Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkering med digital "parkeringskive"

Startet av Vollis47, fredag 23. juni 2017, klokken 15:38

« forrige - neste »

Vollis47

Jeg forstår det slik at det er gunstig for bilprodusentene å ha en elbil eller to i produksjonsprogrammet sitt. Dette for å få ned utslippstallene. Men er det slik at de får gevinst av dette uavhengig av produksjonsvolumet? Det virker jo ikke som om de anstrenger seg så veldig for å levere elbiler, jfr Mercedes, Ford, GM med flere.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

ladov

Regelverket varier litt men hvis jeg ikke husker helt feil så stiller EU krav til gjennomsnittsutslipp på hele flåten. I California må du ha CARB-kreditter for å selge eksosbiler, de kredittene kan du kjøpe av andre eller skaffe selv ved å selge null/lavutslippsbiler.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

JorgenM

Når du sier det så har jeg aldri sett reklame fra de du nevner nei.

Nissan og BMW derimot driver mye markedsføring av elbilene sine. Så selger de da også i bøtter og spann. Kudos for det.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA