Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Maks batterikapasitet i servicemenyen 94Ah

Startet av hvrd, torsdag 15. juni 2017, klokken 23:29

« forrige - neste »

hvrd

Bestilte S90D 28. desember 2016 etter å ha avklart med selger om at jeg da kom til å få gratis superlader. Tesla utvidet i ettertid fristen slik at gratis superlader gjelder biler bestilt før 15. januar 2017 og er levert før 15. april.

Nå har jeg fått estimert levering til tidligst 23. april... Selger sjekker opp, men jeg er ikke 100% optimistisk. Noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

jcnorway

Er det utleveringsdato til sluttkunde som er tellende her eller når bilen ankom kaia i Drammen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

hvrd

Sitat fra Tesla:

Disse endringene vil ikke påvirke nåværende eiere eller nye Teslaer bestilt før 1. januar 2017, så lenge de leveres før 1. april 2017.
...
Update: Because of high demand and to give an opportunity to those customers who could not order over the holidays, we are extending it so customers can place an order for a Model S or X until January 15th, 2017 and take delivery by April 15, 2017 to receive free unlimited Supercharging.


Litt vanskelig å tolke... Sånn jeg leser det så er det levering til sluttkunde.

jcnorway

#3
Må sjekke med selger. Har du noen link til det du skriver her?

I kontrakten på iventorybilen står det at superlading er inkludert. Og ingenting om forbehold om disse fristene. Den var også annonsert "Med gratis superlading".

Bilen står på Rud p.t uten skilter så den er ikke registrert enda. Jeg kan ta imot den når som helst og helst før påsken, dvs senest 13 april. Så om de klarer å klargjøre den til da så er det jo greit uansett.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

hvrd

#4
https://www.tesla.com/no_NO/blog/update-our-supercharging-program

Dette er ikke inventorybil, bestilt ny via showroom fra Tesla. Selger/kundebehandler (er ikke sikker på formell status på han som hjalp meg) sjekket med Tesla om biler bestilt etter 26. desember var kvalifisert for superlading og fikk dette bekreftet.

Min bekymring (basert på det Tesla og andre faktisk skriver) er at selv om jeg er potensielt kvalifisert, så mister jeg dette pga levering etter 15. april.

[edit]Noe som i såfall er rimelig idiotisk da jeg ikke har noen som helst kontroll på Teslas levering[/edit]

jcnorway

Jeg tar for gitt at når Tesla selv annonserer med "Gratis superlading" på en inventory på tesla.com (og noen frist for utlevering for å få dette ikke er nevnt noe sted i avtalen) så burde saken være ganske grei. I kjøpsavtalen står det bl.a. "Supercharger Enabled kr 0" i spesifikasjonen og ikke et ord om noen frist i vilkårene som følger kjøpsavtalen.

Blir spennende å høre hva selger sier her.
Bosted: Oslo
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

turfsurf

Inventory biler med gratis SuC har helt sikkert det. Tror og de forholder seg til bestillingsdato på de andre bilene. Leveringsdatoen var nok mest ment for det Amerikanske markedet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

spirrevipp

Er vel ikke holdbart kontraktsmessig at Tesla kan kutte gratis SuC så lenge de selv er ansvarlig for at leveringen blir etter 15. april, er jo helt utenfor kundens kontroll. Tror det ordner seg.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Amoss

Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. april 2017, klokken 21:22
Inventory biler med gratis SuC har helt sikkert det. Tror og de forholder seg til bestillingsdato på de andre bilene. Leveringsdatoen var nok mest ment for det Amerikanske markedet.

Jeg antar at formuleringen med leveringsdato er med kun for å hindre bestilling før fristen, men med sterkt utsatt levering. Vi har eksempler på folk som har hatt opp imot 9 måneder / ett års utsatt levering om jeg ikke husker feil?

Så - fortsatt - antar at alle biler bestilt før fristen uten ønske om utsatt levering vil få gratis superlading.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

hvrd

Gratis supercharging står listet i bestillingen, så regner da med at forutsetningen om leveransedato er i tilfelle utsatt levering på mitt initiativ. Synes uansett info fra Tesla er noe motstridende og uklar...

Satser på at det ordner seg.

hugo-norge


Hadde samme problematikken. Jeg spurte hvilken konsekvens det kunne få dersom bilen ble levert etter (1.apirl/15. april).
Fikk til svar at så lenge forsinkelsen lå hos Tesla ville det ikke få konsekvens for meg.



Sportswagoneer

Jeg bekreftet bestillingen min 13.1 og spurte om dette ved bestilling. Fikk da til svar at så lenge jeg valgte "første mulige leveransedato" - altså ikke utsatte leveransen så skulle jeg få med dette. Jeg venter fortsatt på levering med estimat "sen april - mai". Når jeg velger "view spec" på mytesla står det "ubegrenset superlading inkludert" som en av linjene.

jog

Dette er bare for at Tesla skal sikre seg at en ikke bestiller biler for levering langt frem i tid, og som da får gratis hurtiglading.   Dette ville da være lett å spekulere i for bilselgere som bare kjøpte for videresalg.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

HenryJac

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte velge "raskest mulig" for å få gratis SC når jeg bestilte 14 Januar. Om jeg hadde valgt å utsette kunne selger ikke garantere gratis SC og jeg kunne ikke gjøre endringer i bestillingen.
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA