Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: + og - ved Ampera-e

Startet av Ipadjove, tirsdag 27. juni 2017, klokken 22:07

« forrige - neste »

Ipadjove

Tror de faktisk sa 512. :p
Men ja. Nermer seg utlevering og nye tråder med erfaringer :D

Knut Røe

Eller som sier at det er mest solgte elbil i Norge 2017 med 4000 solgte.
Det er ingenting annet enn regelrett feil.
Spørs om de engang passerer 1000 til 2000 solgte inneværende år, langt bak Leaf og i3 f.eks.

trykkertor

Skal bli spennede å se hva de første "brukt"-Ampera-E bilene blir solgt for på finn.no
Sikkert en del folk som ligger inne med bestilling, men som har ombestemt seg underveis.
Var vel en oransje leveringstid mai "til salgs" her inne på forumet så vidt jeg husker.

bno

Tror AE legges ut til en "bra" pris slik lev. sit. er  ingen avsetningsvansker ....
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

knut.aulie

Tipper ca 10000 over listepris til å begynne med kanskje litt mer.
Avhengig av tilbudet av biler vil så prisen enten stige eller synke frem til andre biler i 300k kr klassen med 60 kWh batteri kommer (leaf, M3, Ioniq ?.....)

...

Sitat fra: trykkertor på fredag 28. april 2017, klokken 16:22
Skal bli spennede å se hva de første "brukt"-Ampera-E bilene blir solgt for på finn.no
Sikkert en del folk som ligger inne med bestilling, men som har ombestemt seg underveis.
Var vel en oransje leveringstid mai "til salgs" her inne på forumet så vidt jeg husker.
Tipper 35-40k over nypris i en periode.

knut.aulie

Sitat fra: nix på fredag 28. april 2017, klokken 16:45
Tipper 35-40k over nypris i en periode.
Nesten 400 tusen for en Ae? Høres litt mye ut.


...

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. april 2017, klokken 16:47
Sitat fra: nix på fredag 28. april 2017, klokken 16:45
Tipper 35-40k over nypris i en periode.
Nesten 400 tusen for en Ae? Høres litt mye ut.
400k?
Bilen koster 330k fullt utstyrt. Tipper et sted mellom 360-370k uten vinterdekk.

knut.aulie

Sitat fra: nix på fredag 28. april 2017, klokken 17:12
Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. april 2017, klokken 16:47
Sitat fra: nix på fredag 28. april 2017, klokken 16:45
Tipper 35-40k over nypris i en periode.
Nesten 400 tusen for en Ae? Høres litt mye ut.
400k?
Bilen koster 330k fullt utstyrt. Tipper et sted mellom 360-370k uten vinterdekk.
De fleste ligger på 350, men hvis du er på 360 så er vi i praksis enige [emoji1]

AmocoCadiz

#85
Vi så det samme fenomenet med ventelister til KIA Soul og salg av biler som akkurat var hentet ut fra bilbutikken. I tilegg flere bilfirmaer som importerete selv og solgte for høyere pris. Forskjellen med AE er vel at det ikke er noen (Europeiske AE) å videreselge, kun privatmarkedets reservasjoner.

Olemann


Noen er nok, som meg, prinsipielt uenige i å selge noe man nettopp har kjøpt for høyere pris enn man selv betalt, fordi man ikke liker å se "spekulant-ansiktet" i speilet, men andre vektlegger nok dette mindre og legger mer vekt på de kronene man kan tjene.  Så noen blir nok solgt for samme pris, raskt, og andre til høyere pris, og tregere :)

kammiz

Jeg tror også vi ser priser ganske langt opp mot 400 i starten, av spekulanter. Neppe mange får solgt til prisen, men du kan banne på at folk prøver seg. Som iPhone til dobbel pris osv.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17


knut.aulie

Sitat fra: kammiz på fredag 28. april 2017, klokken 20:08
Jeg tror også vi ser priser ganske langt opp mot 400 i starten, av spekulanter. Neppe mange får solgt til prisen......
Blir spennende å se hvor bruktprisen havner når Tesla Model 3 og nye Leaf kommer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA