Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: POLL: Hva mener vi elbilister er den mest alvorlige miljøutfordringen?

Startet av hanjan, fredag 30. juni 2017, klokken 18:08

« forrige - neste »

hanjan

Jeg så i en eller annen test at en iPhone 7 plus ikke passet i holderen for trådløs lading. Er det noen som vet dimensjonene på holderen?

Jeg har bestillt en Samsung Galaxy S8+som er noen millimeter smalere enn iPhone 7 plus, så krysser fingrene for at den går nedi...

Nickelilltroll

Hehe, oh the irony...Beställde mig just en iphone 7, byter mig NER från en 6 plus för att jag just tänkte tanken som du skrev om. Köpt mig denna trådlösa lading-plattan bak för att optimalisera, och en snygg/dyr USBkabel för å matcha bilen  :) :) :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

knut.aulie

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 21. april 2017, klokken 10:56
Hehe, oh the irony...Beställde mig just en iphone 7, byter mig NER från en 6 plus för att jag just tänkte tanken som du skrev om. Köpt mig denna trådlösa lading-plattan bak för att optimalisera, och en snygg/dyr USBkabel för å matcha bilen  :) :) :)
Hvilken plate har du? (Har iPhone 7 selv)

Nickelilltroll

Finns fler att välja på än man någonsin behöver på ebay. :)
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

knut.aulie

Det er jo uansett litt overkill med trådløs lading når en må ha ledning til Apple CarPlay

Nickelilltroll

Så absolut inte. Väldigt få gånger jag kommer att koppla till med ledning. Detta har jag av erfarenhet med andra bilar.

Korta turer, för MIG: 9/10 ggr, lägger den i ladeplassen-radio.
Långa turer: 1/10 ggr, snygg usbkabel med navigering när jag närmar mig destinationen-musik via mobil.

Pratar sällan i mobil när jag kör. Ringer det så är kabeln där. Detta är mitt bruksområde. Hur andra håller på blandar jag mig inte bort i :)

TMS P85 -14, svart.

hanjan

Så lenge laderen er der vil man jo gjerne kunne bruke den, så det må vel kunne sies å være en liten design bom når noen av de mest populære telefonene ikke passer...

Men håper S8+ passer da!

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

bmw2002

iPhone kommer vel med trådløs lading og stor skjerm samtidig som telefonen blir mindre enn 7 plus.

Uansett totalt talentløst å ikke ha plass til en så populær mobil.

Goggen123

Det er straffen for å kjøpe Apple produkter!

Stikkkontakt

Sitat fra: hanjan på fredag 21. april 2017, klokken 21:04
Så lenge laderen er der vil man jo gjerne kunne bruke den, så det må vel kunne sies å være en liten design bom når noen av de mest populære telefonene ikke passer...

Så lenge iphone ikke støtter trådløs lading uten bruk av adapter/cover så er det forståelig at Opel ikke tar høyde for det.
Samsung Galaxy S6 Edge+ går ihvertfall nedi. Den er 2,4mm bredere enn S8+. iphone7 plus er 2,1mm bredere enn S6Edge+.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

knut.aulie

Synes det er dårlig at jeg ikke får iPaden min oppi laderommet [emoji849]

-plus modellene er jo mer tablet enn telefon......

[emoji57]

Ipadjove

Er det ok å legge andre ting enn mobil der? F.eks nøkler?  Eller mobiler som ikke har trådløs lading?

Stikkkontakt

Sitat fra: Ipadjove på fredag 21. april 2017, klokken 23:07
Er det ok å legge andre ting enn mobil der? F.eks nøkler?  Eller mobiler som ikke har trådløs lading?

Sikkert helt greit dersom du har noe å fiske det opp med.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA