Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "230V" AC lader med mennekes plugg

Startet av Lars-Erik Kjellesvig, mandag 19. juni 2017, klokken 07:42

« forrige - neste »

Lars-Erik Kjellesvig

Noen som har måttet bytte ut luftfjæring på Model S?

BMW850

Ikke fått med meg at noen har hatt behov for det nei.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Så langt har det vært ekstremt lite å se av feil, ja. Var vel noen få biler som ble levert med feilkalibrering for noen år siden, men har ikke sett noe mer. Luftfjæringen var vel snart det eneste som faktisk var utprøvd teknologi på Model S når leveringene startet i Norge høsten 2013, men samtidig det folk var mest skeptisk på.

Det kommer nok en kostnad før eller siden men så langt har det holdt veldig bra. Man er jo heller ikke bundet av å bruke originaldeler eller - verksted. Husker man kunne redusere kostnaden for en enkelt demper fra nærmere 25' til 4' ved å bruke del fra Arnott på MB for noen år tilbake.

N00b

Har heller ikke hørt om noen feil på luftfjæringen. Om det var svakt designet så ville vi hørt om noen feil her og der allerede. 
Tommel opp!

RaBalder

Har hørt om en som hadde tull. Det var vel en 2013 bil.

Kunne ikke reguleres og hang på høyt noen steder og lavt på andre steder. Så sikkert bra ut å kjøre med slikt.
Om dette skyldtes bare styringen eller om det (også) var belgene vet jeg ikke.

petersv

Noen som hevdet Tesla har gått bort fra Continental, og nå bruker noe annet OEM greier. Noen som vet om det er tilfellet? Isåfall vil det jo ikke være sammelignbart.

VAG

Drammen sa for litt siden at Tesla nå produserer sine egne luftdempere....

Muffinman

Ops, ikke mer luftfjæring fra Tesla på meg :)

BømloBjørn

S Produsert Juni 2016

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på søndag 09. april 2017, klokken 18:14
Ops, ikke mer luftfjæring fra Tesla på meg :)

Ja luftunderstellet har jo vist seg å være meget holdbart. Da har vel X'en min nytt understell laget av Tesla fisk og EDB :) Skeptisk.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eKramer

Stammer ikke luft demperene på de tidligere Tesla bilene fra Mercedes?☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

BømloBjørn

Det var det jeg trodde...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Cookie Monster

Tidligere biler hadde Continetal luftsystem og Bilstein dempere. Mercedes får vel stort sett levert fra Continetal de også. De produserer ikke egent.

De nye demperne er sikkert fra en eller annen underleverandør de også.
2015 P85D

Veggen

#13
Utfra merket på bildet ovenfor ser det ut til at det er Firestone luftdempere.
http://riderite.com/benefits-of-air-springs

Tuxedo

#14
Det er i hvert fall en Firestone-logo på det bildet, ja.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA