Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oversikt over forskjeller mellom modellene?

Startet av corvy, onsdag 14. juni 2017, klokken 14:05

« forrige - neste »

corvy

Hei. Jeg har en Tesla og en Leaf som begge skal lade på samme boksen så derfor tenker jeg med Type2. Har Type2 kabel i Teslaen allerede og må kjøpe meg en til Leafen uansett da det spretter opp Type2 lading overalt uansett. Alt er klart med jordfeilbrytere og overspenningsvern og alt ihop så nå skal bare boksen kobles opp. Det er lagt ut kabel og vi venta bare på at tæla skulle slippe før vi monterer opp boksen. Så er det valgets kvaler. Hvilken skal vi velge? Trenger en enkel boks som er godkjent for opp til 32a på en-fas. Ikke behov for noe RFID, lås eller noe annet mikkmakk. Viktigste er pris, kvalitet og utseende (siden den blir stående på husveggen).

Så langt er det vel denne som er beste kandidat: http://www.nofuel.no/Produkt/keba-veggboks-p20b-32a#product
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

corvy

Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Lars C. Krogenæs

Naboen koplet opp sin Eco-lite i går og lader nå med 28 A  på sin X. 230v 3-FAS, der Teasla bruker 2 av fasene.

Han virket meget fornøyd.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Griffel

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 06. april 2017, klokken 08:28
Naboen koplet opp sin Eco-lite i går og lader nå med 28 A  på sin X. 230v 3-FAS, der Teasla bruker 2 av fasene.

Han virket meget fornøyd.
Og dette betyr at på hver av disse fasene trekkes det 16A, som effektmessig er det samme som 32A på en fase.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på torsdag 06. april 2017, klokken 09:42
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 06. april 2017, klokken 08:28
Naboen koplet opp sin Eco-lite i går og lader nå med 28 A  på sin X. 230v 3-FAS, der Teasla bruker 2 av fasene.

Han virket meget fornøyd.
Og dette betyr at på hver av disse fasene trekkes det 16A, som effektmessig er det samme som 32A på en fase.

Jepp. Og det gjøres nok fordi han ikke har betalt for utvidet lader på X'en. Med utvidet lader trekkes det 2x18,5A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA