Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Martin Milling, torsdag 15. juni 2017, klokken 12:47

« forrige - neste »

Martin Milling

Jeg har problemer med at tilkoble min telefon til e-Golf. Jeg vil fx. streame musik eller radio via telefonen, men hvordan gør jeg?
Telefonen er fint koblet op via Bluetooth så jeg kan modtage telefonopkald via eGolf - men jeg kan ikke se den som "mediekilde"/"musikkilde"/"foto"....
Jeg har forsøgt at sætte den i USB-stikket (i midterkonsollen, i rummet under mediecenteret), men jeg får en fejlmeddelelse om at telefonen ikke kan accepteres/læses.
NB1: Jeg har en Nokia Lumia WindowsPhone (Windows8) - kan det være fejlen?
NB2: Der er tale om en eGolf modelår 2016 (juni 2015), med Gen.2-mediecenter
NB3: Jeg har læst instruktionsbogen uden at blive klogere :-(

vitcho

Jeg bruger min iphone med kabel uden problemer og tænker derfor, det er fordi, du har windowsphone. Kender du nogen med en æblefætter, kan du jo prøve at sætte den til. Hvis den virker, er det med sikkerhed telefonen...

Martin Milling

God idé - jeg må prøve det i weekenden.
Kabel = USB-kabel?
...eller er der en phono/AUX-indgang i eGolf, hvor man kan tilslutte en ledning fra telefonens hørebøfudgang (hovedtelefon-stik) [iPhone 7 undtaget]

brako79

På bluetooth på telefonen, det er ikke noe valg der på hva man kan velge å dele.
På android må man hake på i instillinger dersom man ønsker å dele medialyd.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

vitcho

Jeg sætter et normalt USB-datakabel til iPhone i. Der er vist også AUX via minijack i min bil, men det har jeg ikke prøvet. Lyden er bedre med digitalt kabel skulle man mene...

e-curious

Hei, jeg har Windows 10 telefon.  Det går greit å koble til telefonen for å spille av Spotify etc. via Bluetooth.
Start media-appen på telefonen (fks Spotify), velg Bluetooth som mediakilde i bilen.

Martin Milling

Sitat fra: e-curious på torsdag 20. april 2017, klokken 22:00
Hei, jeg har Windows 10 telefon.  Det går greit å koble til telefonen for å spille av Spotify etc. via Bluetooth.
Start media-appen på telefonen (fks Spotify), velg Bluetooth som mediakilde i bilen.
Ja, det er nu også lykkes mig at få det til at fungere via Bluetooth på min Windows8-Phone - herligt  :) :) :).
- Men fortsat fejl når jeg prøver at konnektere via USB?!

Callah

Hei Martin. USB kommunikasjonen mellom WP og car net systemet fungerer ikke. Derfor får du kun ladet telefonen (svært tregt) og det er dermed lettere å bruke bluetooth :)

Martin Milling

Sitat fra: Callah på lørdag 29. april 2017, klokken 15:58
Hei Martin. USB kommunikasjonen mellom WP og car net systemet fungerer ikke. Derfor får du kun ladet telefonen (svært tregt) og det er dermed lettere å bruke bluetooth :)
Tak for svar  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA