Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva blir grunnprisen på I-PACE?

Startet av Muffinman, søndag 25. juni 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Superelbilen

Jeg fikk mail fra tesla om at det kom til å komme en prisøkning. Er ikke det litt merkelig? De sa at jeg burde låse bestilling før 17. april.

knut.aulie

Sitat fra: SuperSigurd på mandag 17. april 2017, klokken 14:45
Jeg fikk mail fra tesla om at det kom til å komme en prisøkning. Er ikke det litt merkelig? De sa at jeg burde låse bestilling før 17. april.
Det høres veldig uredelig ut!

Espen Hugaas Andersen

Jeg fikk også beskjed om prisøkning på Model X 100D, men der er det ingen endring, utover at oppgradert lader nå er inkludert. Jeg har spurt om jeg vil få med oppgradert lader, men vil vel neppe høre noe før i morgen.

Jeg antar de Tesla ansatte i butikkene har videreformidlet den informasjonen de har fått, og at denne informasjonen har vært feil, pga valutaendringer og/eller strategiendringer hos Tesla. Jeg vil anta Tesla ordner opp og gir de som ble overtalte til å bestille ASAP den prisreduksjonen og/eller det utstyret som nå er inkludert uten prisøkning. Det er dette Tesla har gjort tidligere.

Så klart, har bilen allerede gått inn i produksjon er det ikke sikkert man får utstyrsendringer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

HKS

Oppgradert lader er uansett bare software.
Tesla Model S 90D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: HKS på mandag 17. april 2017, klokken 15:31Oppgradert lader er uansett bare software.
Vet det, men de kan fortsatt si at jeg bestilte ikke oppgradert lader, så da får jeg ikke oppgradert lader. Men jeg tviler på at de vil kjøre den linjen.

Det er kanskje verre for de som har bestilt en Model S nylig. Det er kjekt å få med elektrisk bakluke og glasstak, men hvis bilen gikk i produksjon f.eks i slutten av forrige uke, så får man det neppe.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

7500 $ ned og samtidig inkludere glass roof og power tailgate er ganske betydelig.
Markedet for overpriset brukte Tesla fikk seg akkurat en knekk spør du meg. Stakkars de som betalte 9000 $ for oppgradering fra 60 til 75 for bare et par måneder siden, dette er jo innrømmelse av at det var alt alt for dyrt.
Også mange som tok veldig feil i forhold til prisøkninger, ikke bare fra Tesla men også valutakurser. De sponser ikke noe nå hvis noen tror det, regn ut pris i USA og her så ser du at TMS har en kurs på 8.75. TMX en kurs på 8.86. Hver krone omsatt er fortjeneste, om enn marginalt.
Man ser en forenkling av bestillingen mtp options, ryktene går på at fler og fler biler skal produseres etter standard bare med noen forskjellige farger og settes som inventory. Enklere produksjon og logistikk, raskere utlevering.

iCar

Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Muffinman

Har RWD-modellen fremdeles stor driveunit eller en av de små?

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 17. april 2017, klokken 15:17
Jeg fikk også beskjed om prisøkning på Model X 100D, men der er det ingen endring, utover at oppgradert lader nå er inkludert. Jeg har spurt om jeg vil få med oppgradert lader, men vil vel neppe høre noe før i morgen.

Bra at de nå har inkludert denne, det hjelper alle som vil lade med 32A 230V 3-fase hjemme.
Lurer på om vi uten kan få oppgradert til en litt mer hyggelig penge nå...Kan nok være verdt 4-5000,- for meg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TimeBandit

Sitat fra: tiger``n på mandag 17. april 2017, klokken 15:42
Stakkars de som betalte 9000 $ for oppgradering fra 60 til 75 for bare et par måneder siden, dette er jo innrømmelse av at det var alt alt for dyrt.
Tja, vet ikke det. På min MyTesla side står det at oppgraderingen nå koster 20.700$... :-()
Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

Knut Røe

Sitat fra: TimeBandit på mandag 17. april 2017, klokken 18:29
Tja, vet ikke det. På min MyTesla side står det at oppgraderingen nå koster 20.700$... :-()
Da gjelder det å slå til før tilbudet forsvinner igjen  :P

CFM

Sitat fra: jkirkebo på mandag 17. april 2017, klokken 18:27
Bra at de nå har inkludert denne, det hjelper alle som vil lade med 32A 230V 3-fase hjemme.
Lurer på om vi uten kan få oppgradert til en litt mer hyggelig penge nå...Kan nok være verdt 4-5000,- for meg.

Kan man lade med 32A 230V 3-fas? Må det ikke være 400V for å kjøre rød plugg og 3-faser til bilen? (og maks 16A) Eller snakker vi Tesla Wall Connector e.l.?
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

lunitiks

Får ikke åpnet designstudio på ipaden, flere som opplever?

EDIT: Glem det kom inn nå
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

spirrevipp

Var akkurat innom det svenske forumet, og der var det noen som hadde problemer med designstudio på iPad. Ikke testet selv.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: CFM på mandag 17. april 2017, klokken 20:46
Sitat fra: jkirkebo på mandag 17. april 2017, klokken 18:27

Kan man lade med 32A 230V 3-fas? Må det ikke være 400V for å kjøre rød plugg og 3-faser til bilen? (og maks 16A) Eller snakker vi Tesla Wall Connector e.l.?

Du må ha en ladestasjon for å utnytte 32A 230V 3-fase siden rødt adapter + UMC er begrenset til 16A. Teslaen trekker dog bare på to av de tre fasene, men med utvidet lader får man 8.5kW istedenfor 7.4kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA