Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: + og - ved Ampera-e

Startet av Ipadjove, tirsdag 27. juni 2017, klokken 22:07

« forrige - neste »

...

Er egentlig ikke veldig forventningsfull når det gjelder AE. Det er ikke mange ukjente faktorer, men det er på det rene at den har noen mangler som jeg setter pris på i blant annet Ioniq.

Spennende blir det uansett, og jeg gleder meg til juni når jeg får både ny bil og ny elbil-relatert jobb ;)

Zuexi



Sitat fra: S4e på tirsdag 25. april 2017, klokken 11:10
Sitat fra: Zuexi på tirsdag 25. april 2017, klokken 10:01
Skjønner ikke hvorfor enkelte fortsatt oppgir pris fra 289.900,- - er jo ikke mulig å bestille bilen til den prisen uansett.

Er det ikke slik på de fleste bilmerker at listepris ikke inkluderer leveringskostnader som kan variere i forhold til hvor du bor?

På mine siste to biler (BMW og Mercedes) var priser fra forhandlers prisliste oppgitt inkl. leveringskostader.
Opel har vel skrevet at det gjelder levering Oslo, men er mange i vårt langstrakte land som har fått levering dit de bor uten tillegg i pris - og noen med tillegg.

TM

Frakt og laveste leveringsomkostninger skal inkluderes i all markedsføring.
Opel oppgir på sin hjemmeside "Pris fra 299.900". Så at det opereres med 289.900 i enkelte tester må står for journalistenes regning.

mfurmyr

Det er mange biler som kjører til hotel The Thief. Tydeligvis mange journalister som bor der.
Opel Ampera-e.
Toyota Prius.

Amoss

Sitat fra: S4e på tirsdag 25. april 2017, klokken 11:14
Kan berolige deg med at flere her vil komme til å klage høylydt ;-)
(Plastfølelse i forhold til "premium", setene, manglende ACC og kanskje også at en ikke liker avhengighet eller funksjonalitet til Android/iPhone?)
Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 25. april 2017, klokken 11:41
Felles for de fleste som drar opp ovennevnte argumenter som bommer på skiva, er ofte pga egen skuffelse ( og missunnelse) over å allerede satset/valgt en annen elbil som nå blir helt utklasset av AmperaE.

Nå skal ikke jeg komme her å "trolle" for å rakke ned på bilen dere har bestilt eller noe slikt. Men siden jeg vel var en av de første her inne som trakk frem både seter og hardplast-interiør så må jeg nesten svare når jeg ser slike skivebom i omtalen av oss som har trukket frem enkelte av disse negative elementene.

1. Sammenligningsgrunnlaget mitt er slett ikke "premium". Jeg kom fra en bil med massivt billig hardplast interiør og satte meg inn i Ampera-e da den var på Youngstorget, og ble overveldet av hvor "billig hardplast interiør" inntrykk denne bilen ga meg. Mye mer enn i min egen langt-i-fra-premium bil. Dette har jeg også klargjort her tidligere, så dette burde vært unødvendig å måtte gjenta.

2. Setene var det andre jeg reagerte på. Ikke det alle andre reagerer på om at de er smale eller at man kjenner hardplast-sidene på setene, men den totale mangelen av korsryggstøtte. Med det sagt så hører det også med at jeg *har* en vond rygg som er spesielt kresen på nettopp denne korsryggstøtten, så jeg er nok mer enn gjennomsnittet oppmerksom på akkurat dette punktet. Å kjøre en lengre tur i en bil med svak støtte for korsryggen medfører ofte at jeg bil tilnærmet senge-liggende det neste døgnet. Med setene slik de var på denne pre-produksjonsmodellen er jeg redd at modifikatoren "lengre" lett kunne utelates.

3. Korrekt at jeg ble skuffet, men overhode ikke over å ha satset på en annen elbil. Jeg håpet at dette ville kunne være ett alternativ for meg for å kunne få meg en elbil tidligere enn ved å fortsette å vente på Model 3, men det ble raskt klart at dette ikke var alternativet for meg. Har også prøvesittet Ioniq og satt der igjen med ett mye mer positivt inntrykk. Dessverre har denne enda for kort rekkevidde for mitt behov... Venter derfor fortsatt på Model 3 - evnt. en oppgradert Ioniq eller noe annet som skulle komme, men har i den senere tid også begynt å bli skeptisk til interiøret i Model 3 etter som det blir stadig klarere at den faktisk ser ut til å få interiøret fra Prototypene...

Men med det sagt, folk er og blir forskjellige. At JEG ble skuffet over hva jeg så og kjente da jeg så på bilen betyr på ingen måte at ikke andre kan oppleve bilen på en helt annen måte, og bli godt fornøyd med bilen slik den er. Og ja, kommer til å gi bilen en sjanse til når det blir anledning til å prøvekjøre produksjons-utgaven for å se om den inneholder noen forbedringer på de punktene jeg reagerte på, men med dagens ventelister så er nok dette neppe den bilen jeg kan skaffe med raskest vs. Model 3 eller oppgradert Ioniq - eller kanskje en ny utgave av Leaf?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

S4e

Hadde ikke deg i tankene Amoss med min kommentar. Helt i orden at du og sikkert flere andre velger andre alternativer. Men antall som kjøper bilen og alle tester viser at dette blir en knallbra bil for de aller fleste - på tross av at den ikke passer for alle!
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Ae

Think 2008 - 65000 km  - solgt
Nissan Leaf 2014 - 82000 km - solgt
Opel Ampera-e 2017 - 48000 km
Audi etron - Bestilt

Amoss

Sitat fra: S4e på tirsdag 25. april 2017, klokken 23:48
Hadde ikke deg i tankene Amoss med min kommentar.

Nå regnet jeg ikke med at du hadde meg spesifikt i tankene heller, men når man generaliserer og antyder at de som reagerer på billig plast nødvendigvis sammenligner med "premium" biler så blir det feil. Slik det også hadde blitt feil dersom jeg hadde generalisert og påstått at ingen kunne bli fornøyd med interiøret/setet som jeg reagerte på. Folk er - som jeg skrev i forrige innlegg - forskjellige. Dersom du kan trives i dette interiøret så er jeg sikker på at du vil få en flott bil - for deg :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Axelsander

3 av de grå har norske skilter. Alle står enda på gardermoen.
Var ikke på bilde men er der i dag :)

AmocoCadiz

Sitat fra: Ae på onsdag 26. april 2017, klokken 12:05
Opel Ampera-e klarer 400 km på sommerføre

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47863
Dette er gull! 
"Jeg startet med fulladet batteri i Tønsberg og med Stavanger som mål. Erfaringer med Tesla sa meg at Lyngdal – 294 kilometer unna – må være et bra sted å lade.
Ville mer
Men Opelen protesterte og ville mer, så jeg stoppet ikke før i Flekkefjord – 327 km fra startpunktet. Fortsatt var det nær 60 km rekkevidde igjen..."

Myrvang

Hvor på Gardermoen står de? Tittet litt etter de men hadde ikke tid til å lete. Vår det ikke en hurtiglader som var reservert for de også? Der bør det vel være mulig å spotte en?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

kammiz

Sitat fra: Myrvang på onsdag 26. april 2017, klokken 15:45
Hvor på Gardermoen står de? Tittet litt etter de men hadde ikke tid til å lete. Vår det ikke en hurtiglader som var reservert for de også? Der bør det vel være mulig å spotte en?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

P10 vel
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Ipadjove

"Fem ting som er verdt å vite om Opels nye bestselger"



http://www.tv2.no/v/1188351/


..men so vi på forum vet fra før :)

morten.fari

http://www.expressen.se/motor/biltester/vi-kor-forsta-folkelbilen-opel-ampera-e/

OSLO. Framtiden är redan här.
Eller i alla fall i Norge.
Jag kommer alltid att minnas den första provkörningen av Opels elbil Ampera-e. :)

knut.aulie

Sitat fra: Ipadjove på fredag 28. april 2017, klokken 10:48
"Fem ting som er verdt å vite om Opels nye bestselger"



http://www.tv2.no/v/1188351/


..men so vi på forum vet fra før :)
Det er så å si ingenting nytt lengre. Nå er det norske eiererfaringer som er interessant.

Trenger ikke flere journalister som sier den koster 289 tusen og har 520 km rekkevidde [emoji849]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA