Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har fått matte seterygger enda?

Startet av Olemann, onsdag 21. juni 2017, klokken 13:24

« forrige - neste »

eKramer

Jeg har planer om å kjøpe en M3 til Fruen☺ er det altså sånn å forstå at siden jeg har kjøpt en Preowned tesla, kommer langt frem i køen? =s
Dette virker jo litt snodig ☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

telcontar

Sitat fra: Øggen på tirsdag 16. mai 2017, klokken 07:06
Den oppskaleringa av produksjonen stola ikkje ej heilt på, så mitt svar e JA.
Om så bilen skulle være klar før, e det null problem å bestille levering til desember 19/jan 20.

Da er jeg i Tesla M3 køen, har dog lite å gjøre med Ae bestillingen min. Der må jeg nok håpe at ny Leaf kan leveres mot slutten av året, så kan jeg droppe Ae.

Måkemannen

Noen som aner hvordan det blir med tilgang til konfigurator? Blir det åpnet suksessivt etter reservasjonsnr. eller er det først ansatte i Tesla > California og omegn> Nåværende Tesla eiere > alle andre i en stor klump?

ladov

Hvor komplisert vil du ha det? ;)

Ansatte er førsteprioritet, eksisterende eiere er andreprioritet, så kommer resten. Innenfor hvert geografiske område regner jeg med at du får tilgang til konfiguratoren etter ditt kønummer og prioritetsgruppe. Når du trykker 'bestill' havner du i produksjonskøen og jeg antar de har bestemt seg for hvor lang den kan bli, det vil si at du gis tilgang til konfiguratoren først når produksjonskøen er under et visst nivå. Jeg tror hvert geografisk område gis kapasitet i forhold til antall reservasjoner.

For Norges del kan det kanskje bety at konfiguratoren åpnes for de første(ansatte+eiere) i januar og at de bruker en måned eller to på å jobbe seg gjennom disse bestillingene før bermen gis tilgang i februar/mars(etter kønummer)..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Glan

Når kan vi forvente å se de første demobilene hos Tesla forhandlere i norge?  Vil de komme i år eller skriver vi 2018 innen de finner veien hit.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Glan på tirsdag 20. juni 2017, klokken 08:04
Når kan vi forvente å se de første demobilene hos Tesla forhandlere i norge?  Vil de komme i år eller skriver vi 2018 innen de finner veien hit.

Tesla i Drammen sa til meg at de tror (les: håper) at de har de første demobilene sent i november eller tidlig desember.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

georglu

#36
Sitat fra: Glan på tirsdag 20. juni 2017, klokken 08:04
Når kan vi forvente å se de første demobilene hos Tesla forhandlere i norge?  Vil de komme i år eller skriver vi 2018 innen de finner veien hit.

Tesla har nevnt at demobiler skal være tilgjengelig sent i 2017 ("late 2017") og jeg vil anta dette primært gjelder for USA. Med mindre det blir leveringer av biler til Norge før nyttår, så ser vi nok ikke demobiler på denne siden av dammen før i 2018.

https://electrek.co/2017/06/15/tesla-model-3-test-drives/
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Amoss

Sitat fra: georglu på tirsdag 20. juni 2017, klokken 09:34
Tesla har nevnt at demobiler skal være tilgjengelig sent i 2017 ("late 2017") og jeg vil anta dette primært gjelder for USA. Med mindre det blir leveringer av biler til Norge før nyttår, så ser vi nok ikke demobiler på denne siden av dammen før i 2018.

Enig i at det nok først og fremst er myntet på USA markedet. Men dersom de satser på leveringer her i Q1 2018 bør de nok ha noen demo biler her for testkjøring også før nyttår.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

georglu

Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. juni 2017, klokken 11:54
Men dersom de satser på leveringer her i Q1 2018 bør de nok ha noen demo biler her for testkjøring også før nyttår.

Det ser ikke ut som om de første til å ta leveranser i USA for muligheten for å teste ut demobil først, så vi skal vel ikke håpe på det her heller om vi vil være blant de første med Model 3 her i landet. De første som fikk Model S i Norge fikk vel heller ikke prøve bilen før de fikk den levert?
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Paul

Sitat fra: georglu på torsdag 22. juni 2017, klokken 10:40
De første som fikk Model S i Norge fikk vel heller ikke prøve bilen før de fikk den levert?

i 2013 de fleste kunne prøvekjøre bil i god  før leveranser, men prøvekjøring skjedde langt etter bestilingen var ferdig konfigurert og låst.
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Klykken

https://twitter.com/elonmusk/status/877739704593993728

Ang å vente på flere valgmuligheter, det blir mulig. Sånn sett faller køordningen litt i grus.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

NilsG

Mener bestemt å huske at det var en sak for ikke veldig lenge siden om muligheter for prøvekjøring i Norge i desember 17. Husker ikke om det var mail, FB eller annet og finner den ikke i farten
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Mazzbot

Jeg snakket med en tesla ansatt som sa at det vil bli mulighet for prøvekjøring sent i år eller tidlig neste år . Han visste ikke om de sendte us biler over dammen eller eu biler.
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Knut Røe

Februar 19!
Dette lukter cancellation lang vei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA