Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris på leaf økt?

Startet av Hyperstress, tirsdag 27. juni 2017, klokken 15:21

« forrige - neste »

Hyperstress

Fant et par gamle tråder om tema, og tenkte å legge til litt oppdatert info som jeg selv kunne tenkt meg før jeg dro på tur. (Jeg kjøpte ikke noe abo før avreise. Om en kjøper slikt så er det kanskje flere muligheter.)

Det er mange e-on stolper på parkering ved inngang til Legoland. Om en ikke har abo, så kan en ringe dem og gi CC info. Det gikk raskt. Det koster 99Dkr pr lading (+ parkeringen kr 50).  11kW.
Det er en gratis offentlig 16A stolpe ved Bilund bad rett ved, men denne er ute av drift, og jeg tror den har vært det lenge.
Ved hyttene i Lalandia er det mulig å parkere utenfor og trekke kabel ut vindu for å lade. En trenger Schucko DK stikk adapter i så fall. (det er adapter på microbølgeovnen, men jeg fikk det ikke av.. limt på eller mothaker eller noe..)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

fredag

Ladestolpen ved Hotel Legoland var ødelagt i fjor høst. Ladestolpen ved rådhuset i Billund er fjernet pga byggearbeider.

Parkeringsplassen ved inngangen til Legoland der E.On-ladestolpene er plassert er ikke tilgjengelig etter stengetid!!!

Clever har en hurtiglader på Shell i Billund. Det et stykke å gå tilbake til feks Hotel Legoland derfra, men det er gjørbart. Lurt å ha anskaffet Clever ladekort på forhånd hvis du skal bruke denne.

Sinatur Hotel Haraldskær i utkanten av Vejle har en 22kW destinasjonslader. Hotel Hovborg Kro har også en destinasjonslader.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Hyperstress

Har Clever noe telefon eller annen betalingsløsning på hurtigladeren bortsett fra cleverkort?

Edit; ser på hjemmesiden deres at det bare er abo som gjelder. Det er akkurat dette som irriterer meg, og sikkert mange andre - at en ikke har en felles betalingsstandard på laderne. At en skal sitte hjemme lang tid i forveien og bestille kort og abonnement for hvert enkelt land er jo ikke veldig smidig.  >:(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hugo-norge

Velger du engelsk på Clever.dk så kan du kjøpe kort uten ab(prepaid)

1 kwh +-kr 6dk

Nødløsning, men trenger kortet for å åpne en gratis stasjon i Lübeck. Litt lang strekke tvers over tyskland fra Busdorf til Süderholz

fredag

Sitat fra: hugo-norge på torsdag 20. april 2017, klokken 11:38
Velger du engelsk på Clever.dk så kan du kjøpe kort uten ab(prepaid)

1 kwh +-kr 6dk

Nødløsning, men trenger kortet for å åpne en gratis stasjon i Lübeck. Litt lang strekke tvers over tyskland fra Busdorf til Süderholz

Clever ladekort kan også bestilles fra Sverige, enten prepaid eller etterskuddsfakturert. 5SEK/kWh. Svensk Clever ladekort kan også benyttes på Clevers hurtigladere i Danmark og Tyskland.

http://clever.nu/kop-laddkort/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

Parkeringshuset til Lego House i Hovedgaden i Billund har nå fått 6 stk 22kW ladestolper fra Clever. Disse stolpene er foreløpig IKKE synlige i ladekartet til Clever. 10kr timen for parkering, pluss strømprising fra Clever. Husk å anskaffe ladekort fra Clever i Sverige eller Danmark FØR du ankommer.

E.On ladestolpene foran hovedinngangen til Legoland kan nå betales med EasyPark appen. Trykk på dansk flagg i parkeringskodefeltet i appen, tast inn parkeringskoden på stolpen, velg tid, velg utgang og ladeporten på ladestolpen åpner seg. Deretter kan det være at du må ringe E.On for at de skal restarte stolpene. Kun 11kW. Veldig ustabil lading, gir feilmelding i Tesla-appen flere ganger i timen om at lading har stoppet, ladingen starter igjen av seg selv.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

JorgenM

Jeg har Clever Fri, kjøpt online fra Sverige, det funker også i Danmark (skal også funke i Tyskland)
https://clever.nu/

Forøvrig er nå Legoland Windsor (London) mye bedre enn i Billund :P
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

fredag

Sitat fra: JorgenM på mandag 09. oktober 2017, klokken 14:27
Forøvrig er nå Legoland Windsor (London) mye bedre enn i Billund :P

Forhåpentligvis er barna nå blitt så store at dette var siste gangen. :-)

Lego House i Billund var imidlertid bra. Splitter nytt, åpnet for en uke siden. Ikke en del av Legoland.

https://www.legohouse.com/da-dk/explore/what-is-lego-house
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA