2017, klokken 12:23
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 23. april 2017, klokken 12:02
Må langt tilbake for å finne kurs under 5.

Jepp, blingsa på 2011 og 2008, men en var nede på ca 5.20 i 2011.
http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=NOK&view=10Y

Mest interessant er det dog at det er under 3 år siden den var på 5 tallet, og den kan fort havne der igjen. Da er prisbildet på USA produserte biler plutselig noe helt annet igjen.

Ja dersom America  skal bli Great again må dollaren bli svakere for å gjenopprette konkurranseevnen. Foreløpig er det Lite som tyder på det. Rentebanen er stigende og så lenge den er det vil ikke dollaren svekke seg.
Kanskje "9 is the new 6" med tanke på kursen mot NOK?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Espen W

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 23. april 2017, klokken 12:39
Ja dersom America  skal bli Great again må dollaren bli svakere for å gjenopprette konkurranseevnen. Foreløpig er det Lite som tyder på det. Rentebanen er stigende og så lenge den er det vil ikke dollaren svekke seg.
Kanskje "9 is the new 6" med tanke på kursen mot NOK?

Yep, blir spennende å se hva som skjer. Ihvertfall siden tidlig 90 tall (da jeg begynte å følge med på dollaren) så har den hatt en tendens til å styrkes når det har vært en demokrat i det hvite hus og motsatt med en republikaner bak roret.
Da jeg flyttet til USA i 1993 var den på 5 tallet, og mener at den var det samme i 1992 da Clinton overtok fra Bush Sr. Da jeg flyttet tilbake til Norge i januar 2001 husker jeg godt at den snuste på 10 tallet, så dollarne på kontoen var verdt en god del da Clinton ga seg.
Bush jr. overtok og den falt til under 5 på slutten av hans andre periode i 2008.
Obama ved roret og den steg etterhvert til høye 8 tall.
Så får vi se hva som skjer under The Donald.

Knut Røe

Husk at Norge har laveste rente noensinne akkurat nå. Merk det, noensinne. Det arbeides hardt for å svekke verdien på folks penger og går du i en bank får du store lån kastet etter deg.
Dette kombinert med en moderat oljepris tilsier en svak krone.
Høyere oljepris ville styrket kronen markant.

Torz

Da ble det lagt inn bestilling eksakt kl 1200. Fikk da reservasjonsnummer 1154, så tydelig at alt fra fredag og gjennom helgen har kommet med foran dette nummeret.

Carkub

Tilbake til emnet; "Reservasjon av Audi e-tron".

Jeg var usikker på om reservasjonen min gikk gjennom, og har derfor endt opp med to reservasjoner. Jeg skal kansellere den ene (den lengst bak i køen) i dag. Så da får vi se hvordan det fungerer å kansellere, regner med det skal gå greit.
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

knut.aulie

Sitat fra: Carkub på mandag 24. april 2017, klokken 12:19
Tilbake til emnet; "Reservasjon av Audi e-tron".

Jeg var usikker på om reservasjonen min gikk gjennom, og har derfor endt opp med to reservasjoner. Jeg skal kansellere den ene (den lengst bak i køen) i dag. Så da får vi se hvordan det fungerer å kansellere, regner med det skal gå greit.
Har du sjekket om Audi tillater overføring av reservasjon?
Kan jo bli verdifullt med en plass i køen når de omsider begynner å levere biler.

Carkub

Sitat fra: knut.aulie på mandag 24. april 2017, klokken 12:23

Har du sjekket om Audi tillater overføring av reservasjon?
Kan jo bli verdifullt med en plass i køen når de omsider begynner å levere biler.

Jeg kan sjekke, vil anta at det står noe i vilkårene (som jeg ikke leste i detalj) om dette. La merke til at det var maks 2 reservasjoner per kunde. Det er forøvrig plass i køen nummer 567 det gjelder, 160 beholder jeg selv ;)
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

SuperPG

er ikke lov å overdra reservasjoner til andre slik jeg leste vilkårene
2015 E-tron ladehybrid
Tesla Model E (reservert 01.4.17)
Audi E-tron Concept (reservert 21.4.17)

knut.aulie

Sikkert mulig å ta ut bilen på eget navn og selge den videre med en gang, slik de gjorde med Tesla .

Hvis det er 1200 reservasjoner i dag vil nr 567 kunne bringe deg langt frem....

Hilsen 250 [emoji849]

Espen W

Hvor ser man hvilken plass i køen man har fått?
Så et referansenummer som var 700000 ettellerannet, men de har neppe fått syv hundre tusen reservasjoner i løpet av helgen.

knut.aulie

Sitat fra: Espen W på mandag 24. april 2017, klokken 17:42
Hvor ser man hvilken plass i køen man har fått?
Så et referansenummer som var 700000 ettellerannet, men de har neppe fått syv hundre tusen reservasjoner i løpet av helgen.
Når du følger logg inn linken du fikk når du reserverte så står nummeret ditt totalt litt nede på siden.

Min side på Møller

knut.aulie

Fant akkurat ut at jeg hadde rykket en plass frem. Nå er jeg 249 [emoji851]

TM

Min står stødig på 196 grunnet at jeg snublet på startstreken og tastet feil i første forsøk  ;) Er det noen som vet hvor mange reservasjoner som kom inn i løpet av dagen. Kan de ha fått inn 2000 ?

Crown

Jeg ble nr 1388  :o Bra de får over 1000 biler å øve seg på før min.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

SurSnasen

Sitat fra: Crown på mandag 24. april 2017, klokken 20:37
Jeg ble nr 1388  :o Bra de får over 1000 biler å øve seg på før min.

Når var det du la inn din reservasjon?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA