Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fem år allerede

Startet av TRM, lørdag 24. juni 2017, klokken 17:05

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: e-curious på søndag 23. juli 2017, klokken 14:26
Andre alternativer: justering av setevinkel, feste for barnesete, feste for hattehylle...

Dersom du ser på symbolet på "knappen", så ser det ut som sete med "nogot attåt", uten at jeg klarer å få sett det godt nok til å konkludere med at det er ett barnesete. Men holder altså fortsatt en knapp på at det er det det er.

Når det gjelder den "fliken" av hattehyllen som er i ett annet stoff - kan det være en opp-flipp-bar del? Dette kan gi lys/luft til hunder i bagasjen og/eller lett tilgang til f.eks. kjølebag med drikke - uten å måtte stoppe bilen eller ha bagen ta opp plass i baksetet eller gulvet foran.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

e-curious

Ved nøyere ettersyn, så er det et felt bakerst i "feltet" også

sjokomelk

Sitat fra: e-curious på søndag 23. juli 2017, klokken 14:26
Er enig i at knottene ikke er nedfelling av baksetet.  Andre alternativer: justering av setevinkel, feste for barnesete, feste for hattehylle...
Det er "top tether" festepunktene til LATCH (les: amerikanske versjonen av ISOFIX)

Symbolet ser slik ut:

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Gordon Retriever

Jeg er fortsatt lite overbevist om at hattehyllen i Model 3 er løs. Med den lave høyden mellom hattehylle og den faste bakruten ser jeg heller ikke den helt store effekten ved å kunne løfte ut hattehyllen.

Mer interessant synes jeg det er om bakseteryggen kan deles 40/20/40 eller om Tesla holder fast ved den mer tradisjonelle 60/40-delingen.
Siden Model S fortsatt har 60/40-løsningen, kan det virke som det er denne Model 3 vil få også.

Oddaa

Vi får se, min antagelse er at om Tesla ville lage en kombi hadde de laget en kombi med stor bakluke, og ikke en kvasiløsning rundt en sedan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Takayama

Krysser fingrene for 40/20/40- deling av bakseteryggen. Det hadde virkelig vært stort. Jeg har ikke engang våget å drømme om det, men utfra bildene kan det kanskje være et lite håp likevel?

Oddaa

Sitat fra: Takayama på søndag 23. juli 2017, klokken 21:11
Krysser fingrene for 40/20/40- deling av bakseteryggen. Det hadde virkelig vært stort. Jeg har ikke engang våget å drømme om det, men utfra bildene kan det kanskje være et lite håp likevel?
Større håp om det enn om løs hattehylle, etter min mening.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

daktari

Det er bilde av et anker (tydelig) og antagelig et barnesete. Med andre ord top tetter som er ankerfeste for en del barneseter.

jlan

Sitat fra: Takayama på søndag 23. juli 2017, klokken 21:11
Festet for skulderbeltet til midtsetet sitter på det venstre setet, så det er vel sannsynlig at  det er en 60 løsning på den siden. Øverste del i midten må vel være en nakkestøtte som kan trekkes opp. Nederste del i midten kan være en skiluke, men det er lite sannsynlig.

Top-tether festene sitter selvfølgelig på en bjelke, men det kan likevel se ut som om hattehyllen har utsparinger for disse festene, slik at den kan løftes av. Stoff-feltet bakerst på hyllen er bare for støydemping tror jeg.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

kaiat

Det litt mørkere feltet mellom barnesetefestene og bakruta ser ut til å ligne litt på et høytalergitter når du zoomer litt inn på det?

DrNox

Høytalergitter, eller et lokk med stoff ::)

kaiat

Tenkte på at om det er en høyttaler der, må hattehylla sitte fast på et vis. Det er jo litt vekt i en høyttaler og den bør vel helst være festet for å ikke fyke framover ved en hard oppbremsing e.l.

snoemann

Fikk vi vite noe mer om bagasjerommet i natt?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Geir68

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA