Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Muffinman, søndag 25. juni 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

HKS

Sitat fra: Meldola på onsdag 19. april 2017, klokken 11:16
Fikk mail fra min selger i går om at de venter en prisøkning på (P)100D på ca 5000 dollar.
Det er vel også bekreftet fra Tesla i USA:
https://electrek.co/2017/04/17/tesla-price-increases-100d-p100d/
Tesla Model S 90D

TrondW

Har prisoppgangen kommet alt? Er vel 40 000 i forskjell på 90 og 100 nå. Hva var det før? Blir det USD 50000 (ca 40 000 NOK) dyrere så snakker vi om nærmere 80-90K ekstra for 10Kw...den er drøy...

Sitat fra: Meldola på onsdag 19. april 2017, klokken 11:16
Fikk mail fra min selger i går om at de venter en prisøkning på (P)100D på ca 5000 dollar.
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

Espen Hugaas Andersen

Det sies på Tesla Motors club at halvparten av økningen (altså 2500 USD) kommer pga at luftfjæring blir standard på S100D.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kribull

Tesla lot meg få med prisreduksjonen på modell s 75d som jeg hadde bestilt :) nå blei jeg glad og syns det var rettferdig og god service fra dem. God helg :)
Tesla Modell S75D

Amoss

Sitat fra: kribull på fredag 21. april 2017, klokken 14:26
Tesla lot meg få med prisreduksjonen på modell s 75d som jeg hadde bestilt :) nå blei jeg glad og syns det var rettferdig og god service fra dem. God helg :)

Ellers hadde det vel ikke vært verre enn å gjennomføre en liten endring i konfigurasjonen (om den ikke alt hadde gått til produksjon?), så skulle de vel beregnet hele prisen på ny i.h.h.t. tidligere praksis ved prisoppganger?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

iCar

Sitat fra: kribull på fredag 21. april 2017, klokken 14:26

Har du fått den nye prisen på MyTesla?
Skal også få den reduserte prisen på min bestilling som
enda ikke har blitt bekreftet, har fått beskjed at prisen vil
Bli redusert og dukke opp i MyTesla men enda ikke skjedd.

Forøvrig en 75D med luftfjær, derfor jeg ikke har kansellert og lagt inn ny bestilling
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

kribull

Fikk det nye tilbudet på mail.
Tesla Modell S75D

iCar

Sitat fra: kribull på lørdag 22. april 2017, klokken 07:13

Har det skriftlig på mail(uten noe sum), men fikk beskjed av selger at prisen vil bli endret på MyTesla og reflektere prisnedgangen på 75D, men usikker når det ville skje...
Kjører 100% elektrisk

HKS

Sitat fra: iCar på lørdag 22. april 2017, klokken 15:37
Sitat fra: kribull på lørdag 22. april 2017, klokken 07:13

Har det skriftlig på mail(uten noe sum), men fikk beskjed av selger at prisen vil bli endret på MyTesla og reflektere prisnedgangen på 75D, men usikker når det ville skje...
Det er strengt talt noe som bør skje automatisk hos alle som har biler i bestilling eller på vei... :)
Tesla Model S 90D

Superelbilen

spent på om prisen kommer til å gå opp eller ned når vi nærmer oss model 3. Tipper det kommer til å gå nedover.

ps. teslaene på finn.no er jo latterlig overpriset.

jcnorway

Hentet ut min inventory 75D rett før påsken, dvs rett før prisen gikk ned. I mitt tilfelle er dagens pris på identisk bil rundt 35K lavere enn hva jeg betalte.

Har ingen håp om noe som helst men har sendt mail til selger og spurt om de kan vurdere et liten plaster på såret i form av f.eks. 3- eller 4-års serviceavtale. Vil tro at det koster dem relativt lite å bruke det som kompensasjon. Får se hva de svarer, men har ikke veldig stort håp om at de går med på det - får i så fall bli positivt overrasket :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

SurSnasen

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 02. mai 2017, klokken 00:21
Har ingen håp om noe som helst men har sendt mail til selger og spurt om de kan vurdere et liten plaster på såret i form av f.eks. 3- eller 4-års serviceavtale. Vil tro at det koster dem relativt lite å bruke det som kompensasjon. Får se hva de svarer, men har ikke veldig stort håp om at de går med på det - får i så fall bli positivt overrasket :)

Hadde du bedt om å få betale litt ekstra dersom det hadde gått motsatt vei, altså at prisen heller hadde steget?
Men jeg forstår deg likevel noenlunde, selv om du sikkert hadde en grei rabatt på inventory'n. Det er surt å se prisene reduseres rett etter man har kjøpt noe, og særlig en bil.

jcnorway

Som jeg også skrev til selgeren er jeg fullt klar over at kjøpt er kjøpt - så jeg forventer ingenting, men om han/Tesla er villig til å "kompensere" noe så ville jeg blitt happy for det.

Krever altså ingenting, bare at han sjekker om det finnes noen muligheter for å gjøre dette i mitt tilfelle.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

iCar

Du har for all mulighet for å få noe.
Var en annen som skrev på en av disse Tesla
Facebook gruppene om at han skal hente bilen snart en på en 75D
sendte mail til selger og fikk tilslutt bilen til den nye lave prisen.

Har selv inne en bestilling på 75D, hadde ca 1 uke igjen
før jeg kunne bekrefte bilen så for min del kunne jeg kansellere og legge
Inn ny bestilling men beholdt den siden jeg gjerne ville ha luftfjæring.
Etter litt fram og tilbake fikk jeg beholde luftfjæring + bilen til den nye lave prisen.
Kjører 100% elektrisk

hvrd

Fikk i dag bekreftet at jeg får avslag på 90D som skal leveres i morgen, selv etter at den var betalt.

Tror ikke mange andre bilprodusenter hadde gjort dette!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA