Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av falkum77, fredag 16. juni 2017, klokken 11:57

« forrige - neste »

falkum77

Ja, da ble det Ioniq på oss også. Har i dag en gammel USA Leaf (2012), samt en mye eldre A6.
Har for så vidt alltid vært fornøyd med Leaf'en, men er slitsomt når man bruker den til turer som er 15-20 mil, blir mye hodebry med tanke på planlegging av lading osv. Hadde egentlig tenkt å vente til 2018 med å bytte den ut, men så tenkte jeg at hvis jeg skal få noe igjen for den, så må den selges nå.

Så da ble det hvit Ioniq med teknikk, skinn og soltak. Forhandleren sier overraskende nok at jeg er den første til å bestille hvit hos dem, det går mest i blå, og en del i sølv. Så selgeren er også spent på forventet leveringstid på denne hvite, de blå som bestilles nå er forventet inn i juli. Noen andre som har bestilt hvit med full pakke nylig som har fått et estimert leveringstidspunkt?

Gleder oss veldig til å få denne bilen, det er faktisk første gang vi kjøper helt ny bil, og det er jo noe spesielt. Var utrolig fornøyd med denne bilen etter å ha lånt den en langhelg. Jeg har også forstått det slik at det har vært en del småbugs som sannsynligvis har blitt luket bort i produksjonen/programmeringen nå :)
-
For vår del var det igrunnen ikke så mange andre biler som føltes som aktuelle. BMW kunne ha gått, men liker mildt sagt ikke utseendet på den. E-Golf føltes i hvert fall trangere på en måte, og den blir jo også mye dyrere hvis man skal ha litt utstyr. Mercedes kan ikke hurtiglade. Soul liker vi heller ikke så godt designet på. Zoe virker veldig simpel og liten. Leaf - nei, vi vil prøve noe annet. Tesla og Ampera-E har for lang ventetid (tidligst sommer-høst 2018 ettersom jeg har forstått).

turfsurf

Kan få Tesla til sommeren, må bare velge riktig Tesla  ;)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

falkum77

Joda, ser den, men da ville jeg ha foretrukket å kjøpe 2-3 hyundaier i stedet  :P

moby666

Gratulerer med ny bil :) Synes IONIQ er penest i hvit. Kjøp heller et par spreke felger som du sparer på lakken.

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

coffeeh

Gratulerer med ny bil! Og velkommen i "vi-som-venter-på-ioniq"-klubben :)

Såvidt jeg skjønte på forhandler når jeg bestilte så har ikke fargevalg noe å si på ventetiden, ettersom bilene våre for øyeblikket uansett er i kø for produksjon og det ikke er noe "restlager" noe sted.. (Jeg bestilte oransje, og søstra mi bestilte blå samme dag - forhandler syns forøvrig det var morsomt at to søsken kom innom, lånte en bil i et par timer, og begge bestilte :p )

I forhold til leveringstid fikk vi høre "i sommer en gang", og det står "ca aug" på kontraktene. Han sa at de rett og slett ikke vet, så det kan komme en bil i juni, eller det kan bli så sent som august..
- Venter spent på en oransje Hyundai Ioniq :D

lenny36

Dere som har skrevet kontrakt, er det depositum når man signerer eller hvordan fungerer det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjetil1986

Sitat fra: lenny36 på lørdag 08. april 2017, klokken 23:16
Dere som har skrevet kontrakt, er det depositum når man signerer eller hvordan fungerer det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg betalte ikke noe depositum hvertfall  :D
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

lenny36

Har fått dette "tilbudet". De gir ingen rabatter fikk jeg beskjed om. Er dette en Ok pris?


Sent from my iPhone using Tapatalk

moby666

Tja vil tro du klarer å få den litt billigere et eller annet sted, men sammenligner du feks med nye egolf så er det jo utrolig mye billigere og mye bedre;)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

turfsurf

Sitat fra: falkum77 på fredag 07. april 2017, klokken 09:33
Joda, ser den, men da ville jeg ha foretrukket å kjøpe 2-3 hyundaier i stedet  :P
Ja, hadde jo vært kjekt det når man skal på langtur. Plassere de strategisk ut på forhånd, og sette ett barn i hver av de [emoji1]

Flere små biler løser dessverre ikke samme problem som en stor bil og motsatt. Ioniq + leiebil derimot hadde nok vært en fornuftig løsning. Synd det er så lite utleie av Tesla, og dessverre er ikke Ioniq videre attraktiv som 5 seter heller.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Dnn .

Syns tilbudet var dårlig. Jeg bestilte i starten av februar og endte opp med en bra avtale. Teknikk/skinn/metallic/vinterhjul  for 289. Da får jeg med 3 første service gratis fra forhandler.
Fikk også tilbud fra annen forhandler på samme bil, bare uten serviceavtale for 283.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Slasto

Sitat fra: Dnn . på søndag 09. april 2017, klokken 08:24
Syns tilbudet var dårlig. Jeg bestilte i starten av februar og endte opp med en bra avtale. Teknikk/skinn/metallic/vinterhjul  for 289. Da får jeg med 3 første service gratis fra forhandler.
Fikk også tilbud fra annen forhandler på samme bil, bare uten serviceavtale for 283.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Du endte ikke opp med noe spess bra avtale.
Jeg fikk min til 264 uten vinterhjul. Meldte meg inn i norges bondelag og fikk 4% rabatt.
Jeg har da 19.000 igjen til å bruke på vinterhjul. Så god tilbud kan ALLE få bare de melder seg inn i bondelaget som koster 800kr i året. Man kan da melde seg ut om man vil til neste år...

De vinterfelgene som hyundai selger er ikke spes pene heller spør du meg...så med 19.000 i lomma kan man velge mellom myye dekk og felg selv...

lenny36

Hvor lenge må man være medlem før kontrakten skrives?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dnn .

Sitat fra: Slasto på søndag 09. april 2017, klokken 19:18
Sitat fra: Dnn . på søndag 09. april 2017, klokken 08:24
Syns tilbudet var dårlig. Jeg bestilte i starten av februar og endte opp med en bra avtale. Teknikk/skinn/metallic/vinterhjul  for 289. Da får jeg med 3 første service gratis fra forhandler.
Fikk også tilbud fra annen forhandler på samme bil, bare uten serviceavtale for 283.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Du endte ikke opp med noe spess bra avtale.
Jeg fikk min til 264 uten vinterhjul. Meldte meg inn i norges bondelag og fikk 4% rabatt.
Jeg har da 19.000 igjen til å bruke på vinterhjul. Så god tilbud kan ALLE få bare de melder seg inn i bondelaget som koster 800kr i året. Man kan da melde seg ut om man vil til neste år...

De vinterfelgene som hyundai selger er ikke spes pene heller spør du meg...så med 19.000 i lomma kan man velge mellom myye dekk og felg selv...
Alt avhenger av når du bestilte. Jeg syns prisen var helt grei. Du trenger ikke å melde deg inn i bondelaget for å få bra rabatt heller.
Vinterhjula min forhandler solgte var ikke like som resten av forhandlere sine, og syns de var innafor.


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Slasto

Sitat fra: Dnn . på torsdag 13. april 2017, klokken 09:13
Sitat fra: Slasto på søndag 09. april 2017, klokken 19:18
Sitat fra: Dnn . på søndag 09. april 2017, klokken 08:24
Syns tilbudet var dårlig. Jeg bestilte i starten av februar og endte opp med en bra avtale. Teknikk/skinn/metallic/vinterhjul  for 289. Da får jeg med 3 første service gratis fra forhandler.
Fikk også tilbud fra annen forhandler på samme bil, bare uten serviceavtale for 283.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Du endte ikke opp med noe spess bra avtale.
Jeg fikk min til 264 uten vinterhjul. Meldte meg inn i norges bondelag og fikk 4% rabatt.
Jeg har da 19.000 igjen til å bruke på vinterhjul. Så god tilbud kan ALLE få bare de melder seg inn i bondelaget som koster 800kr i året. Man kan da melde seg ut om man vil til neste år...

De vinterfelgene som hyundai selger er ikke spes pene heller spør du meg...så med 19.000 i lomma kan man velge mellom myye dekk og felg selv...
Alt avhenger av når du bestilte. Jeg syns prisen var helt grei. Du trenger ikke å melde deg inn i bondelaget for å få bra rabatt heller.
Vinterhjula min forhandler solgte var ikke like som resten av forhandlere sine, og syns de var innafor.


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Jeg ville klargjøre for folk at de ikke trenger å gjøre noe spesielt for å få ett "bra" tilbud.

Sitat fra: lenny36 på torsdag 13. april 2017, klokken 09:00
Hvor lenge må man være medlem før kontrakten skrives?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Må være medlem minst 2måneder. Men siden det er ganske lang ventetid ville jeg meldt meg inn før bestilling, da vil det gå 2 måneder før man får bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA