Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type 2 lading TMS 100D

Startet av haugisen, torsdag 29. juni 2017, klokken 07:46

« forrige - neste »

haugisen

Sitat fra: bob-bob på tirsdag 16. mai 2017, klokken 14:17
Sitat fra: haugisen på mandag 15. mai 2017, klokken 22:43
Har fått tilbud på 179.000 på en av disse bilene

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92385841
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95614493

Gode kjøp? Ser det er europamodell og ikke nordisk. Selger sier at eneste forskjelle er spyler på lyktene foran og varmeteppe rundt batteri som forøvrig ikke kommmer på før det er -18 grader uansett, og det er det sjelden her i Stavanger.

Andre forskjeller jeg burde vite om? Burde vi slå til?

Ja , denne er det bare 3 års fabrikk garanti på , kontra 5 år på biler solgt av Nissan Norge. ( Batterigaranti er den samme i hele Europa , men ikke på selve bilen ! ) Husk at kjøpslov ikke er det samme som fabrikkgaranti. 8)

( At forhandler dekker de 2 årene ekstra er fortsatt ikke det samme som fabrikkgaranti...)
Men er det fortsatt et godt kjøp eller burde jeg holde meg unna dette?

Trekkoppbil

#31
For 50 000kr lågere pris kan jeg skaffe:
2013 USA-Leaf med av toppmodellen SL med skinn, 6,6 kw og 17",  og med Premiumpakke som har Bose og arroundview. Og det beste av allt er at bilene har fått nye batterier. Programerbar Panasonic-kladd på 6-25A med 32A industristøpsel og overgang til 16A-støpsel.

For biler i Norge trur jeg ikke at man har så mye glede av garantien. For biler i varme strøk, blir enkelte batterier bytta på kapasitetsgarantien, mens mange biler ikke får nytt batteri.  Er man heldig så vinner man, og har man vunnet, så har man ikke særlig nytte av garantien etterpå. Det er 5 års fabrikkgaranti på kapasiteten og 8 år på brudd i batteriet, men jeg har aldri hørt om Leaf-batterier som slutter å virke. Fabrikkgarantien gjelder ikke utenfor usa, så batteribytte må utføres før bilen skipes ut. Det kan være litt jobb, og det kan være et par måneders ventetid på nytt batteri.  Er man heldig kan man finne tidlige 2013-modeller som har 8 barer og kapasitetsgaranti, så man får nytt batteri.

2015-modellen kom for 3 år sida og 2013-modellen kom for 4 år sida.

Ellers har jeg sett andre som annonserer 30kwt USA-Leaf i overkant av 200̈́ 000.

haugisen

Kjøpte leaf forrige onsdag, ble lovet å kunne hente den på mandag. Så ble det utsatt flere ganger, og han lovet meg fredag. Nå sier han at den ikke er klar før mandag. Har fått låne en nissan Note i mellomtiden, men er utrolig surt å sitte å vente på bilen når vi har betalt og alt er i orden fra vår side.
Kan jeg kreve noe prisavslag eller lignende her? eller må jeg bare vente?

haugisen


bob-bob

Sitat fra: Trekkoppbil på tirsdag 16. mai 2017, klokken 20:57
For 50 000kr lågere pris kan jeg skaffe:
2013 USA-Leaf med av toppmodellen SL med skinn, 6,6 kw og 17",  og med Premiumpakke som har Bose og arroundview. Og det beste av allt er at bilene har fått nye batterier. Programerbar Panasonic-kladd på 6-25A med 32A industristøpsel og overgang til 16A-støpsel.

For biler i Norge trur jeg ikke at man har så mye glede av garantien. For biler i varme strøk, blir enkelte batterier bytta på kapasitetsgarantien, mens mange biler ikke får nytt batteri.  Er man heldig så vinner man, og har man vunnet, så har man ikke særlig nytte av garantien etterpå. Det er 5 års fabrikkgaranti på kapasiteten og 8 år på brudd i batteriet, men jeg har aldri hørt om Leaf-batterier som slutter å virke. Fabrikkgarantien gjelder ikke utenfor usa, så batteribytte må utføres før bilen skipes ut. Det kan være litt jobb, og det kan være et par måneders ventetid på nytt batteri.  Er man heldig kan man finne tidlige 2013-modeller som har 8 barer og kapasitetsgaranti, så man får nytt batteri.

2015-modellen kom for 3 år sida og 2013-modellen kom for 4 år sida.

Ellers har jeg sett andre som annonserer 30kwt USA-Leaf i overkant av 200̈́ 000.
Det er ikke fabrikkgaranti på USA biler som er solgt i Norge , det må i så fall importøren stå for selv.
Når det gjelder batterigaranti er det riktig at de fleste sannsynligvis ikke får bruk for den.
MEN ! Fabrikkgaranti er fortsatt bedre enn alt annet , selv om man kan få forsikret mot feil. Det er sannsynligvis lettere å diskutere med fabrikkgaranti i ryggen enn med forsikringsselskap/importør - det er ihvertfall mitt tips.
Det er vel også derfor importbiler er billigere , ikke sant ?  ;D

Når dette er sagt , vil jeg ikke si det er "feil" å kjøpe en importbil da !  Det er bare viktig å være klar over at det er mer enn bare forskjell i pris her.  :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA