Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bomringtakster i Oslo fra 2019 for elbil

Startet av Fredde, fredag 16. juni 2017, klokken 23:51

« forrige - neste »

Fredde

Hei

Jeg fikk min bil i januar i år.

Klassistenten, med styring, er veldig deilig å ha når den virker. Den vil jo kun aktiveres på motorvei, under 60kmh og hvis du har en bil foran. Det er jo greie begrensninger. Men, den er noe inkonsekvent på hva den betegner som motorvei.

Ring 3 i Oslo for eksempel er ikke motorvei, selvom den er to felt. Detter er en vei som haddde vært grei å ha som motorvei siden det er mye kø osv.

Blir dette bedre etter som kartoppdateringer rulles ut, eller har det vært uendret siden bilen ble lansert?

Autowinder

#1
Det er nok køassistanse bare på det som er definert som motorvei, og under 60km/t.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Beckern

Sitat fra: Fredde på fredag 07. april 2017, klokken 13:39
Hei

Jeg fikk min bil i januar i år.

Klassistenten, med styring, er veldig deilig å ha når den virker. Den vil jo kun aktiveres på motorvei, under 60kmh og hvis du har en bil foran. Det er jo greie begrensninger. Men, den er noe inkonsekvent på hva den betegner som motorvei.

Ring 3 i Oslo for eksempel er ikke motorvei, selvom den er to felt. Detter er en vei som haddde vært grei å ha som motorvei siden det er mye kø osv.

Blir dette bedre etter som kartoppdateringer rulles ut, eller har det vært uendret siden bilen ble lansert?

Selv om det er relativt vanlig i Norge at 4 filer = Motorvei så behøver det ikke være slik.
Ring tre er ett eksempel på det motsatte. Dette er vanlig vei og du finner ingen motorveg skilt.
Altså er i3n konsekvent nok.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA