Hovedmeny

Lyddemping av nyere biler

Startet av keepitsimple, mandag 17. april 2017, klokken 16:59

« forrige - neste »

keepitsimple

Jeg har søkt en del i forumet og jeg finner bare erfaring med lyddemping av eldre biler. Er det noen som med hell lyddempet biler i fra 2016 og nyere? Isåfall, hva ga mest effekt?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Muffinman

Er vel ikke så stor forskjell på biler mellom AP og facelift, eller etter facelift for den saks skyld? Jeg ble ihvertfall ikke imponert over støydempingen i en september 2016 med 19" Primacy - dekk. Skikkelig nedtur å kjøre fra verkstedet i den etter å ha levert vår dempede 2013.

Men har ikke kjørt noe nyere, så kan ikke si om det er gjort forbedringer siden.

Longice

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 17:13
Er vel ikke så stor forskjell på biler mellom AP og facelift, eller etter facelift for den saks skyld? Jeg ble ihvertfall ikke imponert over støydempingen i en september 2016 med 19" Primacy - dekk. Skikkelig nedtur å kjøre fra verkstedet i den etter å ha levert vår dempede 2013.

Men har ikke kjørt noe nyere, så kan ikke si om det er gjort forbedringer siden.

Hei! Hvor ble jobben gjort og hvor i bilen ble lyddemping lagt?

Muffinman

Av meg, over alt hvor det gikk an. Sjekk støydempingstråden.

Wattson

Enig med deg Muffinman, mer støy med sommerdekk i ny bil med primacy og de nye originale felgene (19 tommer) enn i 2015 modellen. Vet ikke om det er både dekkene og felgene, men at de nye bilene er mye bedre støydempet som selger påstod kan da umulig stemme!?
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

F_P

Det er bare å dempe i vei. Fra og med D-modeller er det bedre demping av hjulbuer bak, og fra 2016 også småting bak deksler og noe bedre i dørene, men det er mye og hente. Har tatt 40+ TMS og det er nok å hente på alle utgaver. Neste helg kommer en sprett ny TMS P100D på besøk for å få en runde med dempematter :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Finner en oppsummering på mine biler her:

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19636.msg483644.html#msg483644

I tillegg er det lagt en original dempematte under baksetet på P85`en som er nyere biler kommer med. Ellers er det lurt å bla seg litt fram og tilbake i tråden, her finner du også en del om forskjeller på bilene.

snd

Stor forskjell med/uten original dempematte under baksetet? Altså, hvis man ikke har noe ettermontert demping fra før. (Har forstått det slik at man merker støy fra nye steder etter litt støydemping)
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA