Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Markedspris Leaf ?

Startet av Sunshine, onsdag 28. juni 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

trykkertor

Så det er en "klassisk triksing med tall" for at elbil skal ta seg veldig bra ut?

tomrh

Sitat fra: Eyvind2 på mandag 01. mai 2017, klokken 22:26
tomrh: Det er interessant!  :) Mente du at tapet er større jo saktere man lader på saktelading?
Ja. Bl.a. har jkirkebo m.fl. testet litt der og kommet til den konklusjonen.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

OleJA

Sitat fra: tomrh på tirsdag 02. mai 2017, klokken 20:49
Sitat fra: Eyvind2 på mandag 01. mai 2017, klokken 22:26
tomrh: Det er interessant!  :) Mente du at tapet er større jo saktere man lader på saktelading?
Ja. Bl.a. har jkirkebo m.fl. testet litt der og kommet til den konklusjonen.
Dette er nok Tesla spesifikt: Den har relativt høyt strømforbruk til div computere (~100w) når den er 'på'. Lader man da f.eks med 5A (1200w) så utgjør dette en relativt stor andel av strømforbruket.
Er usikker på om det samme gjelder for andre bilmerker.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Espen Hugaas Andersen

Laderen har også ett visst tap uavhengig av effekt, og du har også som regel kjølevifter og slikt som slår seg på under lading. Dette varierer fra bil til bil. Generelt sett kan man si at man bør ikke lade for raskt og heller ikke for sakte, for å få best virkningsgrad.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA