Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: pris på service nissan leaf

Startet av knut.aulie, onsdag 21. juni 2017, klokken 23:17

« forrige - neste »

knut.aulie

Høres ut som fiksjon, men Siemens har laget dette batteriet til et fly...




Jeg vil ha det i bilen min [emoji847]

knut.aulie

Kunne moderator endre kW til kWh i tittel? Autokorrektur lurer meg stadig.

Orbit

#2
Uheldigvis er tittelen riktig. Det er kontinuerlig effekt de skryter av, ikke hvor mye energi (=flytid) de har ombord. Fant et dokument hvor de oppgir 20 minutt flytid, hvorav 5 min på full effekt til akrobatikk. Grovregnet har de energi til 10 min på full effekt (takeoff + 5 min akrobatikk + resten), dvs et batteri på ca 40-50 kWh.

Uansett, 50 kilo er vekten på motoren, ikke batteriet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

knut.aulie

Når noe høres ut til å være for godt til å være sant, så er det oftest ikke sant [emoji22]

nagela

Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

knut.aulie

Sitat fra: nagela på onsdag 12. april 2017, klokken 13:17
Batteriene i dette flyet veier 150kg.
Her er link til en litt mer korrekt presentasjon https://arstechnica.com/cars/2016/12/this-extra-330-is-the-fastest-climbing-electric-powered-airplane-ever/
Det står vekt men ikke kapasitet på batteriet.... 

Det går muligens å regne ut fra opplysningene. Det er utenfor min kompetanse.

Einar2000


Robert Sund

Ny bruker. 2 innlegg og begge er spam  :-1-: . Rapportert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA