Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av falkum77, fredag 16. juni 2017, klokken 11:57

« forrige - neste »

IvarU

Jeg har allerede bestilt bilen med forventet ankomst august. Vil det si jeg kan få rabatt på kontraktsprisen om jeg melder meg inn i bondelaget i dag?
Hyundai Ioniq - bestilt, venter i spenning

Slasto

Sitat fra: IvarU på torsdag 13. april 2017, klokken 21:51
Jeg har allerede bestilt bilen med forventet ankomst august. Vil det si jeg kan få rabatt på kontraktsprisen om jeg melder meg inn i bondelaget i dag?

Jeg mener det burde gå. Snakk med forhandleren din og si det som det er.
Mener de får igjen de 4% på en eller annen måte så de har ingenting å tape.

IvarU

Er det forresten en plass det står om denne fordelen? Greit å vite litt før jeg evt kontakter forhandleren...
Hyundai Ioniq - bestilt, venter i spenning

Slasto

Sitat fra: IvarU på fredag 14. april 2017, klokken 07:55
Er det forresten en plass det står om denne fordelen? Greit å vite litt før jeg evt kontakter forhandleren...

Rabatten går vell gjennom agrol.
Du kan lese om det her https://agrol.no/avtaler/bil

TM

Tviler på at rabatt gis i etterkant. Det er til og med vanligvis slik at man må ha vært medlem en tid før bilen bestilles. Synes generelt det er lite klokt å diskutere priser og rabatter på forum. For det første kan misbruk av rabattordninger før til at fordelen tas bort eller reduseres. Siden mange leser elbilforum etter at bilen er bestilt, så er det kanskje ikke så hyggelig at noen skryter av at de har fått den billigere. Det blir som å sitte på et charterfly og fortelle andre passasjerer hvor billig restplass du har fått.

Slasto

Sitat fra: TM på fredag 14. april 2017, klokken 14:49
Tviler på at rabatt gis i etterkant. Det er til og med vanligvis slik at man må ha vært medlem en tid før bilen bestilles. Synes generelt det er lite klokt å diskutere priser og rabatter på forum. For det første kan misbruk av rabattordninger før til at fordelen tas bort eller reduseres. Siden mange leser elbilforum etter at bilen er bestilt, så er det kanskje ikke så hyggelig at noen skryter av at de har fått den billigere. Det blir som å sitte på et charterfly og fortelle andre passasjerer hvor billig restplass du har fått.

Det kan være at selgeren ikke hjelper han med å få til dette, men jeg er veldig uenig med deg at sånne avtaler skal holdes "skjult" for andre brukere.
Om de så tok den vekk så driter jeg i det, den egoistiske holdningen som du har er det desverre alt for mye av i det "demokratiske" samfunnet våres fra før...

TM

#21
Du skriver i en tråd for de som allerede har bestilt. Er det ikke du som er egostisk som skriver at du driter i om de tar bort rabattordninger som en medlemsorganisasjon har framforhandlet etter at DU har fått fordel av den ?
Hva det har med "demokrati" forstår jeg ikke  :o

Slasto

Sitat fra: TM på lørdag 15. april 2017, klokken 15:00
Du skriver i en tråd for de som allerede har bestilt. Er det ikke du som er egostisk som skriver at du driter i om de tar bort rabattordninger som en medlemsorganisasjon har framforhandlet etter at DU har fått fordel av den ?
Hva det har med "demokrati" forstår jeg ikke  :o

Det er en bra ordning og er der for at den skal brukes. Men det å holde informasjon rundt den igjen fra andre medlemer er bare tull og egoistisk.
Man støtter i tillegg bondelaget som er bra.

Crown

Sitat fra: Slasto på lørdag 15. april 2017, klokken 17:46
Sitat fra: TM på lørdag 15. april 2017, klokken 15:00
Du skriver i en tråd for de som allerede har bestilt. Er det ikke du som er egostisk som skriver at du driter i om de tar bort rabattordninger som en medlemsorganisasjon har framforhandlet etter at DU har fått fordel av den ?
Hva det har med "demokrati" forstår jeg ikke  :o

Det er en bra ordning og er der for at den skal brukes. Men det å holde informasjon rundt den igjen fra andre medlemer er bare tull og egoistisk.
Man støtter i tillegg bondelaget som er bra.

Medlemsfordeler er jo noe som blir opprettet for å få flere medlemmer, og for å få de gamle til å bli. Så det er ingen grunn til å holde igjen informasjon. Jeg har selv spart nesten 50.000 kroner på de to siste bilkjøpene mine, ettersom Leafen hadde 15% rabatt og Ioniqen 4%. Jeg har tenkt å bli værende som medlem i Bondelaget i mange år, synes det er litt umoralsk å melde meg ut igjen etter kort tid :) Synes også det er en viktig sak pluss at jeg får rabatter en masse andre steder også.

Men det står ganske tydelig at man må ha vært medlem i to måneder når kontrakten underskrives for å få rabatt, så selv om det praktiseres litt ulikt skal man ikke forvente å få rabatten hvis man melder seg inn under to mnd før kontrakten skrives selv om bilen er mange mnd unna. Man må også skrive inn dato for kontraktsinngåelse når man "bestiller" storkunderabatten på Agrol.no.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA