Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fem år allerede

Startet av TRM, lørdag 24. juni 2017, klokken 17:05

« forrige - neste »

DrNox

Ok, så blir det vel en sedan da. :(
Om det er slik at en hattehylle fordyrer bilen eller gjør den mindre krasj-sikkker, så er jo dette gode argumenter.
Kanskje jeg bare skal lage meg en liten luke? Håper alt ikke er stål der hvor hattehyllen kunne vært.

Plan B, blir for min del å beholde E-golfen som er mer enn god nok. Så kan jeg heller gå for en billig utgave av TM3.
Billig utgaven min blir med AWD og Vinterpakke ellers ingenting. Da får jeg en bil som kan gå langt og gi oss noen billige bilferier som vi ikke har vært på enda. Problemet er at vi trenger kun en bil ::)

Blir kanskje å vente til TM3 blir billigere, krona blir sterkere, dollaren svakere, konkurrentene presser Tesla..
Skal strekke meg langt for å overtale meg selv at vi mååå ha en TM3.

AppleKnocker

Model S regnes også som sedan.
En fastmontert hattehylle gir ingen mening. Liten åpning på model 3 er ingen fordel, men jeg nekter å tro at de ødelegger fleksibiliteten fullstendig med en fastmontert hattehylle...

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

DrNox

Et lys i tunnelen :+1:
So your telling me there is a chance? :)

Lynet

Håper virkelig Tesla lager en skikkelig metallhylle med godt feste for bakseterygg og seler. Ser ingen vits i løs hylle da bakruta uansett er i veien.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

DrNox

Vitsen for meg er jo hundene mine som hadde blitt glade for det. Pluss at man ikke trenger å gå ut av bilen om man har noe bakerst. Greit når man har familien på tur og ungene vil ha mat eller drikke fra en bag o.l

Edit; og du kaller deg Lynet... :P

Øyvind.h

Ja alt tyder dessverre på at Model 3 er sedan. I motsetning til Model S, som er kombikupé. To forskjellige verdener mtp fleksibilitet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jche

Kan godt være tesla mener at model S er en sedan, men basert på alle andre biler er det en kombicoupe. Stor bakluke som fører inn i bilen (5-dørs), og uttakbar hattehylle.
Lykkelig eier av Opel Ampera E :)
Electric Blue med alt utstyr
Bestilt 19.09.16
Levert 22.05.17

Lynet

Du kan spare oss andre for dine barnslige kommentarer DrNox, på neste forsøk blir du rapportert.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

DrNox

Sitat fra: Lynet på mandag 17. april 2017, klokken 21:55
Du kan spare oss andre for dine barnslige kommentarer DrNox, på neste forsøk blir du rapportert.
Beklager mine barnslige kommerntarer. :police: :-X

DrNox

Sitat fra: jche på mandag 17. april 2017, klokken 21:31
Kan godt være tesla mener at model S er en sedan, men basert på alle andre biler er det en kombicoupe. Stor bakluke som fører inn i bilen (5-dørs), og uttakbar hattehylle.
Ser at noen kaller Model S for en lift-back, i motsetning til en hatch-back. Og noen spekulasjoner om at det kan være forskjell når man skal velge mellom glasstak eller metalltak.
Uttakbar hattehylle hadde vært gull.
Edit;Her er et stillbilde fra en video. Viser en fin flate som kunne vært løs..
https://www.teslarati.com/theres-reason-tesla-model-3-trunk-space/
spol frem til 4:16

Øyvind.h

Sitat fra: jche på mandag 17. april 2017, klokken 21:31

Kalles sedan etter amerikansk standard. Sedan er et kvalitetsstempel i USA. I Norge er sedan nærmest et skjellsord :)

Heldigvis bor vi i Norge, så vi trenger ikke bruke amerikanske definisjoner. Den norske (kombikupé) er presis og dekkende.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DrNox

Jeg trenger en bil med avtagbar hattehylle for hundene mine.
Se nøye på det første bildet fra Nettavisen i går. Det er vel et forstørret bide fra Tesla sine TM3 sider.
Er det ikke ett slags spor, utskjæring på selve hattehyllen?
http://www.side3.no/motor/tesla-model-3-pris-rekkevidde-dato-og-plass-i-bagasjerom/3423344695.html

Gordon Retriever

Sånn:

Jeg ser også sporet(?).
Spørsmålet er mye vi kan basere oss på detaljer i hvordan hattehyllen er bygget opp, siden dette er et bilde av en prototype fra visningen i månedskiftet mars/april i fjor...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA