Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med å gå fra luft til standard ?

Startet av Hebb74, mandag 19. juni 2017, klokken 11:00

« forrige - neste »

Malawi

Ser frem til å endelig bli elbileier med Model 3. 
Men både nye Leaf og iOniq med større batteri ser veldig bra ut. 
Tror 2018 blir det virkelige gjennombruddet for elbiler, blir ikke forundret om det blir registrert flere elbiler enn fossilbiler i Norge neste år.

telcontar

Ser fram til lansering av nye Leaf som får ProPilot og forhåpenligvis 60kWh batteripakke (mest sannsynlige bil for kona, nå som Ae levering er ute i det blå). Forhandler kan bekrefter at leveranse kan skje mot slutten av 2017 evt. januar 2018. Så det er definitivt før Ae, men får se hva Opel har å si om leveranse når september snart er ferdig.

Hyundai Kona ser også spennende ut, sies 500km NEDC (350km real life) med 50kWh batteri. Lansering i løpet av sommeren/høsten, levering 2. halvdel 2018. Er dog litt for sent for oss å kjøpe Kona som konebil :-)

Kjører jo fossil bil nå som jeg leaser fram 3.12.2019, så der har jeg satset på at TM3 med dual drive blir tilgjengelig for bestilling. Er sikkert mye annet spennende på markedet innen den tid, så er ikke 100% sikker på om det blir TM3.

knut.aulie

Så noen nye bilder av Stonic



Ser ganske frisk ut. Kan bli morsom bil med 60 kWh

telcontar

Sitat fra: knut.aulie på mandag 29. mai 2017, klokken 12:45
Så noen nye bilder av Stonic

Ser ganske frisk ut. Kan bli morsom bil med 60 kWh

Den var tøff, håper den blir seende sånn ut

knut.aulie




knut.aulie

Som vanlig er det lurt å ta prisantydning med en stor klype salt, men høres jo bra ut at startpris kan havne under 300.

Gordon Retriever

2018 kan bli interessant siden vi ligger an til å få biler med relativt lang rekkevidde til omtrent samme startpris, men i helt forskjellige bilklasser:  Mini-SUV (Kona), mini-MPV (Ampera-E), d-segment sedan(Model 3).  Valget kan bli litt lettere for mange hvis Nissan velger å legge startprisen for Leaf klart under disse bilene.

knut.aulie

Det som er litt rart synes jeg er at Nissan kjører på med å utvikle Leaf, men ikke kommer med noe annet. I det minste et større batteri til NV200 hadde gitt de som trenger mer plass et alternativ.
ID minibuzz er jo langt unna og Tesla dropper minibuss.

Kårepåsporet

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 30. mai 2017, klokken 18:59
Det som er litt rart synes jeg er at Nissan kjører på med å utvikle Leaf, men ikke kommer med noe annet. I det minste et større batteri til NV200 hadde gitt de som trenger mer plass et alternativ.
ID minibuzz er jo langt unna og Tesla dropper minibuss.

NV 200 med minimum 300 km rekkevidde og hengerfeste :+1:
Da hadde jeg bestilt umiddelbart, Ioniq hadde blitt solgt!

knut.aulie


doldis1

 Tror nyLeafen er selve jokeren, de har ikke tvinnet tommeltotter alle årene de har hatt til rådighet ..

brako79

La ikke merke til noen hengerfester på noen av dem...
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Ebe

Oppgradert e-NV200, eller tilsvarende bil!
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA