Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det blitt umulig å impotere Elbiler til Norge?

Startet av Elmo, torsdag 24. februar 2011, klokken 10:01

« forrige - neste »

Elmo

http://www.finn.no/finn/car/used/object?WT.synd_type=agent&finnkode=26606420

Jeg har ingenting med salget av denne bilen å gjøre, men reagerte på teksten i annonsen:
Sitat
"Bilen er kjørt 96700 km totalt, den ble bygget om til El-drift da den hadde kjørt 40.000 km."
Det kan vel neppe stemme? Saken er vel heller at den fikk nye batterier på 40.000km ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Du har antakelig rett Elmo, men bilen kan jo være en bensinbil som er bygget om, slik fabrikken gjorde med sine biler.

I så fall er det interresant hva vegdirektoratet mener om det.

Har hørt at P306 er basert på Partneren sitt understell, og da går selvfølgelig tankene til å bruke Partneren sitt drivverk i en 306.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Ville neppe fått så høyt EL reg.nummer i 1998?

På den annen side vet jeg at mange tidlige Kewet-er måtte bytte fra andre bokstaver til EL ved eierskifte. Husker ikke når EL skiltene kom, men det var i hvertfall før 2000.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hkaspenberg

Sitat fra: El rayo på torsdag 03. februar 2011, klokken 00:25
Ville neppe fått så høyt EL reg.nummer i 1998?

På den annen side vet jeg at mange tidlige Kewet-er måtte bytte fra andre bokstaver til EL ved eierskifte. Husker ikke når EL skiltene kom, men det var i hvertfall før 2000.
Når jeg kjøpte min første elbil, Kewet'en "Knerten" i august 1999 var ordningen akkurat innført slik at jeg måtte jeg vente litt på EL skilter. Kjørte først rundt med DJ-ett-eller-annet, så ble den  EL 10087. Ergo er denne P106'en registrert som elbil langt senere.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Lars C. Krogenæs

Nå er "ble bygget om til El-drift da den hadde kjørt 40.000 km" tatt bort fra annonsen.

Det var nok batterier som ble byttet etter 40.000km

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA