Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har fått matte seterygger enda?

Startet av Olemann, onsdag 21. juni 2017, klokken 13:24

« forrige - neste »

telcontar

Skal ikke ha før desember 2019, så passer meg perfekt  :+1: :)


Klykken

Sier mars 2019 her. Stoler ikke på det. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

GOS

April 2018 her om jeg velger 75D, mai 2018 om jeg velger P75D.
(Februar 2018 om jeg velger 75 rwd)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Zett


Jeg tror ikke du skal legge for mye vekt på denne uoffisielle estimatoren, blant annet så tror jeg nok at vi i Norge får først i Europa.

Jeg prøvde også og fikk estimat på ferdigprodusert i desember 2017, og levering i februar 2018 i den estimatoren.

ganton

Ser ut til at det evt .blir noen måneder/halvt år forskjell på oss som ikke har Tesla fra før og ikke reserverte i butikk dagen før. Bestilte på morgenen 1.4 så fort jeg fikk se video av bilen, estimert leveranse juni eller september for AWD.

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Rolf Gjerdsjø

April 2018 for en 75D - det er nok litt i tidligste laget for min del, men godt å vite at de kan levere.  :D
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

GOS

Jeg har 2 reservasjoner fra 31.03, men kun en Tesla fra før. Om jeg velger å hake av Yes eller No på at jeg er Tesla eier så får jeg samme leveringstid.....ikke helt riktig den der estimatoren.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

N00b

Men ser positivt på å få bilen i månedsskifte mars/april da!  Vi kjenner Tesla, de pusher for utleveringer i kvartalslutt. Garantert samme som skjer for os denne gangen også.

Så får vi bare krysse fingrene for det blir i mars og ikke i juni neste år!

Måkemannen

Er en cheap-ass, og jeg var veldig treg med å reservere.

Får estimert levering 18. feb eller 11. mars 2019 alt ettersom jeg går for 60D eller 60 (uten D)

OlaM

Denne estimatoren er basert på absolutt null og niks offisielt, i beste fall løse rykter. Det eneste fornuftige den kan brukes til er hvis de som har laget den bruker den til å samle inn markedsdata fra dere. Det er ikke en gang sikkert om det kommer noen P-versjon, når D-versjon skal komme, hvilke batteripakker osv osv. Ville vært skeptisk til å taste noe inn og ville ikke av noen grunn basert selv en følelse av skuffelse eller håp på det den spyttet ut.

Hvis du er uenig, be en av de små i huset lage deg en papirspå og spør deg selv hvorfor du ikke skal stole på dens resultat like mye, den som har noenlunde likt faktagrunnlag.

Gordon Retriever

Kalkulatoren er sikkert egnet til å sikre medieprofilen til skaperen Teslanomics by Ben Sullins, men leder tankene til meglere og økonomer som forsøker å spå utviklingen til boligpriser og renteutvikling flere år fram i tid.

Gordon Retriever

Sitat fra: Måkemannen på søndag 25. juni 2017, klokken 19:14
Er en cheap-ass, og jeg var veldig treg med å reservere.

Får estimert levering 18. feb eller 11. mars 2019 alt ettersom jeg går for 60D eller 60 (uten D)

Ser at hvis jeg endrer disse kriteriene til å gjelde en nåværende Tesla-eiere, hopper leveringsdato ett år fram i tid. 

Usikker på om dette ville vært klok prioritering av Tesla: Hvis nye kjøpere føler seg forbigått, kan de velge andre merker og ikke komme tilbake til Tesla på en god stund.

Amoss

#57
Sitat fra: OlaM på søndag 25. juni 2017, klokken 19:29
Denne estimatoren er basert på absolutt null og niks offisielt, i beste fall løse rykter. Det eneste fornuftige den kan brukes til er hvis de som har laget den bruker den til å samle inn markedsdata fra dere. Det er ikke en gang sikkert om det kommer noen P-versjon, når D-versjon skal komme, hvilke batteripakker osv osv. Ville vært skeptisk til å taste noe inn og ville ikke av noen grunn basert selv en følelse av skuffelse eller håp på det den spyttet ut.

Hvis du er uenig, be en av de små i huset lage deg en papirspå og spør deg selv hvorfor du ikke skal stole på dens resultat like mye, den som har noenlunde likt faktagrunnlag.

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 25. juni 2017, klokken 19:40
Kalkulatoren er sikkert egnet til å sikre medieprofilen til skaperen Teslanomics by Ben Sullins, men leder tankene til meglere og økonomer som forsøker å spå utviklingen til boligpriser og renteutvikling flere år fram i tid.

Webgrenssnittet og han som har laget dette skal jeg ikke si stort om, men selve utregningen har han lånt (med tillatelse) fra den mangeårige TMC brukeren Troy som opprinnelig laget dette i ett google regneark. Han bruker ikke dette til å samle noe "markedsdata".

Utregningene baserer seg på alt man idag har fått vite offisielt, men så klart også en del synsing og kvalifisert gjetting. Er slett ikke enig med ham i alle hans kvalifiserte gjetninger, men må innrømme at jeg på ingen måte er mer kvalifisert enn ham :p F.eks. tar han tydeligvis ikke hensyn til de normale kvartaltsoptimaliseringene og *antar* at produksjonen av RWD blir satt på hold når produksjonen av AWD starter. Muligens også at all annen produksjon blir satt på hold når "P" versjonene kommer. Sant at man ikke *vet* når "D" utgaven kommer i produksjon, men her har han gjettet så godt han kan basert på hva Elon har twittret. Utifra disse tweetene er det rimelig klart at de ser for seg å starte denne produksjonen rundt nyttår 17/18 +/- en måned sånn ca.

Så dette er helt klart ikke noe man bør ta som gospel, men kan være greit å bruke for å få en viss idè om hvordan dette kan komme til å utvikle seg dersom produksjonsstart og produksjons opptrapping skjer ihht de planene Elon/Tesla har informert oss om.

Sant som du sier at vi ikke vet noe om hvilke batteripakker som kommer, men overse heller at de tallgir pakkene og les heller "liten batteripakke" og "stor batteripakke". Er rimelig sikkert at det blir to forskjellige batteripakker.

Når det gjelder om hvorvidt det kommer noen "P" versjon, så har Elon bekreftet at det vil komme "Ludicrous" også på Model 3. Hvordan du ser for deg at de har dette uten også "P" vet jeg ikke...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

OlaM

En knapp som sier "ludicrous" i displayet vel? Den kan vel alle ha. Det finnes ikke noen forpliktende standard på humoristiske menybetegnelser og hva de impliserer. Informasjonsvakuum fylles fort med intetsigende tøv, estimatoren inkludert.

Amoss

Sitat fra: OlaM på søndag 25. juni 2017, klokken 20:19
En knapp som sier "ludicrous" i displayet vel? Den kan vel alle ha. Det finnes ikke noen forpliktende standard på humoristiske menybetegnelser og hva de impliserer. Informasjonsvakuum fylles fort med intetsigende tøv, estimatoren inkludert.

En knapp som sier "ludicrous" uten funksjon ser i alle fall ikke jeg noen hensikt med. Knappen må nødvendigvis sette bilen i "ludicrous mode" som vil tilsi at den blir kjappere enn uten. Når en versjon av en bil er kjappere enn en annen versjon av samme bil må det nødvendigvis måtte regnes om en "performance" utgave - så fremt den ikke kjøres kjappere enn den versjonen som alt har fått navnet "performance", med eller uten "P" i modellnavnet. Og ja, samme argument som du bruker om Ludicrous kan like gjerne brukes om "P" i modellnavnet.

Missforstå meg rett - selv driter jeg langt i både "P" og "L", men du må pent innrømme at det er svært sannsynlig at begge deler kommer på en utgave av Model 3. For "L" sin del er det til og med offisielt bekreftet. Så det er ikke noe poeng å kritisere at man "spekulerer" i at det vil komme en "P" utgave av bilen slik du gjorde.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA