Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har fått matte seterygger enda?

Startet av Olemann, onsdag 21. juni 2017, klokken 13:24

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Hele reservasjonsordningen har så mye dersomatte hvisomatte at de heller burde lagt denne ut på Kickstarter... ;) Hele poenget med en reservasjon må jo være at du faktisk har en plass i køen, men det er jo anybodys guess når i rekka vi får bilene nesten uavhengig av når de ble reservert. Og da faller poenget med å låne Tesla 10 lapper bort i grunnen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

DrNox

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på tirsdag 11. april 2017, klokken 21:13
Hele reservasjonsordningen har så mye dersomatte hvisomatte at de heller burde lagt denne ut på Kickstarter... ;) Hele poenget med en reservasjon må jo være at du faktisk har en plass i køen, men det er jo anybodys guess når i rekka vi får bilene nesten uavhengig av når de ble reservert. Og da faller poenget med å låne Tesla 10 lapper bort i grunnen.
Edit: glemte og si jeg var enig ;)

Køen blir først delt opp i 2wd og awd. Om jeg skal gi meg selv en tm3 så skal jeg ha AWD. Jeg reserverte en gang i oktober. Er ikke eier av en Tesla, men synes det er kjekt om SogX-eiere får forkjøpsrett. De har vært med å "bygge" Tesla og nå får de litt ekstra igjen.
At arbeiderene får aller først synes jeg er en vinn-vinn-vinn situasjon. Bra for eiere, ansatte og kundene. :+1:

tessy

Syns hele kø ordningen er litt merkelig..

Er det de som kjøpte og bestilte en Tesla og eigde den 31.mars 2016 som har for kjøps rett, kan jeg skjønne det om man har stått flere år i kø, så tatt ut bilen får forkjøpsrett, Jeg har selv hatt depositum på S/X/E, og tatt ut ny Tesla, men eiger pr idag ingen Tesla, vil jeg få noen fordeler? Nei, mest sannsynlig ikke, men om en annen kjøper en Tesla i sommer og samtidig legger inn en reservasjon, vil han då plutselig gå forbi meg? Jeg har "lånt" penger til Tesla gratis de siste 3-4år, men eiger pr idag ingen Tesla = uloyal.... Men en som kjøper en brukt, og ikke har gidd Tesla noen cash å investere for går foran i køen? Håper jeg tar feil..

knut.aulie

Sitat fra: tessy på onsdag 12. april 2017, klokken 09:37

Er det de som kjøpte og bestilte en Tesla og eigde den 31.mars 2016 som har for kjøps rett, kan jeg skjønne det om man har stått flere år i kø, så tatt ut bilen får forkjøpsrett, Jeg har selv hatt depositum på S/X/E, og tatt ut ny Tesla, men eiger pr idag ingen Tesla, vil jeg få noen fordeler? Nei, mest sannsynlig ikke, men om en annen kjøper en Tesla i sommer og samtidig legger inn en reservasjon, vil han då plutselig gå forbi meg? Jeg har "lånt" penger til Tesla gratis de siste 3-4år, men eiger pr idag ingen Tesla = uloyal.... Men en som kjøper en brukt, og ikke har gidd Tesla noen cash å investere for går foran i køen? Håper jeg tar feil..
Det gjør du nok ikke. Du har oppfattet det helt sånn som jeg forstår det. Du må ha en Tesla registrert på deg på bestillingstidspunktet for å bli prioritert.

bakskj

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. april 2017, klokken 10:20
Sitat fra: tessy på onsdag 12. april 2017, klokken 09:37

Det gjør du nok ikke. Du har oppfattet det helt sånn som jeg forstår det. Du må ha en Tesla registrert på deg på bestillingstidspunktet for å bli prioritert.

Jeg spurte tesla spesifikt om dette da jeg solgte min Model S, jeg ble da oppringt av hovedkontoret og en hyggelig mann som visste hva han snakket om fortalte at jeg mistet da min "eier-plass" i model 3 køen. Han var også veldig tydelige på at alle som eier en Tesla når Model3 kan bestilles blir prioritert først.
TM3 LR AWD

tessy

Siden jeg vil ha D model må jeg vel vente uansett :-)

knut.aulie

Sitat fra: tessy på onsdag 12. april 2017, klokken 10:40
Siden jeg vil ha D model må jeg vel vente uansett :-)
D må alle vente på [emoji1]

Øggen

Takk gud for at ej da hadde 2 tesla, samt en ny i bestilling når ej la inn reservasjon på M3. Da blir ej jo "superprioritert"
Sorry, men syns heile opplegget e LOL
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

RuneW

Sitat fra: Øggen på onsdag 12. april 2017, klokken 12:25
Takk gud for at ej da hadde 2 tesla, samt en ny i bestilling når ej la inn reservasjon på M3. Da blir ej jo "superprioritert"
Sorry, men syns heile opplegget e LOL

Det er det nok ganske mange som er enig med deg i, meg inkludert...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

knut.aulie

Alle typer ventelister vil det tukles med! Og det vil alltid oppleves urettferdig av noen.
Tesla prioriterer sine egne, det må en like eller ikke, men slik er det.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 12. april 2017, klokken 13:11
Alle typer ventelister vil det tukles med! Og det vil alltid oppleves urettferdig av noen.
Tesla prioriterer sine egne, det må en like eller ikke, men slik er det.

At de prioriterer egne ansatte og eksisterende eiere (det siste skjer neppe med Model Y, siden det potensielt blir en endeløs kø med eksisterende eiere) er helt innafor, men utover det blir det for mye tilfeldigheter også. Fair nok at de skal strømlinjeforme produksjonen til å begynne med, men da faller nesten hele poenget for oss kunder på reservasjonslista bort. Spent på å se hvordan de har tenkt å løse dette i praksis.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

sylwester

Slike køordninger er vel en slags prioritetskø der det prioriteres etter hva de kan levere/kapasitet, deretter etter hvilken rekke du er i køen.
Du vil muligens kunne velge AWD, men hvis du da er først i køen så vil du ikke få den første bilen. Det er vel fornuftig?

Jeg tror folk flest hadde vært interessert i en ekstra bokstav eller sigaturen til elon på ræva som "somethnig special". Noe som koster litt kan man sikkert se langt etter.

Sitat fra: georglu på tirsdag 11. april 2017, klokken 17:05
Personlig ønsker jeg meg Elon Musks genuine rumpeavtrykk i skinnsetet i førersetet.

Det skade vel ikke å spørre pent på twitter hvis det er det du vil ha for det tror jeg ikke koster så mye :-p

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

georglu

Sitat fra: sylwester på onsdag 12. april 2017, klokken 17:10
Sitat fra: georglu på tirsdag 11. april 2017, klokken 17:05
Personlig ønsker jeg meg Elon Musks genuine rumpeavtrykk i skinnsetet i førersetet.

Det skade vel ikke å spørre pent på twitter hvis det er det du vil ha for det tror jeg ikke koster så mye :-p

Hehe. Det hadde vært moro å prøve, men mest av alt var det en spøk. [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

telcontar

Tror dere at det er noen vits i å stille seg i køen hvis man ikke trenger bilen før desember 2019? Har en leasing avtale som går ut 3.12.19. Sjekket med Tesla, de regner med levering tidlig i 2019 hvis man stiller seg i kø nå.

Øggen

Den oppskaleringa av produksjonen stola ikkje ej heilt på, så mitt svar e JA.
Om så bilen skulle være klar før, e det null problem å bestille levering til desember 19/jan 20.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA