Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skrev under avtale med kjøp av ny eGolf i dag...

Startet av nien, torsdag 29. juni 2017, klokken 22:38

« forrige - neste »

nien

Vil en av dere som har fått utlevert nye E-Gold, kjøre bilen tom for strøm, og deretter fortelle oss andre hvor mange mil den gikk ?
Takk!!

moby666

På eGolf, der man vet netto kapasitet på batteriet, så er det vel ingen problem å regne ut hvor langt bilen går på et gitt forbruk?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

RayBomb

#2
Sitat fra: nien på torsdag 20. april 2017, klokken 13:37
Vil en av dere som har fått utlevert nye E-Gold, kjøre bilen tom for strøm, og deretter fortelle oss andre hvor mange mil den gikk ?
Takk!!
Tror ikke noen er villige til å kjøre bilen helt tom for strøm. Man blir jo da nødt for å få veihjelp.
Tja, kanskje noen som er full NAF medlem..


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 I-Pace S Edition X590 (19MY)
💫 Produsert: 01.02.19 | Levert: 15.03.19
⚙️ Telematics: 16.2
⚙️ H264: Verksted(06.01.20)
⚙️ InControl(updOTA:27.05.20): S20A_20.16.5-536345
⚙️ Kart(upd:08.05.20): 08.030.0107.0158

eivhelle

Sitat fra: nien på torsdag 20. april 2017, klokken 13:37
Vil en av dere som har fått utlevert nye E-Gold, kjøre bilen tom for strøm, og deretter fortelle oss andre hvor mange mil den gikk ?
Takk!!
Det eneste interessante du kan finne ut ved å kjøre bilen tom, er om netto tilgjengelig kapasitet stemmer. Antall km vil uansett avhenge av hvordan du kjører. Og forbruket vil nok være veldig likt forrige utgave. Men jeg kommer uansett til å gjøre en direkte sammenligningstest på forbruk når jeg får min nye i uke18.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Otkristo


Det eneste interessante du kan finne ut ved å kjøre bilen tom, er om netto tilgjengelig kapasitet stemmer. Antall km vil uansett avhenge av hvordan du kjører. Og forbruket vil nok være veldig likt forrige utgave. Men jeg kommer uansett til å gjøre en direkte sammenligningstest på forbruk når jeg får min nye i uke18.
[/quote]

Jeg har i dag prøvekjørt den nye egolfen. Kjørte samme strekning med min 2015 modell uten varmepumpe. Temperatur på rundt 2,5 grader, våt/fuktig vegbane. Strekning på 57 km. Kjørte først min bil med kaldt batteri, kjørte deretter den nye egolfen, og til slutt en tur til med min, men da med oppvarmet batteri. komt rett fra hurtiglader. Se vedlegg for snitt forbruk pr 5 km.

Hyperstress

Kjørte du nye e golf varm eller kald?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Otkristo


geear

Det er vel så enkelt som at det er forskjellen på med og uten varmepumpe?

Ser forskjellen minker mot slutten av turen.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Otkristo

Sitat fra: gr på søndag 23. april 2017, klokken 13:50
Det er vel så enkelt som at det er forskjellen på med og uten varmepumpe?

Ser forskjellen minker mot slutten av turen.

Kjørte strekningen på nytt i dag, men denne gangen var den nye egolfen oppvarmet. Jeg har lagt inn utetemperatur pr 5 km for både i dag og i går. Med oppvarmet mener jeg at bilen ble kjørt i 6-7 minutter først. Godt og varmt i bilen. Kjøreforholdene var nesten lik som i går, bortsett fra at de første 10 km i dag var asfalten tørr/delvis tørr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA