Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pristilbud på montering av ladestasjon i uferdig sameie svært høyt, opsjoner?

Startet av Sunshine, torsdag 22. juni 2017, klokken 23:43

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: Homecast på torsdag 27. april 2017, klokken 15:17
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 26. april 2017, klokken 00:08
Bare se på Opel sitt tilbud til Ae eiere, 16500 for boks (Salto?) og minimummsinstallasjon. Dyrt

Heldigvis finnes det bedre alternativer, mulig KEBA er en av dem, kjenner ikke denne.

Opel leverer da for 14 800.. hvor koster det 16 500?
Første e-post jeg fikk fra dem [emoji389]

Homecast

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 27. april 2017, klokken 15:34
Sitat fra: Homecast på torsdag 27. april 2017, klokken 15:17
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 26. april 2017, klokken 00:08
Bare se på Opel sitt tilbud til Ae eiere, 16500 for boks (Salto?) og minimummsinstallasjon. Dyrt

Heldigvis finnes det bedre alternativer, mulig KEBA er en av dem, kjenner ikke denne.

Opel leverer da for 14 800.. hvor koster det 16 500?
Første e-post jeg fikk fra dem [emoji389]

Da ville jeg nok sjekket igjen. Hvilken forhandler var det?
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

knut.aulie

Uansett uaktuelt for min del, e-post er slettet for lenge siden

Ipadjove

Jeg fikk ikke eposten, men fikk prisene fra Opel på face-melding.

elektrolux

Ikke så ille priser med tanke på alle leddene som skal ha sin del av kundens ferdig skattede penger.

Men dette viser at det er lurt å undersøke underleverandørene sine priser.

No-Fuel, og andre kan helt sikkert underby dette med betydelige summer.

Vi hadde f.eks en kampagne i mars der vi leverte 3,6 kW ferdig montert ladestasjon for under 10 000 kr inkludert moms.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kangoo

#50
Sitat fra: Sunshine på lørdag 22. april 2017, klokken 08:47
fikk med et hefte ed tilbud om ladestasjon fra vw i går,sjekket nettsiden dems også og ser ut som det er 1-fas som er anbefalt på de fleste boksene derfra. Men i følge mannen er det 3-fas i garasjen (sier ikke meg mye da) Men er det noe problem? kan man montere boks på det også? *grønn* kommer til å kontakte firma når vi har bestemt oss for å få konkrete svar,men greit å sjekke ut litt på forhånd :)

Golf har ikke 3-fas lader, men det betyr bare at den ikke kan utnytte alle 3 faser med strøm når den lader. Ha du 3-faser i garasjen, så er dette en luksus som ikke så mange elbiler utnytter enda.

Større elektriske sager og utstyr med store elektriske motorer, kan ofte bare brukes på 3-fase kontakter, men det er ingen problem å knytte en 1-fas lader på et 3-fas nett.


Kangoo 2002 og LEAF 2012
Sandnes i Rogaland...

Propell

OBS NYE E-Golf 2017- har mulighet for 2 Fase Lading 2 x 16A eller 1 fase 32A.
2 x 16A er beste for strømnettet og skjevbelastning derfor Kjøp 3 Fase Lader og Ledning.
Mode 3 Kabelen i bilen begrenser på 20A og kan gi 2 x 16A..
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

jkirkebo

Sitat fra: Propell på onsdag 10. mai 2017, klokken 13:26
OBS NYE E-Golf 2017- har mulighet for 2 Fase Lading 2 x 16A eller 1 fase 32A.
2 x 16A er beste for strømnettet og skjevbelastning derfor Kjøp 3 Fase Lader og Ledning.
Mode 3 Kabelen i bilen begrenser på 20A og kan gi 2 x 16A..

Har noen fått testet ennå om den kan lade med 2-fase på 3-fase IT-nett slik som Tesla gjør?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

BingoBonzo

Har vurdert å installere to stk 3,6 kW ladestasjon type 2 stikk i garasjen. 

Har søkt en del og ser at de starter på ca 4500,-

Vet du om noen rimeligere? Mener å ha sett til ca 3500,- men klarer ikke å finne disse nå.
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kodalse

Jeg har nå startet med det grunnleggende.

Har fått 40A B-vernet kurs ut til garasjen med underfordeler og lagt opp en helt standard 16A kurs av elektrikker.

Deretter trekker jeg skjult rør til belysning og vanlig støpsel rundt garasjen langs veggen.
På kortveggen mellom bilene legger jeg opp til 1X32A-trefas CEE, samt 2X16A trefas CEE på egne kurser.
Når det er gjort ringer jeg elektrikker for å koble til alt i fordelerskapet og dokumentere kursene.

Da bør jeg stå fritt til å få det akkurat som jeg vil uansett type bil og antall biler (kun plass til 2 biler).
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

BingoBonzo

BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

BingoBonzo

Vil det være noen fordeler/ulemper å føre en 3-fase kurs (16A eller 32A) til en ladestasjon og derfra lade med en 1-fase Type 2 kabel til bilen?
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

sjokomelk

Sitat fra: BingoBonzo på mandag 15. mai 2017, klokken 15:14
Vil det være noen fordeler/ulemper å føre en 3-fase kurs (16A eller 32A) til en ladestasjon og derfra lade med en 1-fase Type 2 kabel til bilen?
Fordelen er at du har sikret deg for fremtidig bruk. Og ofte er det enklere å få lov av kraftselskapene til å legge opp 3-fas enn 1-fas.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Oddaa

Sitat fra: kodalse på torsdag 11. mai 2017, klokken 13:40
Jeg har nå startet med det grunnleggende.

Har fått 40A B-vernet kurs ut til garasjen med underfordeler og lagt opp en helt standard 16A kurs av elektrikker.

Deretter trekker jeg skjult rør til belysning og vanlig støpsel rundt garasjen langs veggen.
På kortveggen mellom bilene legger jeg opp til 1X32A-trefas CEE, samt 2X16A trefas CEE på egne kurser.
Når det er gjort ringer jeg elektrikker for å koble til alt i fordelerskapet og dokumentere kursene.

Da bør jeg stå fritt til å få det akkurat som jeg vil uansett type bil og antall biler (kun plass til 2 biler).
Hvis du med "B-vernet" mener type B jordfeilbryter, så er denne altså felles for flere kurser. Er det i henhold til forskriftene?



Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA